2017-06-20, 17:40
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Högsbo-anstalten?
Nej, tydligen äldre familjemedlemmar.
Citera
2017-06-20, 17:42
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det kan vara fel objekt jag hittade men för detta gäller:
M'ria Norrm'n har varit listad på adressen i minst 10 år, dock ej nu skriven där, utan istället några nummer ifrån.
Sv'n 'rik Mika'l Norrm'n tycks vara skriven där nu, med särskild postadress i V Frölunda.
Båda finns med i lexbase.

Vad drar jubelidioten godhetsaposteln för slutsats av detta?
Du får nog förklara hur Maria och Sven går emot det jag skrev?

Du kanske inte förstod mitt inlägg? Poängen är följande: Det har alltid varit förenat med en viss livsfara att ropa in fastigheter på exekutiv auktion. Det kan alltså handla om vilken vit tatuerad thrash som helst. Man bör alltså vänta med att peka ut MC-gäng. Hot efter exekutiva auktioner där ägaren känner sig kränkt och orättvis behandlad fanns redan på 70-talet. Det går alltså inte att spekulera i vad detta är för undermänniskor då dom är rätt många.

Läs en bok emellanåt och inte bara brottforum på flashback. Det ökar läsförståelsen.
Citera
2017-06-20, 17:47
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Du får nog förklara hur Maria och Sven går emot det jag skrev?

Du kanske inte förstod mitt inlägg? Poängen är följande: Det har alltid varit förenat med en viss livsfara att ropa in fastigheter på exekutiv auktion. Det kan alltså handla om vilken vit tatuerad thrash som helst. Man bör alltså vänta med att peka ut MC-gäng. Hot efter exekutiva auktioner där ägaren känner sig kränkt och orättvis behandlad fanns redan på 70-talet. Det går alltså inte att spekulera i vad detta är för undermänniskor då dom är rätt många.

Läs en bok emellanåt och inte bara brottforum på flashback. Det ökar läsförståelsen.
Jag förstod att du kallar alla i tråden för helidioter. Det kan vara tillräcklig grund för att sätta dig på ignore, så slipper man läsa dina idiotförklaringar. Tillför något till tråden, istället för att tjafsa!

Jag läser några olika böcker nu, ja.
Citera
2017-06-20, 21:55
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bracket
hallå där... ...tror ni att det är gratis att anlita organiserade gäng? ...kom igen nu... ...det är antagligen mycket värre att begära handräckning från de fattiga krimminella... ...hoppas att polisen har span på filurerna bakom hoten... ...de kommer att sitta snart... ...amatörer...

Dessa gossar i just den avdelningen kostar inte, flera av dom åtalade för stöld av bildelar och andra tattar/pundar brott.
Kan även vara någon inom klubben, släkting eller vän till någon inom klubben som blivit av med fastigheten.
Dessa gossar skulle hota en random köpare för ett par G tjack.
Citera
2017-06-20, 21:57
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Vad tryggt det kommer kännas att bo där nu.. tokfan åker dit för hot också, som om han/de inte var förbannade nog innan.
Citera
2017-06-21, 07:54
Medlem
Helsingborg1s avatar
Jag tycker att det verkar vara antingen en som känner, en som känner ,en som känner, en som har en nära relation med någon knuten till en mcklubb. Att springa runt, och säga att man har någon av dom stora mc organisationerna i ryggen är inte direkt uppskattat. Definitivt inte när det rör sig om något som dom absolut inte kan göra ett skit åt. Vad ville dom få ut av detta? Att personen skulle köpa huset till dom? Dom får ju aldrig tillbaka ett hus som är tvångsinlöst, och det är jag helt övertygad om att mcorganisationerna är helt på det klara med. Därför måste det vara några jävligt korkade invandrare som inte vet hur saker, och ting fungerar.
Citera
2017-06-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg1
Jag tycker att det verkar vara antingen en som känner, en som känner ,en som känner, en som har en nära relation med någon knuten till en mcklubb. Att springa runt, och säga att man har någon av dom stora mc organisationerna i ryggen är inte direkt uppskattat. Definitivt inte när det rör sig om något som dom absolut inte kan göra ett skit åt. Vad ville dom få ut av detta? Att personen skulle köpa huset till dom? Dom får ju aldrig tillbaka ett hus som är tvångsinlöst, och det är jag helt övertygad om att mcorganisationerna är helt på det klara med. Därför måste det vara några jävligt korkade invandrare som inte vet hur saker, och ting fungerar.
Varför skulle man inte kunna ta tillbaka huset? De är väl inte dummare än att skriva det på en målvakt t. ex.
Citera
2017-06-21, 14:24
Medlem
M*kael N*rrman är så långt ifrån tatuerad WT du kan komma... Tänk backslick, blazer och flybridgebåt. Nu har jag inte en aning om ifall det är hans lyxvilla med sjötomt i Vargön som är aktuell men OM så är fallet är denna tråd intressant:

(FB) GreenTech Invest AB

N*rrman var VD för ett börsnoterat bolag på Nybrogatan i Stockholm men som ägdes av företagsskojare. Många investerare och aktiesparare blev blåsta där - dock inte av M*kael (som själv förlorade mängder av stålar vilket är en anledning till att KFM säljer kåken). Det kryllade av målvakter och fd kåkfarare i pereferin av dessa affärer. Det handlar dock inte om babeluringar och/eller WT kan jag garantera! Detta är på en helt annan nivå.

Men som sagt: jag vet inte om det är denna fastighet bråket gäller.
Senast redigerad av Kebabtraume 2017-06-21 kl. 14:41.
Citera
2017-06-21, 15:49
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Men jag förstår inte, vad har köparen gjort för fel? Den som har skulder hos kronofogden ska väll vara nöjd att fastigheten säljs så dyrt som möjligt? Den skuldsatte kommer oavsett inte få bo kvar på fastigheten så vad lönar det sig att börja hota en totalt främmande, oskyldig person som köper en utmätt egendom?

Jag förstår inte...

Blir väl så när det är ens hem, ett desperat försök att försöka skrämma bort folk som försöker köpa ens hem?

Finns ju alltid den risken när det kommer till utmätt egendom.
Citera
2017-06-23, 21:56
Medlem
GuldBuddahs avatar
"Nästa gång kommer vi inte i fredligt syfte, end of story. Vi kommer tillbaka"

Som om de kom i "fredligt syfte" första gången de hälsade på?
Citera
2017-06-24, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
"Nästa gång kommer vi inte i fredligt syfte, end of story. Vi kommer tillbaka"

Som om de kom i "fredligt syfte" första gången de hälsade på?

Samt ganska poänglöst, eftersom det enda det kommer vara är blahblah och de kommer aldrig få tillbaka huset på det sättet.

Dessutom hade det varit enklare att fixa pengar än att låta huset bli såld.

Nu vet de det till nästa gång.
Citera
2017-06-24, 10:35
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Är ni helidioter allihopa?
Exekutiv auktion + bonnhåla = skrotbilar på tomten, tatueringar, white trash och misär. Och dom upplever sig kränkta av kronofogden. Det här kan vara precis vilken vit trash som helst.

Köper den förklaring rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in