Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-14, 22:32
  #13
Avstängd
IprenWarss avatar
Det vore kul att höra vad andra som äger cykeln tycker också, särskilt om det där med styret.
Citera
2017-06-14, 23:29
  #14
Medlem
Fick du provcykla innan köp? Den jag tittade på var fastskruvad i ett podium?
Inbjöd ju inte till att provsitta på. Att den växlar upp
vid en viss fart utan hänsyn till motvind och motlut låter bakvänt.
Liknade en postcykel? Val av cykel är väldigt individuellt.
__________________
Senast redigerad av Tulk 2017-06-14 kl. 23:46.
Citera
2017-06-14, 23:45
  #15
Avstängd
IprenWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulk
Fick du provcykla innan köp? Den jag tittade på var fastskruvad i ett podium?
Inbjöd ju inte till att provsitta på. Att den växlar upp
vid en viss fart utan hänsyn till motvind och motlut låter bakvänt.
Liknade en postcykel? Val av cykel är väldigt individuellt.
Pakethållare fram och bak är tillval och inget man måste köpa.
Den jag provade var fastskruvad i en sån där trainer som man kan cykla stillastående i.
Citera
2017-06-14, 23:49
  #16
Medlem
Nackdelarna med automatisk växling uppvägs av att man alltid startar på lågväxeln.
Citera
2017-06-14, 23:50
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IprenWars
Ja jag har ju fixat det jag störde mig på?

Efterbliven kan man kanske kalla sig om man köper en cykel.
Byter ut den för att det är fel på den.
Får en ny med samma fel.
Retar sig på en massa skrammel.
Måste justera pedalerna för att de går trögt.
Måste byta skruvar som lossnar.
Och ändå är nöjd med sin nya cykel!
Citera
2017-06-15, 00:00
  #18
Avstängd
IprenWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Efterbliven kan man kanske kalla sig om man köper en cykel.
Byter ut den för att det är fel på den.
Får en ny med samma fel.
Retar sig på en massa skrammel.
Måste justera pedalerna för att de går trögt.
Måste byta skruvar som lossnar.
Och ändå är nöjd med sin nya cykel!
Hörru din lilla kioskmongoloid, jag har köpt flera gånger dyrare cyklar som har varit behäftade med betydligt värre fel, så en cykel för några tusenlappar med den extremt höga kvaliteten och några småfel som gick att justera på några minuter gör mig extremt nöjd.
Stick och provocera någon annan nu din fittmun!
Citera
2017-06-15, 12:53
  #19
Medlem
Hahaha

Men ärligt talat, 3700 kr för en potentiell dödsfälla med styre som fastnar känns ju skäligt. Jag rekommenderar vanligt folk som inte har tid och lust att modifiera en nyinköpt cykel att köpa kända märken istället. Inte en komponent är ju beskriven med namn på hemsidan. Är inte Ikea-fientlig i övrigt, tvärtom, men här verkar de inte ha koll på grejerna.
Citera
2017-06-15, 13:16
  #20
Medlem
Är ju inte mer konstigt än att hjul rekomenderas att efterdras på bilar och släpkärror.
Finns massvis med anledningar till det. Sen har återkallanden blivit en del av
handelns sätt att sälja. Även för stora,kända "tillverkare".
__________________
Senast redigerad av Tulk 2017-06-15 kl. 13:19.
Citera
2017-06-15, 14:13
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IprenWars
Hörru din lilla kioskmongoloid, jag har köpt flera gånger dyrare cyklar som har varit behäftade med betydligt värre fel, så en cykel för några tusenlappar med den extremt höga kvaliteten och några småfel som gick att justera på några minuter gör mig extremt nöjd.
Stick och provocera någon annan nu din fittmun!

Ha Ha!
Jaså det var så känsligt alltså?
Ja, det var ju inte jag som var otrevlig först.

Vad är det du vill diskutera med din fantastiska cykel då?
Själv köpte jag en cykel av ett kändare märke för några år sedan, och vet du? Jag har inte behövt göra ett skit på den.

