Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-17, 03:21
  #13
Medlem
frogpaks avatar
klarar du inte av så gör ej tex jag kan inte röka , men kola inga problem , hjärtklapp e lika med fultjack
Citera
2017-06-17, 03:23
  #14
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Ring +1 419-227-4444 och sluta knarka för i helvete!
tack
Citera
2017-06-17, 03:24
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frogpak
aldrig haft pro med kola du har fått fulchack

Citat:
Ursprungligen postat av frogpak
klarar du inte av så gör ej tex jag kan inte röka , men kola inga problem , hjärtklapp e lika med fultjack
Så bara för att du aldrig har haft "pro" så kan inte någon annan ha det?

Hjärtklappning är en bieffekt av alla stimulanter.
Citera
2017-06-17, 03:44
  #16
Medlem
RyanBroslings avatar
kom fram till det bästa, för mig
KALLT vatten på handlederna ganska länge och sen lägga sig på stengolv
kroppen gav respons snabbt yay

andra med snarlik upplevelse kan testa eller skriva själv.
Citera
2017-06-17, 13:25
  #17
Medlem
Knivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
kom fram till det bästa, för mig
KALLT vatten på handlederna ganska länge och sen lägga sig på stengolv
kroppen gav respons snabbt yay

andra med snarlik upplevelse kan testa eller skriva själv.

Jag tycker det låter som du fått nåt potential skit i din cola och fick en överdos.
Tror att stengolvet och det hjälpte pga du kunde kyla ner kroppen.
Hjälpte vatten?
Livsfarligt när sånt där händer nojan tar lätt överstyrelse när saker inte stämmer även om man gör allt för att vara lugn.

Glad att du överlevde! Hoppas du lärt dig att känna checka dina grejer i fortsättningen.
Må väl! Åt o drick bra nu.
Citera
2017-06-23, 17:26
  #18
Medlem
eddiepeddies avatar
Får man allt för hög puls och börjar svettas mycket och blir röd över kroppen och skakar så borde man ringa 112 direkt! Lägger det sig så behöver man kanske inte åka till sjukhuset.
Gäller alla droger i min mening, att tar man för mycket och märker att man inte mår bra så ring direkt! I lättare fall, där det t.ex försvunnit så kan man ringa 1177 och prata med dom.
Jätte viktigt att man är 100% ärlig!
Man får inga konsekvenser av att ringa vid överdoss eller liknade. Polisen kommer inte och gör husrannsakan och kommer ambulans peraonal in och det ligger droger framme så tar dom inte det eller anmäler för narkotikabrott.
Kan hända att dom tar med sig en tom burk/påse t.ex för att lättare veta vad dom har att göra med.
Citera
2017-06-26, 13:28
  #19
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Får man allt för hög puls och börjar svettas mycket och blir röd över kroppen och skakar så borde man ringa 112 direkt! Lägger det sig så behöver man kanske inte åka till sjukhuset.
Gäller alla droger i min mening, att tar man för mycket och märker att man inte mår bra så ring direkt! I lättare fall, där det t.ex försvunnit så kan man ringa 1177 och prata med dom.
Jätte viktigt att man är 100% ärlig!
Man får inga konsekvenser av att ringa vid överdoss eller liknade. Polisen kommer inte och gör husrannsakan och kommer ambulans peraonal in och det ligger droger framme så tar dom inte det eller anmäler för narkotikabrott.
Kan hända att dom tar med sig en tom burk/påse t.ex för att lättare veta vad dom har att göra med.

Och vad exakt innebär hög puls, svettningar, röd kropp osv? Givetvis låter ditt tips vettigt, men ifall det inte är något livshotande vill man ju ogärna ringa 112.

Jag har stundvis mått dåligt på alla möjliga droger, hjärtklappning på 120-140bpm i flera timmar. Om det nu är ett problem (vilket jag försökt få reda på genom att fråga på flashback, utan några vettiga svar) så bör man ju givetvis ringa 112. Har dock aldrig fått några uppenbart livshotande symtom och har därför avstått. Har ofta varit relativt lugn i övrigt bortsett från ett konstant dunkande i bröstet som gör det svårt att slappna av.

Ang. det där med att det inte blir några konsekvenser av att ringa 112 så är det väl egentligen kanske bäst att folk tror så, men enligt min erfarenhet så stämmer inte det i Sverige. Har haft bekanta som ringt 112 efter besvär med droger och fått fullskalig husrannsakan medan ambulanspersonalen tar hand om personen i fråga utanför.
Citera
2017-06-26, 16:03
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
hej
dratt koks (MYCKET) mitt hjärta slår snabbt, SNABBT, kan knappt blinka inte så orlig men lite TIPSz?
tack

Tjack?
Citera
2017-06-26, 16:53
  #21
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltoklart
Tjack?

Hjärtat dunkar betydligt mycket hårdare av kokain än tjack enligt mig...
Citera
2017-06-29, 13:22
  #22
Medlem
Folk här som säger att det antagligen inte handlar om kokain är ju skumma. Klart som fan det kan vara kokain och det var troligt kokain han fick i sig. Om han just nu är i Peru lär det inte vara dåligt skit och vad "MYCKET" kokain innebär är en tolkningsfråga. Att hjärtat dunkar hårt på en för hög dos av kokain är ju ingen jättenyhet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback