Du har alltså tagit ett lån som har en effektiv årsränta på nästan 50% ?!
Jag skulle för det första aldrig ha satt mig i den situationen, men om jag nu av någon outgrundlig anledning skulle ha gjort det så hade jag polisanmält den som lånat ut pengarna till den räntan. 
Avtalslagen, §31
	Citat:

31 § Har någon begagnat sig av annans trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till att taga eller betinga sig förmåner, vilka stå i uppenbart missförhållande till det vederlag, som må hava blivit erlagt eller utfäst, eller för vilka något vederlag icke skall utgå, vare rättshandling, som sålunda tillkommit, icke gällande mot den förfördelade.
   Lag samma vare, där sådant otillbörligt förfarande, som i första stycket avses, ligger annan till last än den, gent emot vilken rättshandlingen företogs, och denne ägde eller bort äga kunskap därom.
   Om avtal rörande bärgning gälle vad särskilt är stadgat. Lag (1987:329).

I korthet, om du sitter och betalar mellan 360-480 tusen kronor per år i ränta(!) på ett 1 M SEK lån så är det ett fullständigt orimligt avtal och är inte gällande.
Bestrid betalningen och polisanmäl.
Om den som lånat ut pengarna är av sådan karaktär att det finns en risk att du inte har knäskålarna kvar om du inte betalar får du givetvis också göra en riskbedömning på  det hela. Enda alternativet som finns om du inte vill bestrida hela avtalet är att sälja det du äger och har och betala av skulden på ett bräde. Några betalningsplaner eller skuldsaneringar lär givetvis inte vara av intresse om du har lånat pengarna av kriminella.