2017-06-16, 20:41
Medlem
bor i studentkorridor om jag hamnar hos krono slngs jag ut hrifrn?
Citera
2017-06-16, 20:48
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
bor i studentkorridor om jag hamnar hos krono slngs jag ut hrifrn?

Absolut inte, r du skyldig vrden fr hyra s kan det dremot g vldigt snabbt. Vet inte om specialregler gller studentlgenheter men i en vanlig hyresrtt kan det rcka med att vara frsenad med hyran s lite som en vecka om jag minns rtt.
Citera
2017-06-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Absolut inte, r du skyldig vrden fr hyra s kan det dremot g vldigt snabbt. Vet inte om specialregler gller studentlgenheter men i en vanlig hyresrtt kan det rcka med att vara frsenad med hyran s lite som en vecka om jag minns rtt.
nej kommer betala hyran varje mnad. men tnker om hyresvrden ser (vet ej hur de nu skulle gra det) att jag r hos kronofogden att man automatiskt inte fr bo kvar
Citera
2017-06-16, 23:39
Medlem
Givetvis kan inte din hyresvrd slnga ut dig p grund av att du har eller kommer att f skulder hos Kronofogden. Om inte avtalet r begrnsat. D kan din hyresvrd vlja attt inte frlnga. Dremot fr du en skuld hos Kronofogden kommer detta generera en betalningsanmrkning. Har du en betalningsanmrkning kommer det att bli svrt fr dig att f ett frstahandskontrakt. r du p vg att f skulder/rkningar som du ej kan betala r det viktigt att du kontakter fordringsgaren fr ett eventuellt anstnd eller en avbetalningsplan. Frn och med frsta dagen efter frfallodatumet har din hyresvrd rtt att avhysa dig frn din lgenhet och vnder sig sledes till Kronofogden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in