Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-25, 11:20
  #1
Medlem
Om en man tycker att en kvinna är väldigt attraktiv och han tar till alla möjliga och även extrema sätt att dra hennes uppmärksamhet, hur får man honom förälskad istället för bara extremt attraherad sexuellt? Eller kan det finnas åtminstone lite förälskelse eller förälskelsens första fas i hans extrema attraktion till ens utseende?

Dessutom undrar jag, hur ser egentligen kärleks och förälskelsefaserna ut hos män?
Citera
2017-06-25, 11:30
  #2
Avstängd
Jag kan använda mig själv som exempel: Få honom att känna sig bekväm med att vara sig själv.

Jag är:
• Nästan radikal islamofob (inget mot muslimer, men allt mot Islam i politisk mån)
• Nästan rasist, stödjer nämligen den bevisade slutsatsen att mänskligheten är indelad i raser. Det är inte rasism, men för vissa är det det.
• Snusare, Helnykterist, Datornörd, Halvkriminell, Drogliberal

Jag kan göra ALLT inför min tjej. Hon vet att jag älskar politik, och jag vet att hon inte kan något om politik. Då håller hon klaffen när jag snackar politik, vilket gör mig bekväm, eller så håller vi båda klaffen för att göra båda bekväma.

Trots att jag trivs med att vara stereotypiskt manlig så älskar jag matlagning, städning och handdisk, vilket gör henne bekväm. Samtidigt så vill hon ha en öl tillsammans ibland, klippa gräset och jobbar hårdare än mig, vilket gör mig bekväm.

Det handlar enligt mig om att ge och ta. Att attraheras är nödvändigt, men hade min tjej bara varit attraktiv och inte jobbat, så hade jag sett noll i henne. Nu är hon allt jag eftersträvar: Vacker, Feminin, Ambitiös och Generös. Jag är mycket, om inte allt hon eftersträvar: Manlig, Ambitiös, Generös, Ansvarstagande och Mogen.

Du får honom förälskad genom att vara dig själv och låta han se själv om han känner att en pusselbit saknas och att just du är den pusselbiten. Men! ÄNDRA INTE PÅ DIG SJÄLV! Var dig själv, det är så du hittar den rätte.
Citera
2017-06-25, 12:21
  #3
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samhedmans
Jag kan använda mig själv som exempel: Få honom att känna sig bekväm med att vara sig själv.

Jag är:
• Nästan radikal islamofob (inget mot muslimer, men allt mot Islam i politisk mån)
• Nästan rasist, stödjer nämligen den bevisade slutsatsen att mänskligheten är indelad i raser. Det är inte rasism, men för vissa är det det.
• Snusare, Helnykterist, Datornörd, Halvkriminell, Drogliberal

Jag kan göra ALLT inför min tjej. Hon vet att jag älskar politik, och jag vet att hon inte kan något om politik. Då håller hon klaffen när jag snackar politik, vilket gör mig bekväm, eller så håller vi båda klaffen för att göra båda bekväma.

Trots att jag trivs med att vara stereotypiskt manlig så älskar jag matlagning, städning och handdisk, vilket gör henne bekväm. Samtidigt så vill hon ha en öl tillsammans ibland, klippa gräset och jobbar hårdare än mig, vilket gör mig bekväm.

Det handlar enligt mig om att ge och ta. Att attraheras är nödvändigt, men hade min tjej bara varit attraktiv och inte jobbat, så hade jag sett noll i henne. Nu är hon allt jag eftersträvar: Vacker, Feminin, Ambitiös och Generös. Jag är mycket, om inte allt hon eftersträvar: Manlig, Ambitiös, Generös, Ansvarstagande och Mogen.

Du får honom förälskad genom att vara dig själv och låta han se själv om han känner att en pusselbit saknas och att just du är den pusselbiten. Men! ÄNDRA INTE PÅ DIG SJÄLV! Var dig själv, det är så du hittar den rätte.
En fråga bara. Hur kan det anses moget att var halvkriminell, andra får lida på din bekostnad, det är dåligt ansvarstagande och omogenhet skulle jag påstå.
Citera
2017-06-25, 12:30
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
En fråga bara. Hur kan det anses moget att var halvkriminell, andra får lida på din bekostnad, det är dåligt ansvarstagande och omogenhet skulle jag påstå.
Jag brukar cannabis vilket är olagligt, och bidrar till försörjning av personer som sprider olaglig narkotika. Anser dock att cannabis är en sådan harmlös drog att jag ser mig som halvkriminell.
Citera
2017-06-25, 12:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samhedmans
Jag kan använda mig själv som exempel: Få honom att känna sig bekväm med att vara sig själv.

Jag är:
• Nästan radikal islamofob (inget mot muslimer, men allt mot Islam i politisk mån)
• Nästan rasist, stödjer nämligen den bevisade slutsatsen att mänskligheten är indelad i raser. Det är inte rasism, men för vissa är det det.
• Snusare, Helnykterist, Datornörd, Halvkriminell, Drogliberal

Jag kan göra ALLT inför min tjej. Hon vet att jag älskar politik, och jag vet att hon inte kan något om politik. Då håller hon klaffen när jag snackar politik, vilket gör mig bekväm, eller så håller vi båda klaffen för att göra båda bekväma.

Trots att jag trivs med att vara stereotypiskt manlig så älskar jag matlagning, städning och handdisk, vilket gör henne bekväm. Samtidigt så vill hon ha en öl tillsammans ibland, klippa gräset och jobbar hårdare än mig, vilket gör mig bekväm.

Det handlar enligt mig om att ge och ta. Att attraheras är nödvändigt, men hade min tjej bara varit attraktiv och inte jobbat, så hade jag sett noll i henne. Nu är hon allt jag eftersträvar: Vacker, Feminin, Ambitiös och Generös. Jag är mycket, om inte allt hon eftersträvar: Manlig, Ambitiös, Generös, Ansvarstagande och Mogen.

Du får honom förälskad genom att vara dig själv och låta han se själv om han känner att en pusselbit saknas och att just du är den pusselbiten. Men! ÄNDRA INTE PÅ DIG SJÄLV! Var dig själv, det är så du hittar den rätte.


I detta inlägg påstår du dig vara en kvinna: (FB) Vilsen tjej, speldator till stream?
men här påstår du dig vara man (?).
Citera
2017-06-25, 12:35
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukramare
I detta inlägg påstår du dig vara en kvinna: (FB) Vilsen tjej, speldator till stream?
men här påstår du dig vara man (?).
Fick ta över kontot av en vän, därav brist på inlägg hela 2014-2016. Offtopic.
Citera
2017-06-25, 12:48
  #7
Medlem
Generellt så förknippar män sex med kärlek i högre grad än kvinnor, så ligg med honom, men ligg inte för mycket med honom om ni inte är ihop för du måste samtidigt verka lite svår (vem som helst kan inte få dig, är du svår höjs ditt värde)
Lite kinkig ekvation det där.
Citera
2017-06-25, 13:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domastsen
Generellt så förknippar män sex med kärlek i högre grad än kvinnor, så ligg med honom, men ligg inte för mycket med honom om ni inte är ihop för du måste samtidigt verka lite svår (vem som helst kan inte få dig, är du svår höjs ditt värde)
Lite kinkig ekvation det där.

År det inte precis tvärtom? Att män till skillnad från kvinnor har en magisk förmåga att hålla kärlek och sex isär?
Citera
2017-06-25, 18:04
  #9
Medlem
Allt beror ju på hur man tolkar saker men om vi har ett heteropar där någon av de är otrogna så blir generellt sett män upprördare vid fysisk otrohet (jämfört med emotionell sådan) medan kvinnor blir mer upprörda om mannen säger att han blivit kär i någon annan.
Alla kan väl knulla runt utan avsikten att få ett djupare förhållande, därav mitt delmål med att spela otillgänglig eftersom det blir en utmaning för den "lycklige".

(Har diskuterat i min umgängeskrets så även min anekdotiska bevisföring säger att män känner sig uppskattade när de får ligga och kvinnor när de typ får komplimanger/partner kommer med blommor.)
Citera
2017-06-25, 18:12
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
En fråga bara. Hur kan det anses moget att var halvkriminell, andra får lida på din bekostnad, det är dåligt ansvarstagande och omogenhet skulle jag påstå.
En liten påminnelse, alla brott, hör och häpna, har inte brottsoffer. lilla moraltant där
förstår du?
Citera
2017-06-25, 18:43
  #11
Medlem
Kan bara tala utifrån mina egna erfarenheter och det är att jag aldrig faller för självupptagna tjejer.

Det är bara att titta på Match.com, badoo, tinder (särskilt tinder), happypancake och andra sidor där tjejer finns.

Vad som är gemensamt är deras mycket självgoda sätt att posera. Man utläser: KRÄVANDE! utifrån bilderna.

Finns inget attraktivt med självgoda och självupptagna tjejer (gäller män också men där finns det tjejer som gillar dem!).

Hur ska en tjej vara då?

Hon ska vara givande, varm, ge kärlek, ge sex, tycka om honom, få han att bli sitt bästa jag, ge honom självförtroende, vara PERSONLIG mot honom, få honom att vara speciell!

Dagens tjejer kan vara hur snygga som helst men har en bedrövlig utstrålning!

Går man på stan och passerar tjejer så är det omöjligt att få ögonkontakt med dem för att alla är självupptagna!

Tjejer har blivit känslokalla robotar!
Citera
2017-06-26, 02:27
  #12
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Kan bara tala utifrån mina egna erfarenheter och det är att jag aldrig faller för självupptagna tjejer.

Det är bara att titta på Match.com, badoo, tinder (särskilt tinder), happypancake och andra sidor där tjejer finns.

Vad som är gemensamt är deras mycket självgoda sätt att posera. Man utläser: KRÄVANDE! utifrån bilderna.

Finns inget attraktivt med självgoda och självupptagna tjejer (gäller män också men där finns det tjejer som gillar dem!).

Hur ska en tjej vara då?

Hon ska vara givande, varm, ge kärlek, ge sex, tycka om honom, få han att bli sitt bästa jag, ge honom självförtroende, vara PERSONLIG mot honom, få honom att vara speciell!

Dagens tjejer kan vara hur snygga som helst men har en bedrövlig utstrålning!

Går man på stan och passerar tjejer så är det omöjligt att få ögonkontakt med dem för att alla är självupptagna!

Tjejer har blivit känslokalla robotar!
Och just därför ses vi "normala" som psykon för att vi är "för påstridiga" :/ Eller skulle inte kalla mej normal, men är väldigt emotionell så ses 8/10 som ett psykfall av nya människor. Blivit bättre på senare tid nu men jag är väldigt speedad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback