Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 09:50
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad som talar emot det är att GM enligt uppgifter ska ha skrikit "Död åt alla muslimer", eller något sådant.

Känns som man får ta det men en nypa salt än så länge. Ungefär som det alltid dyker upp uppgifter om att någon ropat Allahu Akbar vid terrordåd. Alltid stämmer det inte.
Citera
2017-06-19, 09:54
  #110
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Hoppas detta bara är början på en våldsvåg som leder till krig

Enl Expressen ska mannen ha sagt "Jag ska döda alla muslimer." kan vi lita på detta?

Självklart kommer media blåsa upp det här till det värsta som hänt sen Breivik och Treblinka och att nu måste rasisterna tystas en gång för alla. Så roligt det kan bli.
Nja vet inte om det är särskilt roligt, muslimerna har nog redan börjat slipa knivarna för att hämnas när "trogna" blivit attackerade.
Citera
2017-06-19, 09:55
  #111
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Givetvis är det förståeligt med "motattacker". Jag tror tyvärr att det mest finns nackdelar med det, särskilt när de är urskillningslösa. Svarar man med att döda muslimer i allmänhet retar man upp även de som inte ställer till problem. Min teori är att ska man ägna sig åt hämndattacker måste det vara precision på dem, dvs. att man lönnmördar radikala imamer, kriminella eller sådana som planerar terrordåd.

Det stämmer om man gör små enstaka attacker. Då finns det många kvar som är irriterade och skall hämnas. Skall man använda våld så är det bättre att förbereda sig ordentligt och sedan gå "all in" för total utrotning eller inget alls. Då finns det ingen kvar som kan hämnas.
Citera
2017-06-19, 09:56
  #112
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Känns som man får ta det men en nypa salt än så länge. Ungefär som det alltid dyker upp uppgifter om att någon ropat Allahu Akbar vid terrordåd. Alltid stämmer det inte.

Jag vet inte, men om oftast när någon påståtts skrika "Allahu Akbar" så har det väl visat sig vara just islamistiska terrordåd? Ett undantag då skjutningen som skedde vid en McDonalds-restaurang utanför München för något år sedan, men det känns just som ett undantag.

Här vet vi ju att de skadade är muslimer, vilket ger stöd för vittnesuppgiften.
Citera
2017-06-19, 09:57
  #113
Medlem
cammos avatar
Dom ända vittnena är ju muslimer, klart dom säger att han sa att han skulle döda alla muslimer, dom vill ju att det ska vara en terrorattack.

Tror mer på att han bara var full och körde av vägen.
Citera
2017-06-19, 09:59
  #114
Medlem
caztors avatar
Det var ju bara en tidsfråga innan en omvänd terror skulle ske.
Under tiden gottar sig IS åt att de kommer kunna vinna nya anhängare eller ännu bättre att hatet som ett självspelande piano vänder ett redan segregerat London till ett slakthus.
Citera
2017-06-19, 10:00
  #115
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Dom ända vittnena är ju muslimer, klart dom säger att han sa att han skulle döda alla muslimer, dom vill ju att det ska vara en terrorattack.

Tror mer på att han bara var full och körde av vägen.

Även polisen utreder det som ett misstänkt terrorbrott. Finns ingen anledning att anta att de som hört han säga "Död åt alla muslimer" ljuger.
Citera
2017-06-19, 10:00
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte, men om oftast när någon påståtts skrika "Allahu Akbar" så har det väl visat sig vara just islamistiska terrordåd? Ett undantag då skjutningen som skedde vid en McDonalds-restaurang utanför München för något år sedan, men det känns just som ett undantag.

Här vet vi ju att de skadade är muslimer, vilket ger stöd för vittnesuppgiften.

Nej, självklart ger inte det något stöd åt uppgiften. Spekuleras i brittisk media om ett hyrfodon vilket i sådana fall lutar åt att det var planerat, snarare än ett infall.
Citera
2017-06-19, 10:00
  #117
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nja vet inte om det är särskilt roligt, muslimerna har nog redan börjat slipa knivarna för att hämnas när "trogna" blivit attackerade.

Och jag hoppas att det blir samma hämnd tillbaka så att folk vaknar och rensar ut skiten. Det finns inga oskyldiga i den här konflikten heller, många västerlänningar har röstat för det här och att några av dem får sätta livet till bryr jag mig inte om.
Citera
2017-06-19, 10:01
  #118
Medlem
caztors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Dom ända vittnena är ju muslimer, klart dom säger att han sa att han skulle döda alla muslimer, dom vill ju att det ska vara en terrorattack.

Tror mer på att han bara var full och körde av vägen.

Finns video om du hade bemödat dig att leta.
Citera
2017-06-19, 10:03
  #119
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, självklart ger inte det något stöd åt uppgiften. Spekuleras i brittisk media om ett hyrfodon vilket i sådana fall lutar åt att det var planerat, snarare än ett infall.

Det hade funnits större anledning att vara skeptisk om GM enligt vittnen sagt "Död åt BNP", "Död åt alla judar" eller "Död åt alla kommunister". Att han uppges ha skrikit "Död åt alla muslimer" går ju hand i hand med vilka som skadades.

Vet inte hur din andra mening hör ihop med den första, men jag håller med om din slutsats.
Citera
2017-06-19, 10:04
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caztor
Det var ju bara en tidsfråga innan en omvänd terror skulle ske.
Under tiden gottar sig IS åt att de kommer kunna vinna nya anhängare eller ännu bättre att hatet som ett självspelande piano vänder ett redan segregerat London till ett slakthus.

Ja, IS försöker provocera fram ett tredje världskrig där inbördeskrig bryter ut och när det är över och Europa ligger i spillror traskar de in och återinför medeltiden för de stackars överlevarna. Jag tycker inte vi ska ge dem det nöjet. Vi behöver bättre ekonomi, större enighet och jobb åt alla. Och vi behöver det jävligt fort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback