• 1
  • 2
2017-06-25, 00:24
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Det är möjligt att det handlar främst om deras utbildning, jag har inte mött denna typ av nisch inom någon annan utbildningsform.

Det är klart att deras föräldrar kan vara orsaken, det kanske är någon gemensam nämnare bland föräldrarna som gör att dessa personer dras till att sätta sina barn i Waldorfskolor.

Min subjektiva bedömning är att det inom waldorf finns en överrepresentation av föräldrar inom newage, konstnärliga yrken, föräldrar som dom inte vet var dom ska placera "problembarn" någonstans, samt personer som arbetar inom antroposofiska verksamheter (waldorflärare, hantverkslärare eller inom vården).
Senast redigerad av Passepartout 2017-06-25 kl. 00:28.
Citera
2025-06-20, 08:18
Medlem
Vitiss avatar
Min uppfattning om antisar är att de är öppna och tänkande trevliga människor som klär sig snyggt.
Citera
2025-06-20, 17:27
Medlem
Bret-Harts avatar
De går mot angrepp med garnbollar, det är fan skumt om något
Citera
2025-06-25, 04:04
Medlem
Bilderberg78s avatar
Deras galna religion är underskattad.

Här är en artikel om deras pedagogik som ständigt finns kvar då ingen vet vad de egentligen sysslar med.
Att allmänheten inte känner till den bakomliggande läran är inte konstigt. Man har aldrig varit helt öppen med den utåt, och så har det varit ända sedan Steiner själv på den allra första Waldorfskolan avrådde personalen från att tala öppet om vissa saker. På senare tid har man alltmer tonat ned både läran och kopplingen till Steiner. Men är en ”modern Steiner-pedagogik”, baserad på en antroposofi som inte är pseudovetenskaplig, möjlig?
https://www.vilarare.se/specialpedag...det-forgangna/
De härstammar från Teosofin och Mark Frost som skrev manus till Twin peaks, visar den värld som antroposoferna lever inom i sin bubbla. Kolla på Twin peaks så fattar ni mer av dem.
https://unwrappingtheplastic.com/201...-red-curtains/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in