Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-21, 18:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
De vuxna kvinnor jag levt med ska alltid (vrje vecka) ringa sin mamma och babbla om allt och inget, varför har dom det behovet?

Jag ringer mina föräldrar när det finns en riktig anledning (snackar med den som svarar) och då är det inga långa samtal, 5-10 minuter på sin höjd.

Hur är det för er andra som lever i förhållanden med kvinnor, beter sig dom likadant? Varför tror ni det är så?
Så gör du ja.
Själv pratar jag med mina föräldrar minst varannan dag. Senast i dag snackade jag med morsan i en timme.
Obs att jag är hennes son o inte dotter.
Citera
2017-06-21, 19:11
  #26
Medlem
Men självklart, och nu när hon är död kör jag ouija-bräda efter morgonkaffet varje dag.
Citera
2017-06-21, 19:48
  #27
Medlem
Mooons avatar
Det är bara bra att man har en god relation till sina föräldrar, syskon och andra anhöriga. Att gnälla på/vara missnöjd med att ens partner talar regelbundet med sin förälder i telefon verkar konstigt i mina öron. Jag hade undrat om personen hade ett osunt kontrollbehov och var på gång att avskärma mig från min ursprungsfamilj.

Sedan är det viktigt att man som vuxen har ett vuxen-förhållande till sina föräldrar. Man läster ju skräckvarianter på extremt dominerande (oftast) mödrar som håller sina vuxna barn i korta tyglar. Vid sådana fall måste man ju bryta kontakten eller gå i terapi eller what ever.
Citera
2017-06-21, 19:51
  #28
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier
Så gör du ja.
Själv pratar jag med mina föräldrar minst varannan dag. Senast i dag snackade jag med morsan i en timme.
Obs att jag är hennes son o inte dotter.

Vad pratade ni om i en hel timme och varannan dag?
Citera
2017-06-21, 19:57
  #29
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det är bara bra att man har en god relation till sina föräldrar, syskon och andra anhöriga. Att gnälla på/vara missnöjd med att ens partner talar regelbundet med sin förälder i telefon verkar konstigt i mina öron. Jag hade undrat om personen hade ett osunt kontrollbehov och var på gång att avskärma mig från min ursprungsfamilj.

Nä, har inget att göra med kontrollbehov, jag tycker bara det är ett himla slöseri med tid, fast vi har ju alla olika mängd med fritid att gödsla med.
Jag har en väldigt bra relation till min mor, även om hon är gammal idag, min far hade jag ännu bättre relation med, vi brukade gå på matcher eller käka en bit då och då, men snacka timtals i telefon gjorde vi aldrig.

Nåja, jag har insett att många här tycker om att prata ofta och länge i telefon med sina föräldrar och det är väl ok för jag gissar att dom har gott om fritid.
Citera
2017-06-21, 20:47
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vad pratade ni om i en hel timme och varannan dag?
DET ska du fullständigt skita i.
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Nä, har inget att göra med kontrollbehov, jag tycker bara det är ett himla slöseri med tid, fast vi har ju alla olika mängd med fritid att gödsla med.
Jag har en väldigt bra relation till min mor, även om hon är gammal idag, min far hade jag ännu bättre relation med, vi brukade gå på matcher eller käka en bit då och då, men snacka timtals i telefon gjorde vi aldrig.

Nåja, jag har insett att många här tycker om att prata ofta och länge i telefon med sina föräldrar och det är väl ok för jag gissar att dom har gott om fritid.
Fritid o fritid.
Jag pratade med morsan när jag rastade hunden o sedan fick hon följa med mig till affären genom telefonen.
__________________
Senast redigerad av Dyclextier 2017-06-21 kl. 20:49.
Citera
2017-06-23, 11:59
  #31
Avstängd
moluskens avatar
Tror det är för att kvinnor har någon naturlig kontakt. I tonåren försvinner den men kommer tillbaka när en kvinna har blivit mogen vid 20 års åldern. Det är väl något med kvinnlighet att göra, de kan nog inte snacka om vissa saker med sina tjejkompisar.
Citera
2017-06-24, 00:35
  #32
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier
DET ska du fullständigt skita i.

Fritid o fritid.
Jag pratade med morsan när jag rastade hunden o sedan fick hon följa med mig till affären genom telefonen.

Vissa har inte klippt navelsträngen märker jag.
Citera
2017-06-24, 02:27
  #33
Medlem
snelhestens avatar
Tycker mest att din egen inställning när din egna förälder reduceras till en formalitet/börda, ev. i kombination med ett kulturellt förfall i allmänhet. Det borde inte finnas någon viktigare relation än den till föräldrarna men med den individualism och asocialitet vi växer upp med så är allt både överflödigt och utbytbart.

"Slöseri med tid". Nej sitt du istället framför datorn eller kolla på något skit på TV det är väldigt mycket värdefullare.
Citera
2017-06-24, 11:55
  #34
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
"Slöseri med tid". Nej sitt du istället framför datorn eller kolla på något skit på TV det är väldigt mycket värdefullare.

Eller så tränar du, utövar någon hobby, träffar vänner eller idkar samlag.
Citera
2017-06-25, 22:56
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Vissa har inte klippt navelsträngen märker jag.
Kanske inte. I dag pratade jag i över en timme med min 25-åriga dotter. Alltid kul att veta vad hon gör om dagarna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback