Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Ja det är en fin gränsdragning mellan att vara stolt och skrytsam. Och ju flera "objektiva" fjädrar i hatten man har, desto mera oklädsamt blir det ju med rent skryt.
Jo, om man är totalt 100% självsäker och litar på sin egen förmåga, så behöver man nog i princip aldrig skryta (gissningsvis alltså). Men så fort man känner sig otillräcklig så kan man nog bli frestad att skryta om nåt världsligt för att imponera.
Nej det går inte att säga att nån är dåligt partnermaterial för att nån tycker att hen är lite skrytig av sig. Men om personen är uppenbart uppe i sin uppblåsta fantasivärld så blir det ju en annan sak.
Det fetade: Precis, det är det som är så svårt. Jag uppskattar att folk är stolta över saker de åstadkommit i livet, oavsett om det är framgångar i karriären, hårt slit på gymmet eller övervinna mentala hinder. Tycker det är trist när folk förminskar sig själva.
Men om något uppfattas som skrytsamt så kanske det ligger en osäkerhet bakom?
Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Berätta nåt exempel på vad han skryter om, så blir det lättare för fb-panelen att uttala sig?

Jag vill inte gå i på några detaljer och råka outa mig. Men det har väl mest varit jobbrelaterat och även kopplat till en sommarstuga han (nästan) har byggt själv. Jag respekterar verkligen båda de grejerna att man kan vara stolt över saker. Det är väl bara tråkigt om det känns som att det blir för mycket fokus på det.