Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 18:04
  #1
Medlem
Är det någon som känner till ett ställe i Göteborgsområdet som kan ta emot katter, när ägaren inte längre kan ta hand om de :/

Min är 2 år hankatt, kastrerad

Alla tips tas emot
Citera
2017-06-20, 18:10
  #2
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kymarken
Är det någon som känner till ett ställe i Göteborgsområdet som kan ta emot katter, när ägaren inte längre kan ta hand om de :/

Min är 2 år hankatt, kastrerad

Alla tips tas emot


Varför kan du inte ta hand om katten?
Citera
2017-06-20, 18:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Varför kan du inte ta hand om katten?



Min gubbe är allergisk
Citera
2017-06-20, 18:29
  #4
Medlem
Djurhem tar emot i mån av plats. Den månen brukar vara full. Ut med den på annons o hoppas att någon är villig att ta över det ansvaret du, frivilligt valde för två år sedan.
Ett tips. Det är lättare att slänga ut en karl än en katt. Dumt att skaffa en av varje när de inte tål varandra.
Citera
2017-06-20, 20:12
  #5
Medlem
Sätt ut en annons på blocket?
Men se för fan till ta BETALT mer än en jävla krona.. minst 600 kr annars kanske den hamnar i magen på en orm eller som byte till hundar.

Sen som sagt va.. kul om karln drar om 6 månader så har du ingen katt längre.. men ja så klart en ny katt kan man ju alltid fixa.
Citera
2017-06-20, 20:59
  #6
Medlem
riskybizzys avatar
Inget kul att behöva göra sig av med sin katt. Jag är kanske också blir tvungen att omplacera mina två katter pga. ändrade familjeförhållanden. Tänkte kolla runt bland bondgårdar i trakten (lägga ut annons). Kan det vara en idè kanske. Tänker att de vill ha musjägare. Annars kan man köra en fuling och skriva att den lilla krabaten tyvärr måste somna in om ingen tar hand om hen (gärna med en tillhörande söt bild). Då får du säkert någon kattälskare som inte kan motstå att höra av sig. Se till att det är bra folk hursomhelst.
Citera
2017-06-23, 20:44
  #7
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Inget kul att behöva göra sig av med sin katt. Jag är kanske också blir tvungen att omplacera mina två katter pga. ändrade familjeförhållanden. Tänkte kolla runt bland bondgårdar i trakten (lägga ut annons). Kan det vara en idè kanske. Tänker att de vill ha musjägare. Annars kan man köra en fuling och skriva att den lilla krabaten tyvärr måste somna in om ingen tar hand om hen (gärna med en tillhörande söt bild). Då får du säkert någon kattälskare som inte kan motstå att höra av sig. Se till att det är bra folk hursomhelst.


hahaha, argumentet "annars måste han dööö" är ju bara ett bevis på att man tror/hoppas att nån unge ska tycka synd om pälsbollen ju!
- bra o effektivt kanske?

jag håller fullständigt med på det citerade iaf, alla på landet behöver en egen råttjägare!
sj har jag katt, hund, en fin liten höna o tom egen häst jag har tagit hand om, helt utan att betala en enda krona för dessa vänner.
lyssna absolut INTE på idioter som anser att man MÅSTE ha pengar av den som gör dig en TJÄNST o tar hand om katten ts, dom som på allvar kräver betalt med argumentet " annars kommer dom inte till ett seriöst hem" är både efterblivna, o egosar.

vad i hela världen säger att ett djur för det BRA i en trång liten lägenhet, bara för att nån betalar pengar, jämfört med att GE bort djuret till nån med eget hus där djuret är fritt o kommer o går som det vill?!

jag skulle ta hand om ännu en vovve för ett tag sedan, men när jag inte ville betala FEMTUSEN för en 8 årig hund, var hundens matte av den uppfattningen att jag inte var seriös, för vovven fick då flytta till en alkisgubbe som bor i grannbyn, i en liten lägenhet, ist för att få det finfint hos oss...
just tellin......
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback