2017-09-08, 07:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Och hur många dagar var den sen man vann man ligan? ganska långt ifrån 10 000 i alla fall =)

Tyckte bara det var en liten kul grej, hade ju inte skrivit om det var 98832 dagar Kul att du blev lite smått provocerad^^.
Blev inte provocerad, blir tvärtom glad att folk lägger energi på Liverpool, för det finns en anledning varför folk hakat upp sig på just Lfc och inte exempelvis Everton eller Aston Villa.

Hur många dagar sedan vann City Champions League?
Citera
2017-09-08, 19:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Mané och Firmino är helt klart bättre, enligt mig är Mané ligans bästa spelare, är Liverpool kvar i titelracet inför de sista omgångarna så blir jag inte förvånad om han blir framröstad till ligans bästa spelare.
Iallafall månadens bästa spelare i premier league. Välförtjänt. Ännu mer välförtjänt är att wagner blir månadens manager och vänsterbacken i bournemouth davies kanon mot man city blev månadens mål.
Citera
2017-09-09, 13:03
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Blev inte provocerad, blir tvärtom glad att folk lägger energi på Liverpool, för det finns en anledning varför folk hakat upp sig på just Lfc och inte exempelvis Everton eller Aston Villa.

Hur många dagar sedan vann City Champions League?

Ja för man ''skämtar'' ju så mycket om när senast Everton eller Villa vann något. Suck vilken tråkig sate du är.
Citera
2017-09-09, 15:23
Avslutad
Skriver aldrig här längre men hur tänkte Klopp när han gick in i en hel säsong med Matip, Lovren och Lavan!? Någonstans måste han ju ha förstått att det är en väldigt dålig plan. Okej att man inte fick Van Vjik men någon annan duktig mittback måste man ha hittat.. Varför sälja Sakho då? Vad fan har han gjort som är så lågt att han inte ville ha kvar han? Knullat Klopps fru?

För fittan Coutinho som lämnade in sin TR samma dag som premiären tas ju emot med öppna armar. Missförstå mig inte fel, diggar Klopp som fan. Han har förändrat Liverpool sen dag ett han kom. Men tror han verkar vara sin egna fiende.

Denna sommaren hade det behövts mer förstärkningar. Med två mittbackar, en mittfältare till osv. hade man utmanat på riktigt. Nu blir det bara en säsong till där man spelar vackrast fotboll i England men vinner inget.
Citera
2017-09-10, 05:24
Medlem
rex144s avatar
Coq i Arsenal dök som en döende svan, biggest dive in PL history!
Det påminde lite om hur backhoppare flyger
Citera
2017-09-10, 11:49
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Coq i Arsenal dök som en döende svan, biggest dive in PL history!
Det påminde lite om hur backhoppare flyger

Borde bli avstängd flera matcher efter han kommer tillbaka från sin ''skada''. Killen måste ha förlorat ett vad.

Aguero nu bäste icke-europé målgöraren i England. 124 mål
Citera
2017-09-10, 18:26
Medlem
Samizdats avatar
Hej då de Boer, skriver jag redan nu. Ännu en match spelad. Fortfarande mållöst, fortfarande utan poäng.

Inte särskilt smickrande:
Citat:
Crystal Palace is also the first side in 93 years to lose the first four matches of a top-flight season without scoring a goal, since Preston in 1924.
Citera
2017-09-10, 20:34
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hej då de Boer, skriver jag redan nu. Ännu en match spelad. Fortfarande mållöst, fortfarande utan poäng.

Borde låta honom vara kvar resten utav säsongen och hoppas skiten försvinner ner till CS. Ingen tränare som CP kan fixa kommer kunna hjälpa klubben, när de vet att går det skit efter fortfarande 3 matcher så är man nära kicken.
Citera
2017-09-11, 02:52
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Och ca 2700 dagar sedan Man City fick fans..

Nu är jag definitivt inte någon City anhängare och deras sentida oljesatsning gör dem till det laget jag ogillar mest i Engelska högstaligan. Men jag stör mig på att det blivit någon slags sanning att City (och Chelsea) skulle varit några sketna kvartersgäng utan supportrar när sanningen är att de båda är bland de bäst supportade lagen historiskt sett i England. Nu kör vi en historielektion för det brukar ju ni gilla i Liverpool - från slutet av 1800-talet till mitten utav 60-talet, alltså de första 70 åren av ligan hade City nästan alltid högre publiksnitt och ofta med mer än dubbelt så mycket. Från 60-talet enda in i PL-eran hängde City med bra trots att Liverpool under denna tid under långa stunder var världens bästa lag. Efter Taylor rapporten hade Maine Road helt enkelt färre platser än Anfield samtidigt som City för det mesta var skit. Det kanske är denna period du tänker på?
Att City de senaste åren tagit på sig alldeles för stor kostym står helt klart men att tro att klubben är något jävla PSG historiskt sett är helt fel.
Citera
2017-09-11, 06:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ja för man ''skämtar'' ju så mycket om när senast Everton eller Villa vann något. Suck vilken tråkig sate du är.

Nej, det gör man konstigt nog inte, även fast de både faktiskt vunnit ligan. Innan City vann ligan 11/12 så hade man inte vunnit på 44 år, så Liverpool har ett par dagar till på sig innan man är lika värdelösa som city.

Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Nu är jag definitivt inte någon City anhängare och deras sentida oljesatsning gör dem till det laget jag ogillar mest i Engelska högstaligan. Men jag stör mig på att det blivit någon slags sanning att City (och Chelsea) skulle varit några sketna kvartersgäng utan supportrar när sanningen är att de båda är bland de bäst supportade lagen historiskt sett i England. Nu kör vi en historielektion för det brukar ju ni gilla i Liverpool - från slutet av 1800-talet till mitten utav 60-talet, alltså de första 70 åren av ligan hade City nästan alltid högre publiksnitt och ofta med mer än dubbelt så mycket. Från 60-talet enda in i PL-eran hängde City med bra trots att Liverpool under denna tid under långa stunder var världens bästa lag. Efter Taylor rapporten hade Maine Road helt enkelt färre platser än Anfield samtidigt som City för det mesta var skit. Det kanske är denna period du tänker på?
Att City de senaste åren tagit på sig alldeles för stor kostym står helt klart men att tro att klubben är något jävla PSG historiskt sett är helt fel.

Nu refererar jag ju inte till så många "locals" här, så detta är ju inte så relevant. Såklart hade (har) city fans i hemtrakten då det är ett arbetsklasslag. Men runt om i världen så är det inte många som ens visste om dess existens innan shejkarna klev in.
Ett roligt exempel, Bony sa när han blev klar för City att det är hans barndomsdröm att spela för dem, när han var liten så spelade City i 3e divisionen i England.
Citera
2017-09-11, 12:21
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Klart nu att de Boer får sparken.
Citera
2017-09-11, 13:11
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Klart nu att de Boer får sparken.

Finns ingen nu som kommer kunna fixa det sjunkande skeppet, eller fixar man Wenger nästa säsong när han misslyckas med EL och att fixa en fjärdeplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in