• 1
  • 2
2017-06-22, 22:20
Medlem
Universells avatar
https://unvis.it/expressen.se/nyhete...urna-i-uppsala

Citat:
Enligt uppgifter till Expressen ska en man , kanske flera, ha knivskurit tv personer i centrum. En av dem ska ha huggits i ansiktet, och grningsmannen ska vara i 20-rsldern

Nn som sett nt mer om det hr?
Senast redigerad av Universell 2017-06-22 kl. 22:25.
Citera
2017-06-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
https://unvis.it/expressen.se/nyhete...urna-i-uppsala

Nn som sett nt mer om det hr?

Plockades tv personer vid Hjalmar Brantingsgatan nyss.
En REJLT p lyran och den andre var blodig och jvlig i ansiktet. Smg runt i buskarna och frskte g vidare mot St. Grans parken.
Citera
2017-06-22, 23:07
Medlem
Citat:
Tv personer har blivit knivskurna i centrala Uppsala och polisen har frihetsbervat en 26-rig man som misstnkt.

- Vi har gripit en misstnkt fdd 1991, sger Daniel Winge, RLC-befl p polisen i region Mitt, till TT.

Citat:
Den misstnkte, som frekommer i polisens register sedan tidigare men inte fr vldsbrott, greps kort efter hndelsen. Han r misstnkt fr mordfrsk och grov misshandel.

Orsaken till knivskrningen ska ha varit att den misstnkte antastade en flicka eller kvinna. Nr tv personer gick emellan blev de knivskurna av grningsmannen.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/tv%...ipen-1.4383331
Citera
2017-06-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.gp.se/nyheter/sverige/tv%...ipen-1.4383331

Kan ju knappast ha varit de tv jag sg d. Undra vad fan det handlade om d det var en jvligt mrklig syn.
Citera
2017-06-22, 23:37
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.spencer
Kan ju knappast ha varit de tv jag sg d. Undra vad fan det handlade om d det var en jvligt mrklig syn.

Det kan ju varit en random fyllefight du sg eftermlet av. Snt som inte anmls.
Men fr att prata topic. Fan vilken mrklig hndelse. Jag skulle vilja veta GMs relation till kvinnan som blev antastad? Var det ett relations drama eller ett slumpmssigt antastande? Hur ptnd mste GM ha varitegentligen? Vid den tiden, dagen innan midsommar, i stadsparken mitt i Uppsala. Blir intressant nr vi fr namn p personen i frga.
Citera
2017-06-23, 00:06
Medlem
En kille greps i buskarna vid Vretgrnd 1, dvs vid korsningen mot stra gatan. Han kom springande frn stra gatan/Islandsbron, hoppade ver ett staket och gmde sig i buskarna. Fem minuter senare kom tv polisbilar i full fart in p Vretgrnd i riktning frn Kungsngsgatan. Poliserna, tillsammans med en arg polishund, grep killen som gmde sig. Killen som kom springande hade en annan kille efter sig som sa att hans kompis hade blivit knivhuggen. Denna kille verkade full d han bla stllde sig helt ppet och pinkade mot en husvgg (mittemot dr den som blev gripen satt och gmde sig) strax innan Polisen kom till platsen.

Killen som blev gripen pratade svenska med brytning. Det tog ngra minuter innan poliserna grep honom eftersom han satt bakom ett jrngallerstaket och ev hade kniv p sig.
Senast redigerad av Marwes 2017-06-23 kl. 00:13.
Citera
2017-06-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marwes
En kille greps i buskarna vid Vretgrnd 1, dvs vid korsningen mot stra gatan. Han kom springande frn stra gatan/Islandsbron, hoppade ver ett staket och gmde sig i buskarna. Fem minuter senare kom tv polisbilar i full fart in p Vretgrnd i riktning frn Kungsngsgatan. Poliserna, tillsammans med en arg polishund, grep killen som gmde sig. Killen som kom springande hade en annan kille efter sig som sa att hans kompis hade blivit knivhuggen. Denna kille verkade full d han bla stllde sig helt ppet och pinkade mot en husvgg (mittemot dr den som blev gripen satt och gmde sig) strax innan Polisen kom till platsen.

Killen som blev gripen pratade svenska med brytning. Det tog ngra minuter innan poliserna grep honom eftersom han satt bakom ett jrngallerstaket och ev hade kniv sig.
Men jag vill bli verraskad! "Pratade svenska med brytning"
Citera
2017-06-23, 01:13
Medlem
JussiBs avatar
Citat:

Killen som blev gripen pratade svenska med brytning. Det tog ngra minuter innan poliserna grep honom eftersom han satt bakom ett jrngallerstaket och ev hade kniv p sig.

Tack fr en mycket bra rapportering! Jag tar fr givet att du r ett gonvittne till hndelsen, baserat p din noggranna beskrivning? Eller r det hrsgen i nra led?
Citera
2017-06-23, 01:35
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Men jag vill bli verraskad! "Pratade svenska med brytning"

Jag med. Det hade jag aldrig trott med vran lyckade flyktingpolitik. Det har vl nyligen ppnats ett boend fr skggbarn runt 400m drifrn, i den riktningen GM sprang enligt vad Marwes postade? I stadsmissionens regi, om jag inte missminner mig.
Citera
2017-06-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Tack fr en mycket bra rapportering! Jag tar fr givet att du r ett gonvittne till hndelsen, baserat p din noggranna beskrivning? Eller r det hrsgen i nra led?

Min sambo gick frbi med hunden och sg nr han gmde sig. Hon visade poliserna var han satt. S det r ett mycket trovrdigt gonvittne. 😀
Citera
2017-06-23, 15:43
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Min sambo gick frbi med hunden och sg nr han gmde sig. Hon visade poliserna var han satt. S det r ett mycket trovrdigt gonvittne. 😀

Bra gjort! All heder till din sambo!
Citera
2017-06-23, 17:34
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Jag med. Det hade jag aldrig trott med vran lyckade flyktingpolitik. Det har vl nyligen ppnats ett boend fr skggbarn runt 400m drifrn, i den riktningen GM sprang enligt vad Marwes postade? I stadsmissionens regi, om jag inte missminner mig.

Jag r ocks positivt verraskad. De flesta brukar inte prata svenska alls trots mnga r p SFI.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in