Men jag önskar dig all lycka med din nya fina cykel. Akta så du inte cyklar omkull bara. 😁
Citera
2017-06-15, 16:55
  #22
Avstängd
IprenWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Ha Ha!
Jaså det var så känsligt alltså?
Ja, det var ju inte jag som var otrevlig först.

Vad är det du vill diskutera med din fantastiska cykel då?
Själv köpte jag en cykel av ett kändare märke för några år sedan, och vet du? Jag har inte behövt göra ett skit på den.

Men jag önskar dig all lycka med din nya fina cykel. Akta så du inte cyklar omkull bara. 😁
Okej men om du tycker att en pakethållare som kostar 200 kronor ska vara perfekt, hur tycker du då att en pakethållare som kostar 1000 ska vara?
Ska den vara i gediget guld med infällda briljanter?
Kan du utveckla ditt resonemang lite och varför tycker du att man kan jämföra en billig cykel med en dyr?
Min förra cykel var en Biltema och på den gick en eker av varje månad i ett hjul, all plast sprack och kullagren i hjulen gick sönder, så jämfört med den så är detta en supercykel.
Dessutom är det skitsnack att inget har lossnat eller gått sönder på din så kallade "märkescykel" eftersom allt som säljs i Sverige idag är skräp tillverkat av efterblivna kineser.
__________________
Senast redigerad av IprenWars 2017-06-15 kl. 17:40.
Citera
2017-06-15, 16:59
  #23
Avstängd
IprenWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runfast
Hahaha

Men ärligt talat, 3700 kr för en potentiell dödsfälla med styre som fastnar känns ju skäligt. Jag rekommenderar vanligt folk som inte har tid och lust att modifiera en nyinköpt cykel att köpa kända märken istället. Inte en komponent är ju beskriven med namn på hemsidan. Är inte Ikea-fientlig i övrigt, tvärtom, men här verkar de inte ha koll på grejerna.
Ja jätteroligt men det har inte fastnat mer sen jag har snurrat på det lite, förmodligen var smörjfettet ojämnt fördelat i styrlagret.
Nej, dom är inte experter på cyklar, detta är deras första cykel.
Citera
2017-06-15, 17:41
  #24
Medlem
godboys avatar
Jag kan hålla med IprenWars om att priset är okej i förhållande till vad man får. Dock ser jag väldigt allvarligt på att styret eventuellt kan låsa sig. Verkar ju totalt livsfarligt.

10 års garanti på remmen är ju bra. Frågan är väl vad det är för restriktioner som gäller? Jag har själv haft Biltemacyklar som varit okej för sitt pris. Köpte en treväxlad för 2300 för kanske fyra år sen, och den har inte varit ett dugg sämre än en annan treväxlad för för 5-6000. Visst har man fått efterdra, men köper man en hoj under typ 8000 som inte är monterad av cykelhandlaren så får man nog räkna med det. Nu har jag även köpt en helt ny postkodcykel för 800 kr. Köpte den runt årsskiftet och den har varit kanon. Det är den gröna treväxlade. Postkodlotteriet har fullkomligt värkt ut såna cyklar och de flesta som vinner har inte cyklat på +15 år kommer troligen inte göra det de nästa 15 åren heller.

Men ja, jag skulle kunna köpt mig en IKEA hoj, gillar dock inte det där med styret. Sen vete tusan med automatväxel, men kanske är bra.

Sen är det väl lite så på cykelforumet som på alla andra forum här på Fl.B. Alla har en cykel för +30.000 och en bil för 800.000 samt båt och villa med sjöutsikt och åker till Thailand två ggr om året.

Vidare skall jag väl säga det att om jag kom över en äldre kvalitetscykel för riktigt bra pris med gott skick så skulle jag välja den före Biltema och IKEA.

Grejen med cyklar är att man kan ju inte ha för lyxiga utan att släpa med sig fyra granitlås om man ska parkera på stan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback