2017-06-26, 11:21
Medlem
elektronikfreaks avatar
Torsdagen 8 juni vann jag två auktioner hos PSAuction.com...

Acer TravelMate P253-M, Fri frakt inom Sverige

Nolan N911 Integralhjälm , stl S

...och påföljande måndag 12 juni fanns fakturabeloppet 2.025.00 på deras bankgiro.

Har både mailat dom och varit i kontakt med deras chatt men ännu två veckor senare har inget dykt upp. De bara meddelar att de beklagar det inträffade och ska rätta till det men ingenting händer.

Är PS AUKTION ett ripoff företag dvs bedragare?
Citera
2017-06-26, 11:29
Bannlyst
Det är inte PS Auction du handlar utav, utan av människor som säljer på PS Auction, precis som Tradera och Blocket.

Har du inte fått varor så är det polisanmälan som gäller mot personen som utgav sig för att sälja. Bifoga banknummer eller mobilnummer som du betalade till.

Edit: Vet ingenting om hemsidan, men efter att ha tittat på den i ungefär 11 sekunder så kunde jag se att det är privatpersoner som säljer till privatpersoner. Att TS missat detta undgår mitt förstånd,
Citera
2017-06-26, 11:38
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Det är inte PS Auction du handlar utav, utan av människor som säljer på PS Auction, precis som Tradera och Blocket.

Har du inte fått varor så är det polisanmälan som gäller mot personen som utgav sig för att sälja. Bifoga banknummer eller mobilnummer som du betalade till.

Edit: Vet ingenting om hemsidan, men efter att ha tittat på den i ungefär 11 sekunder så kunde jag se att det är privatpersoner som säljer till privatpersoner. Att TS missat detta undgår mitt förstånd,
Det är väl en avsevärd skillnad med både Tradera, Blocket och Ebay jämfört med PS AUKTION. I de tre första fallen betalar jag direkt till säljaren men när det gäller PS AUKTION betalar jag till dom dvs till PS AUKTION. Då bör väl rimligen PS AUKTION ta sitt fulla ansvar eftersom dom är betalningsmottagare! Eller?

För övrigt kanske det är 99% företagare dvs företag som gått i konkurs som säljer sina varor på PS AUKTION. Är dock inte säker på procentsiffran!??
Citera
2017-06-26, 11:58
Medlem
Om du tittar längst ner på sidorna som du länkat så står det när utlämning ska ske. Hjälmen hämtar du i Väddinge på onsdag, datorn skulle du hämtar i Skellefteå den 14 juni. Eftersom du inte hämtat den så lär du ju kontakta säljaren och be dem ordna transport för några hundra extra alternativt be dem kasta datorn. Bäst att du åker till Väddinge på onsdag så att du i alla fall får din hjälm...
Citera
2017-06-26, 12:19
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
kontakta säljaren och be dem ordna transport för några hundra extra
Det stod fri frakt inom Sverige på datorn
Citera
2017-06-26, 12:19
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Om du tittar längst ner på sidorna som du länkat så står det när utlämning ska ske. Hjälmen hämtar du i Väddinge på onsdag, datorn skulle du hämtar i Skellefteå den 14 juni. Eftersom du inte hämtat den så lär du ju kontakta säljaren och be dem ordna transport för några hundra extra alternativt be dem kasta datorn. Bäst att du åker till Väddinge på onsdag så att du i alla fall får din hjälm...
Jag meddelade kontaktpersonen Elaine Lövgren på PS Auktion som hade hand om datorkonkursen att den skulle skickas (uppgav adress) och hon meddelade att den skulle skickas samma vecka dvs v24. Det är nu två veckor sedan. Frakten var för övrigt GRATIS inom Sverige!

Likaså med NOLAN-hjälmen så meddelade jag kontaktpersonen Therés Rönningborn på PS Auktion som hade hand om MC konkursen att den skulle skickas (uppgav adress) och hon meddelade att även den skulle skickas samma vecka. Även det är nu två veckor sedan. Frakten för hjälmen var 126 kronor inkl moms som skulle debiteras mig i efterhand.

Vad får dig att tro att PS Auktion skulle kasta något jag betalat 2.025 kronor för?
Citera
2020-11-22, 19:28
Medlem
PS Auktion är en dator. In i enda ändan matas saker, de säljs, betalning inkommer och så leverans. Köpet via PS är väldigt effektivt, tydligt och snyggt, men sannolikt hanteras det mesta automatiserat.

Vid personlig kontakt med PS ger personalen ett sinnessvagt intryck. Att ringa dem är meningslöst, ett samtal om när saker skall skickas/hämtas tycks omedelbart glömmas bort.

PS behöver betydligt längre tid för att skicka än vad de uppger. Två veckor blir lätt sex veckor.

Om man vill ordna frakten själv genom att först få mått och vikt på paketet och sedan maila en fraktsedel så blir det väldigt komplicerat för dem.
Efter en tämligen lång process så fick jag till slut svar att det var väldigt tidsödande att väga och mäta paketet, så tidsödande att de ville ha extra betalt för det. Som om de inte måste väga och mäta oavsett, dessutom mindre jobb med fraktsedeln om jag mailar en färdig som de bara behöver skriva ut och sätta på paketet.

Sannolikt finns redan allt i deras system, de behöver bara klicka i datorn för att få ut en fraktsedel och då även med automatisk reskontrakontroll. Varför bry sig om personlig service när allt finns i adminsystemet? Service tar några minuter även för normalbegåvade, bättre då att ha ett effektivt adminsystem och anställa billig personal så att man kan hoppa över allt vad personlig service heter.

Köp med andra ord endast saker med "fri frakt", eller småsaker vars fraktkostnad blir liten. Köp inga pallar som inte har fri frakt pga att dessa kommer att skickas av systemet med en fraktkostnad som är högre än med ett eget fraktavtal hos valfri fraktfirma.

Har handlat av PS för en bit över 20K.
Citera
2020-12-05, 01:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Det är väl en avsevärd skillnad med både Tradera, Blocket och Ebay jämfört med PS AUKTION. I de tre första fallen betalar jag direkt till säljaren men när det gäller PS AUKTION betalar jag till dom dvs till PS AUKTION. Då bör väl rimligen PS AUKTION ta sitt fulla ansvar eftersom dom är betalningsmottagare! Eller?

För övrigt kanske det är 99% företagare dvs företag som gått i konkurs som säljer sina varor på PS AUKTION. Är dock inte säker på procentsiffran!??

Det är vanligt att man betalar direkt till Tradera och att de sedan betalar säljaren.
Citera
2021-06-28, 11:39
Medlem
Bump! Okej men kom bi fram till att dajten var seriös sedan eller? Fick alla sina beställda prylar osv trots allt bråk och tidigare krångel?
Citera
2021-06-29, 12:50
Medlem
Jag har handlat där och allt har funkat bra, fått mina varor några dagar senare (2-4 dagar)
Citera
2021-07-21, 16:43
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Torsdagen 8 juni vann jag två auktioner hos PSAuction.com...

Acer TravelMate P253-M, Fri frakt inom Sverige

Nolan N911 Integralhjälm , stl S

...och påföljande måndag 12 juni fanns fakturabeloppet 2.025.00 på deras bankgiro.

Har både mailat dom och varit i kontakt med deras chatt men ännu två veckor senare har inget dykt upp. De bara meddelar att de beklagar det inträffade och ska rätta till det men ingenting händer.

Är PS AUKTION ett ripoff företag dvs bedragare?

Köpt från PS AUKTION flera gånger aldrig varit något problem. Har du följt villkoren som stod i avtalet? DVS hämtat ut varorna i tid?
Citera
2021-07-22, 08:00
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBonnano
Köpt från PS AUKTION flera gånger aldrig varit något problem. Har du följt villkoren som stod i avtalet? DVS hämtat ut varorna i tid?

2017? Han hade överenskommit med dem att de skulle skicka varorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in