2017-06-18, 21:48
Medlem
edm4lifes avatar
Har haft insomnia i flera dagar har verkligen inte kunnat sova och jag har inte tagit något alls har bara hamnat i något konstigt tillstånd där jag är övertrött men kan ändå inte sova trots att jag är så trött att kroppen känns helt sliten osv.

Detta är vad jag har i medicinskåpet. Vill verkligen försöka gardera mig så att jag däckar stenhårt men utan risker:

Temgesic 0,2 mg (lite för uppåt feeling kanske på dessa? testade igår men kunde inte sova på 0,4 mg)
Citodon 4 mg
Tramadol 100 mg (känns lite uppåt?)
Propavan (som funkar skit men har tagit en ändå nu..), Atarax.
Xanor 1 mg (har 2 st kvar, tagit 1 redan men hjälpte inte).

Någon som kan rekommendera en kombo för att få en ordentlig sömn?

Kan lägga till att jag inte vill riskera något heller som andningsdepression exempelvis. Känns som min kropp nu efter 3 dagar utan sömn redan andas tungt osv.
Senast redigerad av edm4life 2017-06-18 kl. 21:51.
Citera
2017-06-18, 22:01
Medlem
Atarax, propavan och Xanor borde väl funka. Brukar du ta dessa mediciner?
https://www.drugs.com/interactions-c...,1953-0,133-54

Du ska (som du säkert redan vet eftersom du uppenbarligen har en del mediciner) absolut inte blanda detta med opiater.

Jag är starkt anti de flesta tabletter för regelbundet bruk på grund av mycket tragiska erfarenheter. Men om du inte fått någon sömn inatt så bör du kontakta din vårdcentral/jour för att få någon insomningstablett för temporärt bruk.

Edit:
Ser i din edit att du är är vaksam om riskerna för andningsdepression. Bra. Har två vänner som dött av just det på grund av farliga kombinationer.

Kom ihåg att vara medveten om riskerna med tolerans och beroende också. Men temporärt i situationer som denna så bör du nog få någon insomningstablett
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-06-18 kl. 22:08.
Citera
2017-06-18, 22:03
Medlem
Ta båda av dina återstående xanor så blir det bra. Tror inte du behöver något annat. Sov gött

edit: Hade inte tagit propavanen då det orsakar otroligt obehagliga "myrkryp" i benen. Slutar alltid att jag ligger och sparkar under täcket hela natten. Värt att tänka på iaf.
Senast redigerad av hont 2017-06-18 kl. 22:08.
Citera
2017-06-18, 22:30
Medlem
4 atarax och 2 propavan två-tre timmar innan sängen om du inte är van, absolut inte xanor! Så ska du nog få sova ut lite. God natt på dig
Citera
2017-06-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apan2017
4 atarax och 2 propavan två-tre timmar innan sängen om du inte är van, absolut inte xanor! Så ska du nog få sova ut lite. God natt på dig

Säger tvärtom släng propvanen helt ,ta en attarax och dina xanor
Citera
2017-06-19, 01:33
Medlem
Mommejrs avatar
Vem fan rekommenderar atarax, jävla sockerpiller. Xanor är det som gäller. Eller imovane/stilnoct. Inget annat piss.
Senast redigerad av Mommejr 2017-06-19 kl. 01:39.
Citera
2017-06-19, 02:04
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Temgesic och xanor på samma gång enligt mig. Xanoren hinner nästan sluta verka när det är dags att gå upp, och temgesic (buprenorfin) sitter fortfarande i skapligt, då får man även en bra start på dagen. Man kan även dö om man har otur, men det är en annan femma.
Citera
2017-06-19, 07:36
Medlem
buprenorfins avatar
Av egen erfarenhet rekommenderar jag att inte använda opioider att sova på. Många får feberliknande drömmar och allmänt låg kvalitet på sömnen.

Xanor, ja. Om det är under en begränsad tid, annars får du förmodligen ännu svårare att sova utan dem sen. Ställ dig även frågan varför du inte kan sova, och utgå från det innan du petar i dig något.
Citera
2017-06-19, 13:34
Medlem
Frågan är ju hur länge du har använt Xanor. Redan efter 6 veckor så kan man drabbas av toleransökning, vilket gör att de har motsatt effekt. Har du använt dem en längre tid så skulle jag sätta ut dem helt, och det tar längre tid än vad man tror. Dessa kan ställa till med väldigt mycket när det gäller sömnen.
Citera
2017-06-19, 19:29
Medlem
C-3POs avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Drogakuten --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2017-06-19, 19:57
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Vem fan rekommenderar atarax, jävla sockerpiller. Xanor är det som gäller. Eller imovane/stilnoct. Inget annat piss.
Atarax brukar fungera för folk som kan inte sova pga tinnitus.
Citera
2017-06-19, 19:59
Medlem
Mommejrs avatar
Där ser man,alla jag vet inklusiv mig själv kallar dem sockerpiller. Bara en "bieffekt" av att bli trött, som inte ens händer alla. Därför bör den inte ens skrivas ut mot sömnproblem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in