2017-06-18, 21:35
Medlem
Hej!

Kommer snart flytt ned till Borås och jag behöver hitta ett gym.

Jag vill ha släde, kettlebells, trapbar, styrkelyftsstänger, konstgräs att sprinta på...

Undrar om det är någon här som tränar på Arena Fitness i Borås.

Hur är det gymmet?
Klientel? Vilka typer av människor tränar där?
Hur är utrustningen på gymmet?
Priser - vad kostar det i månaden?
Citera
2017-06-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej!

Kommer snart flytt ned till Borås och jag behöver hitta ett gym.

Jag vill ha släde, kettlebells, trapbar, styrkelyftsstänger, konstgräs att sprinta på...

Undrar om det är någon här som tränar på Arena Fitness i Borås.

Hur är det gymmet?
Klientel? Vilka typer av människor tränar där?
Hur är utrustningen på gymmet?
Priser - vad kostar det i månaden?
Det du räknar upp finns där, men jag har aldrig tänkt på om trapbar finns.

Jag gillar gymmet. Det är på tre våningar och väldigt stort. De serverar mat och dylikt med.

Jag skulle säga att det är ganska blandat med kön och åldrar, i alla fall de tider jag är där. Trevlig personal som alltid hälsar och välkomnar en

Maskinerna funkar och många räknar antal reps du gör. Men en del skulle behöva lite kärlek tycker jag, någon gnisslar t.ex.

Om man glömmer skåpsbandet (RFID-chip) så får man ett låneband, men efter tredje gången så får du betala i så fall om du vill träna ändå (learned the hard way)

Priset vet jag tyvärr inte
Senast redigerad av CastingCushion 2017-06-18 kl. 21:55.
Citera
2017-06-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CastingCushion
Det du räknar upp finns där, men jag har aldrig tänkt på om trapbar finns.

Jag gillar gymmet. Det är på tre våningar och väldigt stort. De serverar mat och dylikt med.

Jag skulle säga att det är ganska blandat med kön och åldrar, i alla fall de tider jag är där. Trevlig personal som alltid hälsar och välkomnar en

Maskinerna funkar och många räknar antal reps du gör. Men en del skulle behöva lite kärlek tycker jag, någon gnisslar t.ex.

Om man glömmer skåpsbandet (RFID-chip) så får man ett låneband, men efter tredje gången så får du betala i så fall om du vill träna ändå (learned the hard way)

Priset vet jag tyvärr inte

Skåpsbandet? Tar man inte bara med eget hänglås?

Maskiner skiter jag fullständigt i... Det jag använder är:
Styrkelftsstång
Kettlebells
Hantlar
Släde/Prowler
Trapbar

Har de boxar förresten så man kan köra boxjump, dvs hoppträning?

Hur kan du inte veta priset om du själv tränar där?

Är det lite som SATS i Sthlm om man tänker på klientelet: dvs många unga tjejer och killar som tror att de själva är så snygga så de måste ta selfie på sig själva stup i kvarten?
Citera
2017-06-18, 22:22
Medlem
Citat:
Skåpsbandet? Tar man inte bara med eget hänglås?
Nej, dessa skåp öppnas och låses med ett armband du får. Så håller du armen mot ett skåp för att låsa (och sedan samma skåp igen för att låsa upp). Hänglås hade inte funkat eftersom det inte finns något att haka fast det i vad jag vet.

Citat:
Maskiner skiter jag fullständigt i... Det jag använder är:
Styrkelftsstång
Kettlebells
Hantlar
Släde/Prowler
Trapbar
Jo men det ska finnas

Citat:
Har de boxar förresten så man kan köra boxjump, dvs hoppträning?
Jag tränar inte med det, men jag skulle bli väldigt förvånad om de inte hade det.

Citat:
Hur kan du inte veta priset om du själv tränar där?
Mitt företag betalar min träning så därför har jag ingen koll

Citat:
Är det lite som SATS i Sthlm om man tänker på klientelet: dvs många unga tjejer och killar som tror att de själva är så snygga så de måste ta selfie på sig själva stup i kvarten?
Haha nä, jag har aldrig sett någon ta en selfie. Det är nog väldigt få som är i den åldern där den väldigt unga åldern ändå att de skulle ta selfies på gymmet (när jag är där kring lunchtid).
Citera
2017-06-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CastingCushion
Nej, dessa skåp öppnas och låses med ett armband du får. Så håller du armen mot ett skåp för att låsa (och sedan samma skåp igen för att låsa upp). Hänglås hade inte funkat eftersom det inte finns något att haka fast det i vad jag vet.

Jo men det ska finnas

Jag tränar inte med det, men jag skulle bli väldigt förvånad om de inte hade det.

Mitt företag betalar min träning så därför har jag ingen koll

Haha nä, jag har aldrig sett någon ta en selfie. Det är nog väldigt få som är i den åldern där den väldigt unga åldern ändå (när jag är där kring lunchtid).

Fan vad schysst att ditt företag betalar! Jag har väl friskvård då jag kommer jobba för Borås kommun (gymnasielärare). Får man fråga vilket företag eller vilken bransch du arbetar i?

Kör du alltid vid lunchtid?

Vad kör du för typ av träning om man får fråga?

Märkligt med skåpen. Om man tappar bort sitt armband - vad kostar det då att betala ett nytt?
Citera
2017-06-18, 22:36
Medlem
Citat:
Fan vad schysst att ditt företag betalar! Jag har väl friskvård då jag kommer jobba för Borås kommun (gymnasielärare). Får man fråga vilket företag eller vilken bransch du arbetar i?
Ja, det är nice! Skriver helst inte vilket företag, men jag arbetar med IT, så jag knackar kod i närheten av gymmet. Är ditt i närheten med?

Citat:
Kör du alltid vid lunchtid?
Jupps, det är smidigt att bara kunna dra ner och köra ett pass under lunchen. Så brukar jag beställa något att käka innan jag går och duschar, så är det klart när jag är tillbaka. Blir ju inte särskilt långa pass men det är ju bättre än inget

Citat:
Vad kör du för typ av träning om man får fråga?
Springer, rodd, några maskiner och hantlar typ bara. Har varit ganska passiv de senaste åren och det är först sedan i höstas som jag börjat köra mer på rutin

Citat:
Märkligt med skåpen. Om man tappar bort sitt armband - vad kostar det då att betala ett nytt?
Ja, jag har aldrig varit med om det tidigare heller. Men det är smidigt (så länge man kommer ihåg det). Hmm. Jag har för mig att jag fick det berättat någon gång, men minns fasen inte vad som sades. Det var någon hundralapp, kanske 300-400 kr skulle jag nästan gissa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in