Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Tack, jo jag är medveten. Det är ju inte så att jag ser skrytande i sig som något attraktivt. Däremot med just den mannen mina funderingar går kring nu så finns det substans bakom "skryten". Jag kan absolut falla för framgång, även om jag inte uppskattar skryt.
Det svåra är ju att avgöra om skrytandet är en varningsflagga för att man väljer en potentiell partner som inte skulle få en att må bra. Eller om det bara handlar om att personen är osäker och nervös, då kanske man kan ha överseende med det och skapa mer trygghet om man lär känna varandra så att skrytandet inte längre behövs.
Är det din bild att bra och stabila män helt enkelt inte skryter? Om en man väljer att skryta är det då nästan alltid ett tecken på att han inte är bra "partner-material"?
Ja det är en fin gränsdragning mellan att vara stolt och skrytsam. Och ju flera "objektiva" fjädrar i hatten man har, desto mera oklädsamt blir det ju med rent skryt.
Jo, om man är totalt 100% självsäker och litar på sin egen förmåga, så behöver man nog i princip aldrig skryta (gissningsvis alltså). Men så fort man känner sig otillräcklig så kan man nog bli frestad att skryta om nåt världsligt för att imponera.
Nej det går inte att säga att nån är dåligt partnermaterial för att nån tycker att hen är lite skrytig av sig. Men om personen är uppenbart uppe i sin uppblåsta fantasivärld så blir det ju en annan sak.
Berätta nåt exempel på vad han skryter om, så blir det lättare för fb-panelen att uttala sig?