2018-05-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Var det inte innan säsongen folk var säkra på att Dier skulle vara såååå mycket bättre än Walker och vem var Walker och han skulle bli petad i landslaget till och med.
Du måste syfta på Trippier? Dier spelar defensiv mitt och ibland mittback.
Citera
2018-05-02, 05:54
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Du måste syfta på Trippier? Dier spelar defensiv mitt och ibland mittback.

Så var det ja, såg namnet på mobilen här i tråden och blev lite saft utav det hela.
Citera
2018-05-03, 10:55
Medlem
"Liverpool have now reached as many European Cup finals as Manchester United, Chelsea and Arsenal combined"

Två saker till att nämna. Van Dijk's höga pris. Är i stort sett betald med prispengarna från CL

"Hoppas Barcelona köper Coutinho!!!" Jag erkänner det var en besvikelse när beskedet kom. Med facit i hand har spelet i Liverpool blivit bättre utan Coutinho.
Citera
2018-05-03, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
"Liverpool have now reached as many European Cup finals as Manchester United, Chelsea and Arsenal combined"

Två saker till att nämna. Van Dijk's höga pris. Är i stort sett betald med prispengarna från CL

"Hoppas Barcelona köper Coutinho!!!" Jag erkänner det var en besvikelse när beskedet kom. Med facit i hand har spelet i Liverpool blivit bättre utan Coutinho.

van Dijk har knappast varit någon klippa dock. Sen vet jag inte på vilket sätt Liverpool blivit bättre utan Coutinho? Man har absolut inga medel mot lag som backar hem. Ta Stokematchen i lördags som exempel. En Coutinho där och man hade haft möjligheten att öppna upp Stokeförsvaret. Finns ingen sådan spelare i dagens Liverpool.
Citera
2018-05-03, 15:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Klopp tar liverpool till CL final med mediokra träben som robertson, lovren, karius, henderson, milner arnold ox. Samtidigt sitter mou och gråter för att han inte får köpa ytterbackar för 1, 5 miljarder utan får lägga det på åsnorna pogba och lukaku istället. Och i london sitter conte varje vecka med gråten i halsen för att han inte får allt han pekar på.

Bara och lyfta på hatten för klopp. Medan mou och conte skyller ifrån sig och sina egna misslyckanden genom att sänka sina egna spelare lyfter klopp spelarna istället. Så mycket förtroende och stöd kan göra för spelare. Ska bli skönt och slippa gnällfittan conte när han får sparken efter säsongen och sticker tillbaka till tråkfotbollen i italien igen. Mourinho och hans gnäll lär vi dock behöva stå ut med även nästa säsong dock
Citera
2018-05-03, 16:01
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
van Dijk har knappast varit någon klippa dock. Sen vet jag inte på vilket sätt Liverpool blivit bättre utan Coutinho? Man har absolut inga medel mot lag som backar hem. Ta Stokematchen i lördags som exempel. En Coutinho där och man hade haft möjligheten att öppna upp Stokeförsvaret. Finns ingen sådan spelare i dagens Liverpool.

Jo det har han, att påstå någonting annat är skrattretande.
Citera
2018-05-03, 16:33
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Hur många skulle de andra topp 6 lagen viljat ha innan säsongen startade?

"An uncapped German GK;
an academy teenager,
a CB called as one of the most error prone,
an 'overspend' in van dijk,
players signed from relegation clubs in Wijnaldum, Henderson & Robertson,
a 33 year old Milner,
A Chelsea reject,
'not a #9' Firmino"

Mane nämns av någon anledning inte. Det var ju ingen transfer som hyllades i någon större grad av utomstående när den gjordes.

Citat:
Vad lägger du in i begreppet klippa? Felfri har VVD inte varit men vem är det. Finns nog inga Liverpoolfans som tycker att man betalat för mycket. Hur tror du Liverpool gått denna säsong utan honom?

Visst saknas Coutinho ibland men saknaden har inte varit i närheten av vad man befarade när han såldes.
Citera
2018-05-03, 19:02
Medlem
Tenedors avatar
Citat:

Van Dijk har varit en klippa. Sedan håller jag med om att allt beröm inte ska riktas till honom. Karius har också en stor del i den förbättrade defensiven. Över lag tycker jag att van Dijk redan är värd sin prislapp. Ja, det var alldeles för mycket pengar för en mittback, men samtidigt kostar de bästa offensiva spelarna idag det dubbla. För Liverpool var en mittback så otroligt mycket mer värt än någon annan position.

Coutinhos spelstil kan bli saknad, men samtidigt har resten av laget höjt sig utan honom. Det såg ut som att han hade många kompisar i laget, men jag börjar misstänka att han drog ner stämningen i omklädningsrummet en hel del, så som Liverpool sett ut efter hans flytt. Att inte ha kvar en sådan spelartyp är givetvis ett minus, men inte avgörande. Det räcker att gå tillbaka något år i tiden för att se Liverpool spela 0-0 mot låga försvar i 6/10 matcher. Nu är det snarare i 1/10 matcher.

Spelbolagen håller Liverpool som favorit bakom City nästa säsong. Jag är absolut beredd att hålla med dem i det.
Citera
2018-05-03, 22:57
Medlem
Van Dijk var ett bra köp och har förbättrat försvarsspelet. Lovren är dock en säkerhetsrisk och gör alldeles för många misstag. En ny mittback inför 18-19 vore bra eller skola in Gomez som väl egentligen är mittback om jag förstått det rätt?
Citera
2018-05-04, 00:39
Medlem
Concubines avatar
När vi är inne på ens favoritlag i ligan, hur har Coutinho presterat sedan flytten? Även nyfiken på Girouds insatser sedan Chelsea-bytet om någon har koll.
Citera
2018-05-04, 00:44
Medlem
Tenedors avatar
Jag sitter och tänker på Robertson. Förutom Salah måste väl han vara säsongens bästa köp? Ederson, Davinson Sánchez och Gross har alla varit bättre än sin prislapp, men £8M för Robertson? Hysteriskt bra spelare på en svår position, och dessutom till reapris. Jag förstår dem som föredrar Alonso, men förutom honom är Robertson ligans överlägset bästa vänsterback. Otrolig debutsäsong, trevlig kille, och helt enkelt bortglömd på ett positivt sätt.

EDIT: 2012 var Robertson arbetslös. 2013 spelade han i Skottlands tredjedivision. Fem år senare är han en nyckelspelare i ett CL-finallag.
Citera
2018-05-04, 08:06
Medlem
Hunden007s avatar
förtjänar att nämnas att MK dons åker ur L1 och att AFC Wimbledon stannar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in