2018-05-27, 16:44
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
FakeRecords säger jag på det. Givetvis stämmer inte detta.

Så klart det inte gör eftersom han har kontrakt med klubben som i dagsläget sträcker sig till 2021...

Det förtar på intet sätt att han trots sina misstag är Klopps värvning och än så länge är hans förstaval som målvakt och OM LFC går på målvaktsjakt, vilket inte är osannolikt så är det fortfarande mest troligt att det är Mignolet som får lämna.
Citera
2018-05-27, 16:46
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Och där försvann alla chanser för Salah att vinna Ballon d'Or, hoppas det snacket läggs ner på internet nu. Chanserna att han skulle vinna VM med egypten finns inte på kartan så....
Citera
2018-05-27, 17:22
Avslutad
Ojoj vilka grova tabbar av tysken. Aldrig förstått vad Klopp ser i han? Han är knappast bättre än Mingolet. Sälj honom, det är inte korpen där det är synd om spelare. Detta är fan absoluta toppnivå.

Klopps sjätte raka finalförlust..Något där som inte riktigt stämmer. Han får ta på sig en hel del av försluten genom att sälja fittcotten men ej ersätta honom. En extrem tunn trupp som med skadorna var väldigt sårbar. En bänk med Solanke och Ings i en final är fan ett jävla skämt.

Synd att man ej tog chansen i Januari där man hade kunnat förstärka. Eller i somras man får ej glömma att Klopp medvetet valde starta säsongen med Lovren Matip och Klavan..

På något sätt känns det som Klopp älskar ha lite sämre spelare för sen få beröm när han tar sig långt genom sitt spel och lite mindre kända spelare. Sen när det tar slut så är det oftast finger på vi kan inte köpa spelare, vi måste ha klass. Men köp det då för fan!

Nu i sommar måste man verkligen förstärka framför allt mittfält anfall och målvakt.
Citera
2018-05-30, 00:19
Medlem
Tenedors avatar
Nu när allt lagt sig vill jag ändå stötta Karius (även om jag är en stor kritiker till honom, inte minst efter finalen). I hans sits hade jag lagt mig i sängen och gömt mig. Han går istället fram till supportrarna och ber om ursäkt direkt, och har hanterat situationen klockrent efteråt. Som en 24-åring är det inte lätt. All respekt till honom. Han ska inte skämmas. "Fansen" som har mordhotat hans familj ska skämmas.

För övrigt kommer Liverpool bli helt fantastiska att se nästa säsong. Samma offensiva trio (om Salah hinner friskna till efter överfallet), Keita, Fabinho och Fekir/Hendo bakom, och en backlinje som varit helt fantastisk sedan van Dijk kom in. Karius har även han varit otroligt bra, men en ny målvakt och eventuellt en mittback efter Fekir hade lett till ett titelkonkurrerande lag.

United sjunker mer och mer för varje dag Mourinho är kvar, Chelsea är i absolut kris. Spurs och Arsenal känns som hyfsade hot i dagsläget, men det finns absolut en risk/chans att City och Liverpool snart gör PL till en liga som handlar om två lag snarare än sex.

Nästa säsong blir rolig! Arsenal och Wolves överraskar positivt, medan West Ham och Chelsea blir negativa överraskningar.
Citera
2018-05-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Nu när allt lagt sig vill jag ändå stötta Karius (även om jag är en stor kritiker till honom, inte minst efter finalen). I hans sits hade jag lagt mig i sängen och gömt mig. Han går istället fram till supportrarna och ber om ursäkt direkt, och har hanterat situationen klockrent efteråt. Som en 24-åring är det inte lätt. All respekt till honom. Han ska inte skämmas. "Fansen" som har mordhotat hans familj ska skämmas.

För övrigt kommer Liverpool bli helt fantastiska att se nästa säsong. Samma offensiva trio (om Salah hinner friskna till efter överfallet), Keita, Fabinho och Fekir/Hendo bakom, och en backlinje som varit helt fantastisk sedan van Dijk kom in. Karius har även han varit otroligt bra, men en ny målvakt och eventuellt en mittback efter Fekir hade lett till ett titelkonkurrerande lag.

United sjunker mer och mer för varje dag Mourinho är kvar, Chelsea är i absolut kris. Spurs och Arsenal känns som hyfsade hot i dagsläget, men det finns absolut en risk/chans att City och Liverpool snart gör PL till en liga som handlar om två lag snarare än sex.

Nästa säsong blir rolig! Arsenal och Wolves överraskar positivt, medan West Ham och Chelsea blir negativa överraskningar.

Jag tror att Pellegrini kan lyfta West Ham till en högre nivå. Förutsett att han får lov att arbeta i lugn och ro.
Citera
2018-05-30, 09:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Måste ändå beundra pool supportrarnas obotliga optimism inför varje säsong. Spelar ingen roll hur mycket man själva lyckas fucka upp med halkningar, målvakter som kastar bollar i eget mål osv. Man kör vidare på "nästa år då jävlar är det vår tur". Har ju låtit så dem senaste typ 20 åren.

Imponerande att ett lag som är i absolut kris vunnit PL och Fa cupen dem senaste 2 säsongerna. Vilken är denna absoluta kris du pratar om? Och jag må vara kritisk mot mou och united men på vilket sätt sjunker dem? Senast jag tittade slutade dem 2a i PL tabellen vilket är en förbättring med 4 placeringar från i fiol. Liverpool jämförelsevis blev en placering bättre och står som vanligt på 0 titlar.

Karius otroligt bra? Pools försvar fantastiskt? Hålla fast någons arm = Överfall? Och jag som trodde Erik granqvist var superlativens mästare. Men keep up the spirit alla pool fans. Blir bara roligare när man faller. Vilket man gör gång efter annat.
Citera
2018-05-30, 09:20
Medlem
Citat:

Håller fullständigt med angående Karius. Han blev stor syndabock i Liverpools viktigaste match på flera år men har hanterat det väl, åtminstone utåt. Kan dock inte tänka mig annat än att han mått/mår extremt dåligt efter det som hände. En match som dessvärre kan förstöra en karriär och att inte en enda lagkamrat var framme och stöttade eller tröstade honom kändes hårt även om det kanske inte var meningen mitt i känslostormen. Tyckte personligen synd om killen och hoppas han tar sig genom det men matchen stärkte ju inte hans chanser till fortsatt förtroende om man säger så.

Liverpool har dock något stort på gång och det är jag övertygad om. Värvningen av Fabinho sänder en signal till övriga lag att man menar allvar. Den såg man fan inte komma! Skulle man nu också gå och knyta till sig Fekir, som i varje fall jag tippar får ett stort genombrott under VM, har man ju en grym förstärkning framåt. Keita ansluter och det ryktas om Allison från Roma. En grym mittback bredvid Van Dijk och det ser riktigt bra ut inför framtiden.

Vad gäller nästa säsong hoppas jag den blir mer jämn och spännande och att ingen joggar hem ligan som Man City gjorde. Arsenal utan Wenger, Tottenham med ny arena, Chelsea troligtvis under Sarris ledning o.s.v. Ska även bli grymt kul med Wolves och Fulham och se hur de lagen står sig. Framför allt Fulham och derbyn på Craven Cottage ska bli roligt att få tillbaka. Tror de kan ta en placering runt mitten faktiskt
Citera
2018-05-30, 10:38
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Jag tror att Pellegrini kan lyfta West Ham till en högre nivå. Förutsett att han får lov att arbeta i lugn och ro.

Jag hoppas verkligen på det. Vettigt att plocka in honom. Hoppas att Lanzini får hålla sig skadefri. Han är en personlig favorit. Med Pellegrini och Lanzini i högform vore allt annat än topp 10 konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Värre skitsnack än en politiker inför ett val.

Nu hejar jag på Liverpool, inte Blackpool eller Hartlepool som du antyder. Alla spelbolag håller Liverpool som favorit efter City nästa säsong, men visst, de hejar nog på Liverpool allihop. Karius var väl trots allt den målvakt i CL som höll flest hållna nollor? Sedan han och VvD tog över var Liverpool ett av ligans bästa lag defensivt. Statistiken och vårens matcher är nog också fel. Alla statistiker och PL-motståndare måste heja på Liverpool.

Jag ser Conte som ett geni. Om han försvinner (och kanske även Abramovich, Hazard och Courtois) så ligger Chelsea illa till. Du är nog en av få som anser motsatsen, men kanske har du rätt. Chelsea kanske mår bra av nya vindar. Jag är tveksam...

Precis som i Chelseas fall är du en av få som är positiva till Mourinhos jobb i United.

Din support till misshandel tänker jag inte ens kommentera.

Riktigt skumt inlägg från dig. Inte ett ord är rätt. Har du tittat på en enda match under säsongen 17/18?

Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Håller fullständigt med angående Karius. Han blev stor syndabock i Liverpools viktigaste match på flera år men har hanterat det väl, åtminstone utåt. Kan dock inte tänka mig annat än att han mått/mår extremt dåligt efter det som hände. En match som dessvärre kan förstöra en karriär och att inte en enda lagkamrat var framme och stöttade eller tröstade honom kändes hårt även om det kanske inte var meningen mitt i känslostormen. Tyckte personligen synd om killen och hoppas han tar sig genom det men matchen stärkte ju inte hans chanser till fortsatt förtroende om man säger så.

Liverpool har dock något stort på gång och det är jag övertygad om. Värvningen av Fabinho sänder en signal till övriga lag att man menar allvar. Den såg man fan inte komma! Skulle man nu också gå och knyta till sig Fekir, som i varje fall jag tippar får ett stort genombrott under VM, har man ju en grym förstärkning framåt. Keita ansluter och det ryktas om Allison från Roma. En grym mittback bredvid Van Dijk och det ser riktigt bra ut inför framtiden.

Vad gäller nästa säsong hoppas jag den blir mer jämn och spännande och att ingen joggar hem ligan som Man City gjorde. Arsenal utan Wenger, Tottenham med ny arena, Chelsea troligtvis under Sarris ledning o.s.v. Ska även bli grymt kul med Wolves och Fulham och se hur de lagen står sig. Framför allt Fulham och derbyn på Craven Cottage ska bli roligt att få tillbaka. Tror de kan ta en placering runt mitten faktiskt

Edwards och Klopp ska ha stort beröm för Fabinho! Ingenting, inte ens ett rykte, existerade förrän det var klart. Sånt är imponerande i dagens fotboll. Den värvningen gör det lättare att smälta finalförlusten, helt klart.

Nästa säsong blir riktigt rolig! Arsenal med Emery och sin fronttrio kan nog överraska många, och som du säger blir Wolves och Fulham intressanta. Everton måste också skärpa till sig nu, efter fjolårets jättesatsning. Hoppas på mer spänning både i toppen och botten som lever ända in i sista omgången!
Citera
2018-05-30, 13:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
J
Nu hejar jag på Liverpool, inte Blackpool eller Hartlepool som du antyder. Alla spelbolag håller Liverpool som favorit efter City nästa säsong, men visst, de hejar nog på Liverpool allihop. Karius var väl trots allt den målvakt i CL som höll flest hållna nollor? Sedan han och VvD tog över var Liverpool ett av ligans bästa lag defensivt. Statistiken och vårens matcher är nog också fel. Alla statistiker och PL-motståndare måste heja på Liverpool.

Jag ser Conte som ett geni. Om han försvinner (och kanske även Abramovich, Hazard och Courtois) så ligger Chelsea illa till. Du är nog en av få som anser motsatsen, men kanske har du rätt. Chelsea kanske mår bra av nya vindar. Jag är tveksam...

Precis som i Chelseas fall är du en av få som är positiva till Mourinhos jobb i United.

Din support till misshandel tänker jag inte ens kommentera.

Riktigt skumt inlägg från dig. Inte ett ord är rätt. Har du tittat på en enda match under säsongen 17/18?
Så man kan förkorta hartlepool och blackpool till "pool" men inte liverpool? Hur kom du fram till den logiken?

