Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 12:09
  #1
Medlem
Jag har läst någonstans att kondomen skall täcka hela penisen, till och med precis vid teskilarna, skall kondomen komma till.

Men kondomen kommer bara lite djupt in, täcker inte hela penisen, men nästan. Kan detta innebära ändå risk för känssjukdomar?

Får ni till det med eran kondom, så den sitter helt och hållet, och täcker på hela penisen?

Jag är osäker på om jag sätter på kondomen fel.
Citera
2017-06-18, 12:15
  #2
Medlem
maxatdunders avatar
du sätter på den lite fel ja, det är tänkt att den ska omfamna pungen också så försök rulla upp den lite längre så blir det tajt och gött
Citera
2017-06-18, 12:19
  #3
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Jag har läst någonstans att kondomen skall täcka hela penisen, till och med precis vid teskilarna, skall kondomen komma till.

Men kondomen kommer bara lite djupt in, täcker inte hela penisen, men nästan. Kan detta innebära ändå risk för känssjukdomar?
Den behöver inte täcka hela. Möjligen ökar risken för att den ska åka av under knullandet marginellt ifall den inte täcker hela vägen, men det finns inget som säger att den ska räcka hela vägen ner till pungen.
Citera
2017-06-18, 12:30
  #4
Medlem
Vi flashbackare brukar ha problem med det där...jag rullar bara ned den så långt det går och sen töjer jag lite extra men får ändå bara in de första 27 cm så det blir en hel del bar hud och jättespännt. Men att få den hela vägen ned till penisroten (som är från ovansidan) kan man ju glömma. Men jag har aldrig fått nån könis för det. I nödfall kan man ju klippa av änden, men det lär vara en föråldrad metod, inget av alla mina barn har lärt sig det på sexualupplysningen. Men de lär sig ju inget i skolan ändå...
Citera
2017-06-18, 12:50
  #5
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Vi flashbackare brukar ha problem med det där...jag rullar bara ned den så långt det går och sen töjer jag lite extra men får ändå bara in de första 27 cm så det blir en hel del bar hud och jättespännt. Men att få den hela vägen ned till penisroten (som är från ovansidan) kan man ju glömma. Men jag har aldrig fått nån könis för det. I nödfall kan man ju klippa av änden, men det lär vara en föråldrad metod, inget av alla mina barn har lärt sig det på sexualupplysningen. Men de lär sig ju inget i skolan ändå...
Är du ironisk nu eller är din snopp så morbid att den skulle skada de flesta?

Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Jag har läst någonstans att kondomen skall täcka hela penisen, till och med precis vid teskilarna, skall kondomen komma till.
Nej. Den ska inte över pungen som någon sa. Titta på klipp eller prata med ungdomsmottagning.
Du kan ha fel storlek!
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relatione...-pa-en-kondom/
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-06-18 kl. 12:53.
Citera
2017-06-18, 14:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Är du ironisk nu eller är din snopp så morbid att den skulle skada de flesta?

Du kan ha fel storlek!
Om du är van med snoppar kan jag förstå att det kan kännas skrämmande med kuk.
För övrigt tycker jag att det är problematiskt med kvinnor som kommer in och dels befäster en massa egna normer kring hur en manskropp skall se ut enligt dem, och börjar womansplaina saker om manliga hygienartiklar.
Jag tycker mitt inlägg fick fram de mest centrala punkterna: 1: Det är övre penisroten som avses i instruktionerna , och 2: Mina barn har sagt åt mig att sluta klippa av ändan på kondomen.

Jag menar här kommer en stackars grabb med ett känsligt problem, och du bara vräker ur dig en massa ovidkommande personliga preferenser om kukstorlek. Förr i världen var flashback ett tryggt rum där vi med stora kukar (eller snoppar, som du så pejorativt kallar dem) kunde finna tips och styrkekramar utan att behöva förhålla oss normen precis hela tiden.

Ts:
När det kommer till kondomstorlek är det väldigt individuellt och kan faktiskt variera från gång till gång eller över tid, det viktigaste är att den sitter bekvämt och inte glider av. Storleksskilnaden är inte enorm ändå. Xl (54mm) brukar funka för de flesta men är betydligt bekvämare än normala (52mm). Är du osäker på om det är bekvämt kan du pm:a nån av fittbärarna i tråden, dom kan det här.
Citera
2017-06-19, 07:01
  #7
Medlem
Ot raderat
/mod
Citera
2017-06-19, 10:22
  #8
Avstängd
dra bara den så långt ner den kommer, sitter den för löst skaffa en mindre. Sitter den för tight skaffa en större. kondomers storlek varierar bara någon cm så var inte rädd för att testa någon annan storlek.
Citera
2017-06-21, 12:58
  #9
Avstängd
moluskens avatar
Det behöver inte täcka hela kuken, bara den täcker ollonet och några centimeter ner, den ska sitta rätt tight men inte för tight.
Om du inte kan rulla den över kuken och få den sitta tight så ska du nog köpa en lite mindre kondom!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback