• 1
  • 2
2017-06-19, 15:03
Medlem
AlanBStards avatar
Jag fick syn på den här Facebook-posten: http://forumbilder.se/G8M0Q/somalier

Utdrag:
Citat:
Ursprungligen postat av En naiv sucker
Det är tydligen ett vanligt förekommande trick att man stämmer träff och blir rånad istf trånad. Eller också råkade bara de där två somaliska tonåringarna hänga vid Gamlestadstorget [min anm: Göteborg] och se ett handikappat lätt byte komma linkande.

Är verkligen Tinder-rån en grej? Det verkar som osannolikt att man skulle bli rånad om man träffas t ex i dagsljus på Avenyn eller på Hagas café-gata. Om man däremot är västerlänning och åker till Gamlestadstorget finns alltid en förhöjd rånrisk, oavsett om det gäller date eller felnavigering.

Vidare kan man förstås fundera över hur/om man öht tänker om man åker på date i ghetto. Eller har jag missförstått torget i fråga? Jag har bara hamnat där en gång, vid ett tågbyte, och då var jag den ensam vit där. Kändes djävligt otrevligt att skilja sig så mycket från omgivningen och dessutom vara den enda som var där ensam, medan alla andra var i blängande grupper om 4 eller fler. Är det alltid så på det stället eller var det bara slumpen just den dagen/tiden jag var där?
Citera
2017-06-19, 15:13
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
.........

Det är ju den allra lättaste metoden att råna någon, personen/offret man träffar går ju rakt in i fällan.
blir det senare hembesök på kvällen kan man tömma lägenheten!

"Ensam somalier söker dejt för ikväll, jag är jätte pålitlig, msg me"
Citera
2017-06-19, 15:14
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Om man däremot är västerlänning och åker till Gamlestadstorget finns alltid en förhöjd rånrisk, oavsett om det gäller date eller felnavigering.

Har du ens varit I Götet nångång?
Citera
2017-06-19, 15:17
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Det är ju den allra lättaste metoden att råna någon, personen/offret man träffar går ju rakt in i fällan.
Tillgången på västerlänningar som går på date i ett icke skidåkande bostadsområde måste ju ändå vara begränsad? Jag hade t ex aldrig åkt till Biskopsgården för en date, det vore ju att be om att råka illa ut.
Citera
2017-06-19, 15:19
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Har du ens varit I Götet nångång?
Ja, kontinuerligt sedan ca 1990.
Citera
2017-06-19, 15:22
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Jag fick syn på den här Facebook-posten: http://forumbilder.se/G8M0Q/somalier

Utdrag:

Är verkligen Tinder-rån en grej? Det verkar som osannolikt att man skulle bli rånad om man träffas t ex i dagsljus på Avenyn eller på Hagas café-gata. Om man däremot är västerlänning och åker till Gamlestadstorget finns alltid en förhöjd rånrisk, oavsett om det gäller date eller felnavigering.

Vidare kan man förstås fundera över hur/om man öht tänker om man åker på date i ghetto. Eller har jag missförstått torget i fråga? Jag har bara hamnat där en gång, vid ett tågbyte, och då var jag den ensam vit där. Kändes djävligt otrevligt att skilja sig så mycket från omgivningen och dessutom vara den enda som var där ensam, medan alla andra var i blängande grupper om 4 eller fler. Är det alltid så på det stället eller var det bara slumpen just den dagen/tiden jag var där?

I Göteborg blir folk rånade mitt på ljusa dagen, i både Nordstan och Avenyn. Händer dagligen.
En del av det nya, spännande Sverige.

Off-T: Vem fan vill ens ligga med en somalier?
Citera
2017-06-19, 15:26
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Off-T: Vem fan vill ens ligga med en somalier?
Det framgår inte av Facebook-posten vem postaren skulle dejta. Sannolikt använde de somaliska killarna inte sina egna bilder utan en bild på någon som varken var man eller somalier.
Citera
2017-06-19, 15:31
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ja, kontinuerligt sedan ca 1990.

Det verkar inte så.
Citera
2017-06-19, 15:43
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Det verkar inte så.
Om du besitter så stor lokalkännedom om Gamlestaden, varför väljer du att göra dig drygare än ett kilo salt i stället för att svara på frågorna i andra halvan av mitt inlägg? Har du ens läst andra halvan?
Citera
2017-06-19, 19:48
Medlem
Citat:

Ghetto? Det skulle jag absolut inte kalla det, dock så finns det hyfsat många invandrare boende i området, tycker man invandrare generellt är otäcka kan man kanske känna som du, även om det garanterat bor en majoritet av vita människor i närområdet, just nu är det mest en stor byggarbetsplats dock, då det byggs ett kontorshus och resecenter på torget, och torget, och dess omgivningar, kommer vara oigenkännligt när allt är klart, höghusdelen är på våning 15 nu.

Den senaste företagsetableringen som blev klar närområdet var Volvo Cars IT-avdelning som hyr 13 000 m2 kontorsyta av Castellum.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-06-19 kl. 19:51.
Citera
2017-06-20, 00:38
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ghetto? Det skulle jag absolut inte kalla det, dock så finns det hyfsat många invandrare boende i området,
Äntligen ett svar på frågan som Vallasand inte kunde svara på, tack. Dock bara svarta när jag var på stationen, som tidigare nämnts.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
tycker man invandrare generellt är otäcka kan man kanske känna som du,
Inte generellt, däremot MENA specifikt. Jag har själv invandrarbakgrund. Västerländsk.
Citera
2017-06-20, 01:53
Medlem
Citat:
Äntligen ett svar på frågan som Vallasand inte kunde svara på, tack. Dock bara svarta när jag var på stationen, som tidigare nämnts.

Inte generellt, däremot MENA specifikt. Jag har själv invandrarbakgrund. Västerländsk.

Det bor en salig blandning människor i Gamlestan, svarta, asiater, MENA, juggar, och såklart många svenskar, största minoritetsgruppen är Juggar, 5,3% av befolkning, följt av Iranier, som utgör 3,4% av invånarna. Räknar man bort första och andra generationens invandrare återstår ca 60%, varav de flesta är svenska.

Arbetslösheten var 6,7% i Oktober(senaste data som jag har tillgängligt för GBGs stadsdelar), dvs under rikssnittet, den registerbaserade arbetslösheten i riket, maj månad var 7,3%, så ett Ghetto kan man absolut inte kalla det enligt mig. Vanliga och för det mesta skötsamma samhällsmedborgare, oavsett etnicitet, så skulle jag väl beskriva invånarna.

Utvecklingen av stadsdelen är spännande, på ett positivt sätt, det händer och kommer hända mycket där, och intresset från investerare(fastighetsbolag) är rätt stort, har du vägarna förbi igen kommer du knappt känna igen dig... gamlestan har alltid haft rätt många arbetsplatser, SKF är ju ett exempel, nu har dom flyttat över ån till nybyggda lokaler dock, så hela deras område utmed Artillerigatan kommer förändras, med en mix av bostäder, handel och andra verksamheter.

Jag har egentligen inga kopplingar till området, men jag är där, eller har vägarna förbi ändå ibland, ser fram emot att se det nya Gamlestan växa fram, förhoppningsvis blir det även en statushöjning av området, för visst, det har ju alltid funnits en hel del sliriga människor där, jag är inte uråldrig, men jag har fått intrycket att det var mycket stökigare för 10-15 år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in