Och vad är det som jag "inte har ett rätt i"? Att united är 4 positioner bättre än förra säsongen? Det är inte att sjunka för varje dag som går.

Att chelsea vunnit PL och Fa cupen senaste 2 säsongerna? Det är inte absolut kris. Att du sen fantiserar om att den och den ska lämna kan ju inte användas som en måttstock om en klubb är i absolut kris. Kan vi lika gärna använda det på liverpool för i mina fantasier sticker han till real madrid efter vm succe, och amerikanerna tröttnar på förlorarmentaliteten i klubben.

Sen är inte jag positiv till någon av klubbarna. Är nog en av mous största hatare men att man sjunker för varje dag som går och chelsea befinner sig i absolut kris finns ju inga belägg för.

Att karius är otroligt bra och liverpools försvar är fantastiskt är ju subjektivt. Men lycka till och hitta dem som håller med dig.

Karius har varit hårt kritiserad hela säsongen. Hela förra säsongen också för den delen. Att han ens blev första keeper hade mer med mignolet å göra. Faktum är att hela fotbollsvärlden har skrikit att liverpool behöver en ny förstekeeper ända sedan förra säsongen. Som jag läste på the guardian är det mer klopp som ska ha skit för det som hände i finalen än karius. Karius kan inte rå på att han är för dålig. Det är klopp och liverpool som borde skaffat en ny målvakt.

Liverpools försvar har varit hårt kritiserat hela säsongen. Även efter van diijk kom. Bättre? Ja men fortfarande är det där man påtalat svagheterna i laget. Du som är allvetande och följer premier league borde väl ha upptäckt det.

Att du sen fortsätter använda ordet misshandel för en fasthållning av en arm. Ja kika upp ordet superlativ så förstår du. Du kanske borde ställa dig själv frågan om du följt premier league under säsongen för inget av det du skriver är något man kan läsa om.

Citat:
Karius otroligt bra Liverpools försvar fantastiskt Chelsea absolut kris United sjunker för varje dag som går (trots att dem är 4 placeringar bättre än förra säsongen. Salah utsatt för misshandel.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2018-05-30 kl. 13:13.
Citera
2018-05-30, 14:58
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Karius är ingen världsmålvakt och jag skulle inte heller klassa honom som otroligt bra. Men det är ju en personlig åsikt. Har han presterat bättre det senaste halvåret? Utan tvekan. Om någon tror att målvakter slutar utvecklas vid 24 år är han inget att satsa på för en klubb som vill slåss om CL. Så är det ju dock inte. Nu handlar det om psyket. Kan han lägga misstagen bakom sig eller kommer de alltid sitta i huvudet och störa? Lek experter om ni vill men i nuläget är det ingen som vet. Kan bli fiasko, men han kan också fortsätta utvecklas.

Liverpools försvar. Har utan tvekan blivit mycket bättre jämfört med hur det såg ut för ett år sedan. Hur mycket bättre är svårt att avgöra men om man nu ska ta CL som exempel. Ett mål insläppt mot City efter misstag av VvD (frispark?), för många mål insläppta mot Roma men alltid vid stor ledning. Om nu det ska göra någon skillnad. Real? Jag var innan match orolig för hur försvaret skulle klara sig men det hade jag behövt. Inga klagomål av mig i alla fall. Såg knappt till Ronaldo till exempel.

Är det "bara" smådetaljer kvar innan klubben på allvar kan utmana om ligatiteln? Nja.

Vid en första anblick behöver Liverpools försvar, inklusive målvakt, ta ytterligare steg framåt och offensivt behöver laget bli bättre på att bryta ner låga försvar. En stor del för mig är en annan detalj, nämligen resultaten mot topp 6 konkurrenterna. Kan inte begära att det ska vara lika bra som föregående säsong men bättre än denna behöver det vara.

