2017-06-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Ok, då kanske det rör sig om den adressen ändå?

Kanske det. Lär ju inte finnas så många Kronofogdsförsäljningar i november 2016 att välja på.
Citera
2017-06-20, 00:47
Medlem
Men jag förstår inte, vad har köparen gjort för fel? Den som har skulder hos kronofogden ska väll vara nöjd att fastigheten säljs så dyrt som möjligt? Den skuldsatte kommer oavsett inte få bo kvar på fastigheten så vad lönar det sig att börja hota en totalt främmande, oskyldig person som köper en utmätt egendom?

Jag förstår inte...
Citera
2017-06-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Men jag förstår inte, vad har köparen gjort för fel? Den som har skulder hos kronofogden ska väll vara nöjd att fastigheten säljs så dyrt som möjligt? Den skuldsatte kommer oavsett inte få bo kvar på fastigheten så vad lönar det sig att börja hota en totalt främmande, oskyldig person som köper en utmätt egendom?

Jag förstår inte...

Antagligen har "familjen" trott att dom lagt högsta budet men misstagit sig eller så har fogden sett igenom bluffen och utnyttjat sin fria prövningsrätt och valt att sälja till den som nu blev köpare.
Citera
2017-06-20, 03:29
Medlem
Kan det vara så att dom som ville stopp det ägde fastigheten innan ?
Citera
2017-06-20, 08:18
Medlem
Dawkinseans avatar
Undrar om det ligger något väl gömt inne i huset eller trädgården? Typ en hög med knark/cash.

Fast det hade skummisarna kanske enklare löst med ett inbrott.
Citera
2017-06-20, 10:08
Medlem
godhetsapostelns avatar
Är ni helidioter allihopa?
Exekutiv auktion + bonnhåla = skrotbilar på tomten, tatueringar, white trash och misär. Och dom upplever sig kränkta av kronofogden. Det här kan vara precis vilken vit trash som helst.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2017-06-20 kl. 10:18.
Citera
2017-06-20, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Exekutiv auktion + bonnhåla = skrotbilar på tomten, tatueringar, white trash och misär. Och dom upplever sig kränkta av kronofogden. Det här kan vara precis vilken vit trash som helst.

För hipp "modern" person som tydligen inte reser utanför tullarna, så kan jag upplysa om att mer eller mindre alla bonnhålor idag har berikats med unga brunaktiga män....
Och svenskar är så kränkta och rädda, att jag är tveksam dom ens har initiativ att göra något, det nya blodet är däremot lättkränkta.
Citera
2017-06-20, 11:25
Medlem
NorthPorts avatar
Finns ett gäng blattar i området vars klubb har anknytning till Bandidos. Samma lirare som brände ner lokalen i Lysekil. Finns väl inget som tyder på att de har nåt med detta att göra, men eftersom nån frågade vem som fanns i området slänger jag ut det här.
Citera
2017-06-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Finns ett gäng blattar i området vars klubb har anknytning till Bandidos. Samma lirare som brände ner lokalen i Lysekil. Finns väl inget som tyder på att de har nåt med detta att göra, men eftersom nån frågade vem som fanns i området slänger jag ut det här.

hallå där... ...tror ni att det är gratis att anlita organiserade gäng? ...kom igen nu... ...det är antagligen mycket värre att begära handräckning från de fattiga krimminella... ...hoppas att polisen har span på filurerna bakom hoten... ...de kommer att sitta snart... ...amatörer...
Citera
2017-06-20, 17:23
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det kan vara fel objekt jag hittade men för detta gäller:
M'ria Norrm'n har varit listad på adressen i minst 10 år, dock ej nu skriven där, utan istället några nummer ifrån.
Sv'n 'rik Mika'l Norrm'n tycks vara skriven där nu, med särskild postadress i V Frölunda.
Båda finns med i lexbase.

Vad drar jubelidioten godhetsaposteln för slutsats av detta?
Citera
2017-06-20, 17:33
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
M'ria Norrm'n har varit listad på adressen i minst 10 år, dock ej nu skriven där, utan istället några nummer ifrån.
Sv'n 'rik Mika'l Norrm'n tycks vara skriven där nu, med särskild postadress i V Frölunda.

Du får nog förklara hur Maria och Sven går emot det jag skrev?
Citera
2017-06-20, 17:35
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:

Högsbo-anstalten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in