2017-06-19, 16:09
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Seriös eller?

Tyresö såklart.
Husby är den smutsigaste orten i hela Stockholm, om du inte räknar med Tensta, Alby.

Instämmer. Skulle välja Tyresö framför Husby alla gånger.
Bodde i Tyresö några år och då nära Granängsringen, kände mig aldrig otrygg där. Det ligger på gångavstånd till centrumet som fått en rejäl ansiktslyftning på senare år med bl a en bra lekpark för barn, och de håller på att bygga nya hus och fräscha upp i Bollmoraberg också (granne med Granängsringen). Sedan är det nära till Tyresta nationalpark som är populärt utflyktsmål för barnfamiljer. Tyresö är inte lika segregerat som Husby heller, utan det bor fler "vanliga Svenssons" där.
Senast redigerad av Finskpinne 2017-06-19 kl. 16:11.
Citera
2017-06-19, 16:33
Medlem
IceEyess avatar
Väljer du Husby bör du investera i skottsäker väst, ett par livvakter, utrusta din bil med skottsäkert glas och införskaffa en radio för att kunna begära flygunderstöd.
Citera
2017-06-19, 16:37
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjettan
Hallå där,

Har två hyresrätter att välja på, antingen Granängsringen eller en på Bergengatan i Husby. Husby står ju som problemort och har läst lite om Tyresö att ringen är lite problematiskt (dock inte så överdrivet jämfört med Husby).. Men om ni fick välja mellan dessa två, vad skulle ni ta då?

Båda bostäder är renoverade men frågan är vilket område man skulle låta ev. barn växa upp i exempelvis.
Är du mångkultursvurmare, Husby. Är du ickesvensk Husby, annars Tyresö.
Citera
2017-06-19, 17:00
Medlem
Inte ens en diskussion. Som att välja mellan att äta bajs eller oxfilé.

Tyresö alla dagar i veckan. Är du dock sosse eller dylikt tycker jag gott du kan bo i Husby och leva som du lär.
Citera
2017-06-23, 01:14
Medlem
Husby är rätt så ödelagt. No-go zon. Mycket neger och sandneger som infesterar området... finns inget hopp egentligen för de här "utsatta" "ungdomarna".
Citera
2017-06-23, 03:20
Moderator
Oddballs avatar
Det övergår mitt förstånd hur någon av fri vilja skulle föredra Husby framför Tyresö. Hade valet varit mellan Husby och ett fångläger i Sibirien så hade man fått fundera ett tag, men med valen i den här tråden så är det busenkelt. Tyresö.

TS kan skatta sig glad som fick ett (bra) val och inte enbart fick Husby som alternativ.
Citera
2017-06-23, 03:32
Medlem
Adelaides avatar
Att du ens behöver fundera...Tyresö såklart. Det räcker med en enkel bildgoogling för att få intrycket av Husby.
Citera
2017-06-24, 18:47
Medlem
tyresö ligger jävligt avigt till. Långt bort från det mesta och ingen tågförbindelse vilket blir jobbigt i längden om man ej har bil. Husby har tunnelbana vilket så klart är mycket smidigt.
Citera
2017-06-27, 10:52
Moderator
^Eazs avatar
Jag har bott i Husby under sent 90tal. Redan då var det helt för djävligt.
Sätter aldrig min fot där igen.
Citera
2017-06-27, 11:17
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
tyresö ligger jävligt avigt till. Långt bort från det mesta och ingen tågförbindelse vilket blir jobbigt i längden om man ej har bil. Husby har tunnelbana vilket så klart är mycket smidigt.

Går ju rusningsbussar till och från Gullmars/Stockholms C - vad kan de ta, 20 minuter?

Husby eller Tyresö, grått eller grönt?
Citera
2017-06-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Går ju rusningsbussar till och från Gullmars/Stockholms C - vad kan de ta, 20 minuter?

Husby eller Tyresö, grått eller grönt?

Jo då jag vet är helt enkelt inte så förtjust i att åka buss, tycker det är tradigt som fan. T-bana o pendel har jag ingenting emot att åka, mycket bekvämare på nåt sätt tycker jag,men men alla är olika. Sen håller jag med om att Husby ser jävligt tråkigt ut, Har aldrig ens varit där bara åkt förbi medans Tyresö bara är tråkigt, sen är ju Husbys rykte riktigt dåligt precis som alla andra stop på den ändan av blå linjerna.
Jag slipper gud ske lov välja mellan dessa två, sen är ju Tyresö jäkligt stort men i och med att det inte finns någon pendel så spelar det ju kanske inte så stor roll var man bor, bussarna går väl i stort sett överallt
Citera
2017-06-28, 17:31
Medlem
Tyresö, det finns även ett centrum med affärer på gångavstånd som inte blir rånade hela tiden som i Husby. Var det inte en kurd som skulle lägga ned sin affär i Husby efter 30 år pga av alla rån?

Att åka buss är också betydligt säkrare än tunnelbana för att inte tala om när du ska ta dig hem sent från busshållplatsen i Tyresö jämfört med tunnelbanestationen i Husby.

Järvafältet där Husby ligger har också 10 % av alla mord i Sverige, för att inte tala om all annan kriminalitet.
Om man dessutom har barn med i planeringen så är Tyresö ett självklart val.
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2017-06-28 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in