* Trygg och stabil insats av målvakt oavsett om det kommer in en ny eller om man fortsätter med nuvarande.
* Konkurrens på vänsterbacken. Ser inte Moreno som ett alternativt i "stora" matcher.
* Färre skador på mittbackarna. Lovren slåss mot gamla misstag (går han att lita på?) och Matip och Gomez behöver vara tillgängliga.
* Nyförvärven behöver prestera. Teori och verklighet går inte alltid hand i hand.
* Frontrion behöver prestera liknande poäng.
* Alternativ till Firminho. Jag kan se Solanke som tredje alternativ men något bättre behövs.
* Fler och bättre alternativ till Salah och Mane. Firminho ska inte spela på en kant!

Ett fåtal skador på "fel" spelare kan göra en ofantlig skillnad. Tror inte folk inser hur mycket Lallana saknats
Citera
2018-05-30, 19:47
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Karius är ingen världsmålvakt och jag skulle inte heller klassa honom som otroligt bra. Men det är ju en personlig åsikt. Har han presterat bättre det senaste halvåret? Utan tvekan. Om någon tror att målvakter slutar utvecklas vid 24 år är han inget att satsa på för en klubb som vill slåss om CL. Så är det ju dock inte. Nu handlar det om psyket. Kan han lägga misstagen bakom sig eller kommer de alltid sitta i huvudet och störa? Lek experter om ni vill men i nuläget är det ingen som vet. Kan bli fiasko, men han kan också fortsätta utvecklas.

Liverpools försvar. Har utan tvekan blivit mycket bättre jämfört med hur det såg ut för ett år sedan. Hur mycket bättre är svårt att avgöra men om man nu ska ta CL som exempel. Ett mål insläppt mot City efter misstag av VvD (frispark?), för många mål insläppta mot Roma men alltid vid stor ledning. Om nu det ska göra någon skillnad. Real? Jag var innan match orolig för hur försvaret skulle klara sig men det hade jag behövt. Inga klagomål av mig i alla fall. Såg knappt till Ronaldo till exempel.

Är det "bara" smådetaljer kvar innan klubben på allvar kan utmana om ligatiteln? Nja.

Vid en första anblick behöver Liverpools försvar, inklusive målvakt, ta ytterligare steg framåt och offensivt behöver laget bli bättre på att bryta ner låga försvar. En stor del för mig är en annan detalj, nämligen resultaten mot topp 6 konkurrenterna. Kan inte begära att det ska vara lika bra som föregående säsong men bättre än denna behöver det vara.

* Trygg och stabil insats av målvakt oavsett om det kommer in en ny eller om man fortsätter med nuvarande.
* Konkurrens på vänsterbacken. Ser inte Moreno som ett alternativt i "stora" matcher.
* Färre skador på mittbackarna. Lovren slåss mot gamla misstag (går han att lita på?) och Matip och Gomez behöver vara tillgängliga.
* Nyförvärven behöver prestera. Teori och verklighet går inte alltid hand i hand.
* Frontrion behöver prestera liknande poäng.
* Alternativ till Firminho. Jag kan se Solanke som tredje alternativ men något bättre behövs.
* Fler och bättre alternativ till Salah och Mane. Firminho ska inte spela på en kant!

Ett fåtal skador på "fel" spelare kan göra en ofantlig skillnad. Tror inte folk inser hur mycket Lallana saknats

Hade Lallana ens fått startat med tanke på hur välfungerande Liverpool såg ut mot slutet av säsongen? Vem hade han petat i så fall? Tycker Milner, Chamberlain och Henderson gjorde det väldigt bra trots att de, i mins ögon, är rätt medelmåttiga.
Citera
2018-05-30, 20:32
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

City är så överlägsna i år att jag bara ser Liverpool som ett reellt hot om titeln. ManU om de värvar rätt för en gångs skull kanske kan lägga sig i. Fast det betvivlar jag.
Som inbiten Arsenalsupporter blir jag glad över det du skriver.
Tyvärr lär nästa säsong bli en mellansäsong där topp4 får bli ett bra mål.
Klubben håller på att renoveras o här pratar vi inte någon tillfällig Chelseakris när de genom ett tränarbyte gick från 13 till vinst mellan två år.
Men ge oss ett eller ett par år så organisationen kan sätta sig samt en hel skock med ungdomar som fått mogna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in