• 1
  • 2
2017-06-26, 12:10
Medlem
RutledgeWoods avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25169750.ab

BROTT. En kvinna skadades när hon vid tretiden natten till måndagen knuffades av cykeln av flera personer i Borås.
– Det är flera för henne okända yngre män som ska ha skrämt henne, knuffat henne av cykeln och sedan försvunnit, säger Emma Thornadtsson, stationsbefäl vid polisen i Borås, till Borås Tidning.
Kvinnan fick inga allvarliga skador vid händelsen, som rubriceras som misshandel.

Vad tror ni männen var ute efter? Varför gör en grupp män någonting sådant mot en ensam kvinna mitt i natten?
Låter som ett gäng fulla hockeygrabbar som velat busa lite? Någon annan teori om gm?
Citera
2017-06-26, 12:16
Medlem
Xer0s avatar
Några som inte gillar kvinnor som är ute och driver själva på natten?

Kan det vara muslimer?
Citera
2017-06-26, 12:25
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25169750.ab

Låter som ett gäng fulla hockeygrabbar som velat busa lite? Någon annan teori om gm?
Trollar du?
Busiga hockeykillar??
Dylikt beteende hittar du i två kategorier, blattar och apflockar. Då Sverige inte är något naturligt habitat för apor ger sig svaret självt...
Citera
2017-06-26, 12:51
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0

Kan det vara muslimer?

Kan vara. Jag har besökt MENA-länder där kvinnor absolut inte fick cykla.
Inte ens små flickor fick cykla då man trodde att mödomshinnan kunde spricka.
Ett öde värre än döden förstås.
Jag vågade inte cykla där, var rädd att bli stenad.
https://www.skaraborgslanstidning.se...-nytt-projekt/
Citera
2017-06-26, 18:28
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0

Kan det vara muslimer?

Det är väl uppenbart för alla att det är så. Dom har sina värderingar och vi har våra! Då händer sådana här små skärmytslingar.

Jag skulle nog våga påstå att tom. Aftonpressen fattar vilken kultur dessa männen kommer ifrån......men att skriva om det är bigbig AJABAJA!
Citera
2017-06-27, 11:25
Bannlyst
Citat:
[url]
Vad tror ni männen var ute efter? Varför gör en grupp män någonting sådant mot en ensam kvinna mitt i natten?

Varför just hockey ? Borås är väl en fotbollsstad ?
Senast redigerad av thunk 2017-06-27 kl. 11:37.
Citera
2017-06-27, 14:20
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk

Bra fråga! Jag tänkte mer att det kunde vara bowlingkillar, ni vet ju hur de är.
Citera
2017-06-27, 14:59
Medlem
Citat:
Det kan vara en rasistattack mot en invandrarkvinna utförd av vita män.

Ja, jag skulle vilja påstå att det är ungefär lika troligt som att det är invandrare, eller ett gäng snubbar av irrelevant ursprung som tyckt hon såg slampig ut, eller nervös, dryg, fult klädd, eller precis vad som helst.

Det finns miljarder skäl, folk är i allmänhet jävligt irrationella, i synnerhet ungtuppar i grupp.
Citera
2017-06-27, 15:31
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk

Det bara blev hockeygrabbar. Kunde även ha skrivit t.ex. skidåkare.
Citera
2017-06-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
"Det här var faktiskt mycket vanligare när vi cyklade hem från dansbanan redan på 50-talet. Det var rena gatloppet varje lördag när jazzgossarna försökte knuffa omkull oss. Nu bor jag i Husby och alla pojkarna är så artiga."

(-Berit 73, stolt rödvinsvänster, lätt dement och har aldrig cyklat hem från en dansbana eftersom hon bott på Östermalm i hela sitt liv och fortfarande gör det)

Osäker på relevans. Antyder du att jag sagt att det är osannolikt att det är invandrare? Läs då igen. Jag håller det precis lika troligt att det är invandrare som att det är svenskar, eller ungefär vilket annat scenario du kan komma på. Det är en händelse ingen har någon som helst information om, i en stad ingen vet någonting om, och jag tycker det är ett lustigt fenomen att så många direkt bestämmer sig för att det är just muslimska invandrare av kreativ ålder som gör detta pga shariah. Att det inte kan vara t.ex icketroende syrianer som gör det på skoj, eller innebandysnubbar som dragit sin första lina fultjack och inte ser någon som helst nackdel med att lära någon påskkärring hur man beter sig i Sverige.

Och den där signaturen, den missar om möjligt målet ännu mer. Jag är född och uppväxt i Vivalla, var en entusiastisk del av 90-talets nazivåg, och ända fram till senare halvan av 90-talet fanns det typ två killar av utomeuropeiskt ursprung, i den kombinerade urvalsgruppen "Brickebackens och Vivallas våldsamma ungdomsgäng." En var från Spanien (eller Portugal eller något, osäker), och en från något av de länder som vi kollektivt kallade "Turkiet". Resten var alltså till större delen pursvenska, även om en hyfsad andel av oss väl någon del finnblod.

Så, du är (inte helt oväntat) helt ute och cyklar. Både vad gäller mitt ifrågasättande, och vad jag drar ifrån för erfarenheter när jag säger att det här, och betydligt värre, förekommer rätt duktigt bland gossebarn av alla etniciteter. Jag skulle nog vilja påstå att jag har rätt mycket mer på fötterna än du på det området :]
Citera
2017-06-27, 23:17
Medlem
RutledgeWoods avatar
Verkar inte komma någon mer info i dettta ärende.. De mörkar igen.. #291.
Citera
2017-06-28, 01:33
Medlem
Gosifs avatar
Man kan räkna ut med arslet att det är parasiter som ligger bakom detta. Deras kvinnosyn hör hemma i deras egna smutsiga länder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in