• 2
  • 3
2017-06-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Tyresö, det finns även ett centrum med affärer på gångavstånd som inte blir rånade hela tiden som i Husby. Var det inte en kurd som skulle lägga ned sin affär i Husby efter 30 år pga av alla rån?

Att åka buss är också betydligt säkrare än tunnelbana för att inte tala om när du ska ta dig hem sent från busshållplatsen i Tyresö jämfört med tunnelbanestationen i Husby.

Järvafältet där Husby ligger har också 10 % av alla mord i Sverige, för att inte tala om all annan kriminalitet.
Om man dessutom har barn med i planeringen så är Tyresö ett självklart val.

Att åka tunnelbana är generellt sett inte speciellt otryggt och framför allt bekvämare och snabbare, annars håller jag med om det mesta du säger. Tyresö upplevs nog som betydligt säkrare och är det nog också Järva generellt har stora problem ja.
För barnfamiljer är valet givet det håller jag med om.
Senast redigerad av Alpoxen 2017-06-28 kl. 17:59.
Citera
2017-07-31, 15:43
Medlem
xcoms avatar
Tyresö alla dagar i veckan, tjejen bor på granängsringen, helt okej lägenheter, och faktiskt ingen speciellt dåligt i områden längre som det va förr.
Citera
2018-04-03, 21:18
Bannlyst
Vad blev det?
Citera
2020-04-01, 01:21
Medlem
Pannknackarns avatar
Ja, man kan ju undra hur det vart med valet.
Jag hade tackat ja till Granängsringen direkt!

Är det nån som har koll på VART på ringen som är bäst att bo? Är det rörigare närmast torget o lugnare i nån annan del? Jag är på väg att välja snart. Har många år i kön o känner att det börjar bli dax. Vill gärna bo högt upp med fin utsikt. Nån som har tips åt mig som vill ha lugn o ro?

Har bott där förut men det va i mitten av 80-talet
Senast redigerad av Pannknackarn 2020-04-01 kl. 01:23.
Citera
2020-04-01, 15:04
Medlem
orrecrists avatar
Vem fan väljer Husby? White trash och blattar? Nä ta ditt pick och pack och dra till Tyresö om du inte är några av ovan nämnda.
Citera
2020-04-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vem fan väljer Husby? White trash och blattar? Nä ta ditt pick och pack och dra till Tyresö om du inte är några av ovan nämnda.

bra med husby, det finns massor med muslimer och kurdiska kriminella där så man kan få multikultur. jag har för mig att det bor zoomalier där också så om det fortfarande bor zoomaliska klaner så är det bra för man kan bli virusresistent snabbt. vill man handla så har man kistagallerian runt hörnet, också trevligt. bra med närheten till knarkhandel, nice att lra sig det och snabbt bli rik och husby är känt för bilbränder så man kan skaffa sig kompetens kring det också.
Senast redigerad av derGeist 2020-04-01 kl. 15:11.
Citera
2020-04-01, 21:51
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derGeist
bra med husby, det finns massor med muslimer och kurdiska kriminella där så man kan få multikultur. jag har för mig att det bor zoomalier där också så om det fortfarande bor zoomaliska klaner så är det bra för man kan bli virusresistent snabbt. vill man handla så har man kistagallerian runt hörnet, också trevligt. bra med närheten till knarkhandel, nice att lra sig det och snabbt bli rik och husby är känt för bilbränder så man kan skaffa sig kompetens kring det också.

Det var typ det jag menade. Var inte längesen det var upplopp där? Eller kanske var många år sedan
Citera
2020-07-09, 14:59
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Ja, man kan ju undra hur det vart med valet.
Jag hade tackat ja till Granängsringen direkt!

Är det nån som har koll på VART på ringen som är bäst att bo? Är det rörigare närmast torget o lugnare i nån annan del? Jag är på väg att välja snart. Har många år i kön o känner att det börjar bli dax. Vill gärna bo högt upp med fin utsikt. Nån som har tips åt mig som vill ha lugn o ro?

Har bott där förut men det va i mitten av 80-talet

Bumpar tråden o skulle bli tacksam om nån kunde berätta hur det är i Granängsringen nu för tiden. Vika portar e bäst? Vilka nr rekommenderar ni framför andra?
Citera
2020-07-10, 06:53
Medlem
piggypiggys avatar
gå runt i husby och observera alla parabol antenner.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in