• 1
  • 2
2017-06-14, 16:09
Medlem
Hej! Jag har personligen missbrukat marijuana under en 5-års period av mitt liv, men har nu varit nykter i snart 2 år (bortsett från ett 3-månaders återfall förra vintern).

Jag planerar för att vara nykter och hålla mig borta från både alkohol, marijuana och tyngre droger åtminstone tills jag förhoppnings lyckats bli en åldring eller gått i någon form av pension. Även då jag samtidigt anser att det ideala är egentligen att vara nykter resten av sitt fortsatta liv, så tycker jag ändå att det är en härlig tanke att man skulle bli en gråhårig Tommy Chong-figur på ålderns höst och leva ett hippieliv där man åker omkring i exempelvis en gammal Volkswagen buss i Europa och USA och röker gräs om dagarna.

I själva verket har jag inget behov av att ta droger just nu, men om jag exempelvis lyckas bli över 65 år så skulle jag nog inte ha så mycket emot att exempelvis börja röka gräs några gånger i veckan, och sedan börja ta psykedeliska droger som LSD, Meskalin, Psilocybin och DMT när man är runt 75-80 år gammal.

Den egentliga anledningen varför jag vill vänta med att ta droger igen tills jag blivit så pass gammal är för att jag anser att det finns så mycket man kan förlora på att göra det som ung; exempelvis riskera att hamna i ett djupt missbruk som leder till att man inte tar sig dit man vill nå i livet (vilket man kämpar för när man är ung och anser sig ha någon form av ambition).

Samtidigt är det också för att jag tror att chansen blir större att livskvalitén förstärks i jämförelse med hur andra åldringar lever sina liv, och jag tror det hela leder till att man på många vis kommer hålla sig mer ungdomlig om man lever som en drogpåverkad hippie, vilket i sin tur ökar chansen att man kommer träffa yngre likasinnade som förhoppningsvis är tillräckligt toleranta för att kunna umgås med en gammal utsliten brajjgubbe. Jag tror även att drogerna i sig kommer sänka risken att man börjar stänga ute omvärlden i den mån att man blir skeptiskt mot samhället och yngre människor samt nya kulturella uttryck.

Om man kollar på hur en väldigt stor del av pensionärer lever idag så är det ur min ungdomliga synvinkel inte ett liv som jag vill tillåta mig själv att leva när jag blir gammal. Jag skulle hellre leva på ett hippe-kollektiv och röka gräs ur en bong i ett mongoliskt tält, än att sitta i en trång lägenhet och tycka synd om mig själv och klaga på ungdomar hela dagarna. Själva tanken på att man ska bli en knarkande hippie med långt grått skägg och en bandana runt huvudet gör mig optimistisk inför att bli gammal, samtidigt som tanken på att spendera sina sista dagar genom att vittra bort framför Bingo Lotto gör mig deprimerad och ångestfylld.

Är det någon av er som läser detta som har liknande framtidsplaner eller själv är en gammal gråhårig knarkarhippie? Eller tycker ni att detta låter som idiotiskt och verklighetsfrånvänt önsketänkande?
Senast redigerad av Zerkalo 2017-06-14 kl. 16:23.
Citera
2017-06-14, 16:18
Medlem
Jag är själv äldre, och fastnade i ett missbruk, vilket jag förbannar. Skillnaden på oss äldre, och unga är att när den dagen kommer med utsättningsbesvär/abstinens så sitter man verkligen i skiten. De som är unga läker snabbt, men vi gamlingar har en kropp som i värsta fall inte läker från eländet. Så tyvärr är vi för gamla. Droger innebär ju en del förändringar i hjärnans receptorer, där det ändras och nybildas i helt fel riktning. Och det verkar som om läkningen inte alls fungerar som hos yngre. Så detta är det mest idiotiska jag har gjort!
Citera
2017-06-14, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Jag är själv äldre, och fastnade i ett missbruk, vilket jag förbannar. Skillnaden på oss äldre, och unga är att när den dagen kommer med utsättningsbesvär/abstinens så sitter man verkligen i skiten. De som är unga läker snabbt, men vi gamlingar har en kropp som i värsta fall inte läker från eländet. Så tyvärr är vi för gamla. Droger innebär ju en del förändringar i hjärnans receptorer, där det ändras och nybildas i helt fel riktning. Och det verkar som om läkningen inte alls fungerar som hos yngre. Så detta är det mest idiotiska jag har gjort!

Vilka typer av droger är det du syftar på? Det är inte så svårt att föreställa sig att det är värre att exempelvis gå på heroin när man är 70 i jämförelse med när man är 20. Men låt oss säga att man anammar ett ansvarslöst marijuanamissbruk igen när man blivit en gammal gubbe så ser jag det inte som en direkt omöjlig och ohållbar tillvaro för de flesta (Det beror ju dock på vad man har för måttstockar och anser vara acceptabelt).
Senast redigerad av Zerkalo 2017-06-14 kl. 16:38.
Citera
2017-06-14, 16:32
Medlem
Drinkycrows avatar
När vi sitter på ålderdomshemmet kommer vi byta piller och röka jonk hela dagarna! Hämta skumma paket från darknet och ha äckliga pensionärsorgier!
Citera
2017-06-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
När vi sitter på ålderdomshemmet kommer vi byta piller och röka jonk hela dagarna! Hämta skumma paket från darknet och ha äckliga pensionärsorgier!

Ja, alltså hamnar jag på ett deprimerande ålderdomshem och fortfarande är tillräckligt klar i huvudet för att inse vart fan jag är någonstans, så kommer jag till följd av det garanterat bli en hippie och knarka så inåt helvete.
Citera
2017-06-14, 16:56
Medlem
jag tror att man inte komme rorka röka på när man är gammal.

troligtvis har man så lite ork så att röka en joint och bli seg av det kommer inte vara så kul.

nje jag slutate röka pga det är så jobbigt att vara trött och seg hela tiden,
jag gillar att ha energi
Citera
2017-06-14, 17:01
Medlem
Har själv funderat på det eftersom jag aldrig var främmande för gräs, cs och div hallucinogener när jag var runt 25. Det här kommer låta jävligt pundigt men jag är glad att jag ändå gjorde det. Ofta när man pratar om djupa saker med folk som aldrig har testat något så är det som att de har ett stort hål i sin världsuppfattning. Men till sist så insåg jag att de flesta människor ändå dömer en rätt så hårt för drogande och det gäller att hålla sig i skinnet om man vill ta sig någonstans i karriären. Att hålla på och smyga med det var aldrig min grej..

När man är pensionär så har man ju inget att förlora eller bevisa längre så då kanske man skiter i om folk dömer en. Men å andra sidan kanske man har barnbarn osv så jag vet ärligt talat inte... Långt kvar dit så får se om man är lika sugen när det väl gäller. I så fall blir det nog mest gräs. Jag brukar slösurfa och kolla på hus i Holland ibland faktiskt och där är ju gräs å svamp dessutom lagligt.
Senast redigerad av XrayCharles 2017-06-14 kl. 17:07.
Citera
2017-06-14, 17:03
Medlem
haiguises avatar
Jag har många gånger tänkt att när jag är pensionär kommer jag nog bara röka gräs och spela tvspel dagarna i ända, riktigt slöseri att göra det nu i ens bästa år egentligen.

Man kanske kommer på andra tankar under livets gång men som jag känner nu är det en attraktivare tanke än att spela bingo och hänga på bibblan eller vad pensionärer nu pysslar med.
Citera
2017-06-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Hej! Jag har personligen missbrukat marijuana under en 5-års period av mitt liv, men har nu varit nykter i snart 2 år (bortsett från ett 3-månaders återfall förra vintern).
Jag planerar för att vara nykter och hålla mig borta från både alkohol, marijuana och tyngre droger åtminstone tills jag förhoppnings lyckats bli en åldring eller gått i någon form av pension. Även då jag samtidigt anser att det ideala är egentligen att vara nykter resten av sitt fortsatta liv, så tycker jag ändå att det är en härlig tanke att man skulle bli en gråhårig Tommy Chong-figur på ålderns höst och leva ett hippieliv där man åker omkring i exempelvis en gammal Volkswagen buss i Europa och USA och röker gräs om dagarna.
I själva verket har jag inget behov av att ta droger just nu, men om jag exempelvis lyckas bli över 65 år så skulle jag nog inte ha så mycket emot att exempelvis börja röka gräs några gånger i veckan, och sedan börja ta psykedeliska droger som LSD, Meskalin, Psilocybin och DMT när man är runt 75-80 år gammal.
Den egentliga anledningen varför jag vill vänta med att ta droger igen tills jag blivit så pass gammal är för att jag anser att det finns så mycket man kan förlora på att göra det som ung; exempelvis riskera att hamna i ett djupt missbruk som leder till att man inte tar sig dit man vill nå i livet (vilket man kämpar för när man är ung och anser sig ha någon form av ambition).
Samtidigt är det också för att jag tror att chansen blir större att livskvalitén förstärks i jämförelse med hur andra åldringar lever sina liv, och jag tror det hela leder till att man på många vis kommer hålla sig mer ungdomlig om man lever som en drogpåverkad hippie, vilket i sin tur ökar chansen att man kommer träffa yngre likasinnade som förhoppningsvis är tillräckligt toleranta för att kunna umgås med en gammal utsliten brajjgubbe. Jag tror även att drogerna i sig kommer sänka risken att man börjar stänga ute omvärlden i den mån att man blir skeptiskt mot samhället och yngre människor samt nya kulturella uttryck.
Om man kollar på hur en väldigt stor del av pensionärer lever idag så är det ur min ungdomliga synvinkel inte ett liv som jag vill tillåta mig själv att leva när jag blir gammal. Jag skulle hellre leva på ett hippe-kollektiv och röka gräs ur en bong i ett mongoliskt tält, än att sitta i en trång lägenhet och tycka synd om mig själv och klaga på ungdomar hela dagarna. Själva tanken på att man ska bli en knarkande hippie med långt grått skägg och en bandana runt huvudet gör mig optimistisk inför att bli gammal, samtidigt som tanken på att spendera sina sista dagar genom att vittra bort framför Bingo Lotto gör mig deprimerad och ångestfylld.
Är det någon av er som läser detta som har liknande framtidsplaner eller själv är en gammal gråhårig knarkarhippie? Eller tycker ni att detta låter som idiotiskt och verklighetsfrånvänt önsketänkande?

En beroende är alltid en beroende så det funkar inte men det är kanske tankar man kan gå med i början på sin drogfrihet. Ett återfall börjar nästan alltid där man slutade sist. Det finns inga trevliga fyllor el rus kvar. Som pensionär el äldre slår allt det där mkt hårdare pga åldersförändringar. Det blir otrevligt att vara påtänd. Det hjälper inte med drogromantiserande och/el skönmålningar.
Det verkar finnas en mycket märklig tanke om pensionärer och pensionärsliv. Det känns likadant i en som pensionär som när man var 24, 35 och 45. Var livet jul förr blir det kul som pensionär......
Citera
2017-06-14, 19:57
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo

Du har en udda och intressant inställning TS, och om du verkligen är seriös gillar jag den skarpt. Men ett varningens ord: att börja med tjack på äldre dar kan bära rakt åt helvete. Har själv sett nära och skrämmande exempel på det.
Men psykedelia på äldre dar låter som en utmärkt idè i mina tankegångar.

Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Du och jag ska dela rum på hemmet. Inget snack!
Citera
2017-06-14, 22:42
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Du och jag ska dela rum på hemmet. Inget snack!

Jag tänker när jag är 60 så startar jag ett ålderdomshem själv sen säljer det till min son vid 65 och flyttar in. Jag kan säkert tänka mig att bo med dig men ingen kommer behöva dela rum där.

Jag tänker ett par hus på barbados kust eller så. Allt knark kommer vara lagligt by then. Vi kanske till och med har en liten weed dispensary där som även lokalborna kan handla på

Edit: Se bara till att ha lite deg by then, annars får du jobba på weedfältet. Men det är ju bra för pensionärer att ha lite rutiner och vara ute i solen.
Citera
2017-06-14, 22:56
Medlem
Drinkycrows avatar
För att vara seriös för en stund så har jag tänkt detsamma. Om vi tar heroin till exempel så är det nice att röka men det känns inte som något som har en plats i mitt liv, om jag kommer ha barn så kommer det dröja länge tills jag är i en position igen att faktiskt ha tiden att jaga drake några dagar och ta trippar ofta.

Så om jag blir äldre och får chansen att ha ett ganska stort men ändå ansvarsfullt drogbruk skulle jag kunna tänka mig att ta ganska mycket droger på ålderns höst. Kanske också ta testestoron nr jag blir riktigt gammal för att inte skrumpna ihop.

Men det kanska är ännu mer aktuellt om jag skulle bli dödsjuk. Mår jag bra av att röka heroin eller ta andra droger då, så finns det inte mycket som stoppar mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in