2017-06-22, 13:52
Medlem
Som rubriken lyder. Påverkas salivproduktionen av att man slutar snusa? Det händer att jag titt som tätt blir synnerligen fuktfri i truten vilket gör att jag antagligen luktar gorilla vid utandning. Kommer salivproduktionen tillbaka ifall jag slutar snusa eller är jag dömd att lukta inferno i munnen livet ut?
Citera
2017-06-22, 14:01
Medlem
vemjeligs avatar
Jag slutade för en månad sedan, har inte märkt av någon skillnad.
Citera
2017-06-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemjelig
Jag slutade för en månad sedan, har inte märkt av någon skillnad.

Och detta skrev du i egenskap av att vara torrkäftad under perioden du snusade?
Citera
2017-06-22, 14:09
Medlem
Sqrbankens avatar
"lukta inferno" haha

Nerå. Har ingen medicinsk utbildning eller påläst i saken så kan därmed inte argumentera trovärdigt i frågan men om jag löst ska skriva nått så är jag väldigt säker på att din salivproduktionen kommer tillbaka. Kanske upplever du bara att du är torrare i käften och luktar inferno?

Går du på psykofarmaka, exempelvis SSRI-preparat, så är en vanlig biverkning att käften torkar igen. Är själv snusare och SSRI-konsument men har inte haft problem med torr käft (peppar) och i min enfald får jag för mig att snuset i läppen min triggar salivproduktion?

Grattis till ditt nikotinfria liv i alla lägen!

Tips: Tugga tuggummi eller köp receptfria tabletter på apoteket som boostar salivproduktionen.
Citera
2017-06-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
"lukta inferno" haha

Nerå. Har ingen medicinsk utbildning eller påläst i saken så kan därmed inte argumentera trovärdigt i frågan men om jag löst ska skriva nått så är jag väldigt säker på att din salivproduktionen kommer tillbaka. Kanske upplever du bara att du är torrare i käften och luktar inferno?

Går du på psykofarmaka, exempelvis SSRI-preparat, så är en vanlig biverkning att käften torkar igen. Är själv snusare och SSRI-konsument men har inte haft problem med torr käft (peppar) och i min enfald får jag för mig att snuset i läppen min triggar salivproduktion?

Grattis till ditt nikotinfria liv i alla lägen!

Tips: Tugga tuggummi eller köp receptfria tabletter på apoteket som boostar salivproduktionen.

Är det enda sättet? Ska jag behöva tugga tuggummin varje dag för att min käft ska komma underfund med att det faktiskt kan råda andra klimat än ödemark där inne? Jag blir så less...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in