2017-06-14, 20:59
Avstängd
Okej behöver snabbt hjälp nu innan midnatt.

Ska rapportera in lite söka jobb till Arbetsförmedlingen och har innan gjort det med Bank ID från datorn. Mitt bank ID har nu gått ut då det var ett år sedan jag skaffade det och jag måste förnya det för att kunna använda det. Har i ca en timme nu försökt via Swedbanks hemsida (där jag loggar in med säkerhetsdosa) att få hem det igen utan att klura ut det. Går det att fixa via nätet igen med säkerhetsdosa eller måste jag gå till banken igen bara för att förnya det?
Citera
2017-06-14, 21:01
Medlem
Mobilt BankID?
Citera
2017-06-14, 21:04
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Okej behöver snabbt hjälp nu innan midnatt.

Ska rapportera in lite söka jobb till Arbetsförmedlingen och har innan gjort det med Bank ID från datorn. Mitt bank ID har nu gått ut då det var ett år sedan jag skaffade det och jag måste förnya det för att kunna använda det. Har i ca en timme nu försökt via Swedbanks hemsida (där jag loggar in med säkerhetsdosa) att få hem det igen utan att klura ut det. Går det att fixa via nätet igen med säkerhetsdosa eller måste jag gå till banken igen bara för att förnya det?

När du loggar in på Swedbanks internetbank så hamnar du på den nya versionen. Uppe till höger finns en gubbe, en ringklocka och en chatruta. Tryck på gubben - till tidigare version av Internetbanken.

Vänta några sekunder.

Därefter går du på Tillval, denna finner du i huvudmenyn längst bort till höger, tryck på den. BankID. Du kommer till en sida som heter administrera BankID. Uppe till vänster borde du hitta "Beställ". Tryck på den, följ stegen.

Kör du fast ringer du Swedbanks digitala support 0771-97 75 12

Edit; BankID på fil heter det i beställningslistan. Om ska ha det på datorn!
Citera
2017-06-14, 21:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eko-nomen
När du loggar in på Swedbanks internetbank så hamnar du på den nya versionen. Uppe till höger finns en gubbe, en ringklocka och en chatruta. Tryck på gubben - till tidigare version av Internetbanken.

Vänta några sekunder.

Därefter går du på Tillval, denna finner du i huvudmenyn längst bort till höger, tryck på den. BankID. Du kommer till en sida som heter administrera BankID. Uppe till vänster borde du hitta "Beställ". Tryck på den, följ stegen.

Kör du fast ringer du Swedbanks digitala support 0771-97 75 12

Edit; BankID på fil heter det i beställningslistan. Om ska ha det på datorn!

Tack!!!!!

Fixat och klart nu. Du hjälpte mig verkligen

Problem löst alltså!
Citera
2017-06-14, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Mobilt BankID?

Nu är problemet visligen löst, men ja Bank ID Mobilt hade annars vart ett alternativ. Har det på mobilen i 1,5 år till såg jag, men inte så sugen att sitta på mobilen och rapportera in ca 20 sökta jobb. Hade tagit lång tid.
Citera
2017-06-14, 21:14
Medlem
mobilt bankid funkar inte så...
det är som en säkerhetsdosa i mobilen som du även kan använda till datorn
Citera
2017-06-14, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mimikremerad
mobilt bankid funkar inte så...
det är som en säkerhetsdosa i mobilen som du även kan använda till datorn

Så man loggar in via mobilen och sedan kan via datorn gå in automatiskt? (Antar att kopplingen sker automatiskt då det är samma ID men olika enheter).
Citera
2017-06-14, 21:27
Medlem
Citat:
Så man loggar in via mobilen och sedan kan via datorn gå in automatiskt? (Antar att kopplingen sker automatiskt då det är samma ID men olika enheter).
Ja, jag öppnar appen och identifierar mig när jag använder datorn.
Citera
2017-06-14, 21:30
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:

Det är kopplat till ditt personnummer, funkar på de flesta ställen man loggar in på på dator också.
Citera
2017-06-14, 21:57
Medlem
Eko-nomens avatar
Citat:
Tack!!!!!

Fixat och klart nu. Du hjälpte mig verkligen

Problem löst alltså!

Citat:

Vad kul att det löste sig! Happy to help

Tänk dig på samma sätt som BankID på din dator, du anger ditt personnummer på inloggningssidan- väljer mobilt BankID som inloggning.

Efter du har klickat fortsätt (eller vad det nu står) så skickas signalen från inloggningssidan till din mobil: du öppnar BankID och skriver under med din säkerhetskod.

Signalen skickas tillbaka till inloggningssidan som loggar in dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in