Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-10-21, 16:18
  #61
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Har mått så jävla dåligt så länge och tänker att fan vad skönt det skulle vara att bara avsluta allt, men nån spärr är det som får mig att inte göra det, dels rädsla för själva utförandet och sen att man tvekar även fast man skulle tycka det var skönt att bara försvinna.

Min mamma och mormor tog livet av sig så brukar tänka på hur äckligt jäkla dåligt dom mådde för att ta det steget när man själv känner att värre kan det inte bli med måendet. Och det skrämmer mig också, kommer man till slut tippa till att det blir så dåligt så man bara gör det.
Var stark snälla du.
Citera
2018-10-22, 03:52
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Det är nog många som haft tanken i sitt huvud någon gång. Flera gånger ibland. Oavbrutet. Men det är endast de allra starkaste som kan gå igenom med det. Att avsluta sitt egna liv.

Man måste bestämma så många saker. Datum. Tillvägagångssätt. Brev. Plats. Efterlämnadet av fulla dagböcker, halvfulla sminkflaskоr. Serier. Halvt sega. Men ändå.

Hur gör man det på bästa sätt?

Kommer folk över det mer annorlunda?

Hej vännen . dig har jag skrivit med förut ..trevlig att se dig ☺..mindre trevlig sitvation du sitter i.
Kommer inte ge dig tips om hur man ska göra när man ska ta livet av sig...dock tycker jag du borde ringa sjukvårds upplysningen eller liknande för att få hjälp..sedan får man göra en bedömning hur man går vidare. Jag satt i dessa val 2016 ..och valde o lägga in mig själv . Idag har jag långt ifrån ett perfekt liv ännu men mer ordnat liv..både när de gäller mitt ekonomiska missbruk och hälsan. Det finns hopp..och när de inte kan bli värre ..kan de bara bli bättre . ta hand om dig och hoppas du fick någon form av hjälp
Citera
2018-10-23, 19:07
  #63
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Det är nog många som haft tanken i sitt huvud någon gång. Flera gånger ibland. Oavbrutet. Men det är endast de allra starkaste som kan gå igenom med det. Att avsluta sitt egna liv.

Man måste bestämma så många saker. Datum. Tillvägagångssätt. Brev. Plats. Efterlämnadet av fulla dagböcker, halvfulla sminkflaskоr. Serier. Halvt sega. Men ändå.

Hur gör man det på bästa sätt?

Kommer folk över det mer annorlunda?
Vet inte om det är styrka att ta livet av sig. Kan förstå vissa människor som gör det. Fullt ut de med dödlig sjukdom.

Men det starka är att leva vidare.

Men för att svara dig ordentligt.
Tillvägagångssätt ska vara snabbt och effektivt. Jag valde den osäkraste metoden, piller och misslyckades. Då fick jag se vad jag har orsakat mina anhöriga, vilket jag sluppit som död,
Är du beredd att skada andra för livet? En förklarande lapp är en liten tröst.. Lämna kvar personlig info som det på datorn. Det hjälper dem att läka lite.
Citera
2018-10-23, 19:13
  #64
Medlem
Jormapormas avatar
Man är varken svag eller stark om man utför/försöker begå ett självmord utan man är sjuk. Själv var jag fast i en massiv psykos och såg ingen annan utväg i den outhärdliga och skruvade "verklighet" jag levde i.
Citera
2018-12-17, 19:48
  #65
Medlem
Ställer en fråga.
En nära släkting Man 47år)har precis tagit sitt liv lämnar efter sig 2barn och fru (gift) har bra jobb båda men mannen har tydligen vart sjukskriven och just nu (innan självmordet) jobbat 50%
Övrigt Villa, haft vovve och åker 2 normala bilar.

Varför tar man livet innan jul?
Varför tar man livet över huvud taget och lämnar stackars barn såhär?
Tror han åt några piller mot depression (rykten)
Drack inte alkohol, typ normalt nån öl på helgen.
De skulle inte skiljas heller.

Hjälp mig beskriva denna man tack
Citera
2018-12-19, 21:05
  #66
Medlem
Prova att bo som hemlös i 36 dagar .så får du se vad som händer med dig
Citera
2018-12-19, 21:59
  #67
Medlem
AndersDreines avatar
Jag tror man överskattar sig själv. Folk i ens omgivning tar det nog inte så värst illa som man själv tror. Jorden snurrar vidare liksom.. Utan narkotika hade jag fasen inte vågat men med droger i kroppen, lätt som en plätt. Det är bra att vara förberedd för förr eller senare kommer det komma ett definitivt besked.
Citera
2018-12-19, 22:08
  #68
Medlem
Ziayas avatar
Jag tog piller och sprit. Planerade noga rätt mängd men misslyckades och hamnade på intensiven. Om du är beredd att skada de som tycker om dig,, och då menar jag sår som aldrig kommer att läka, så välj ett säkert sätt, inte piller eller rakblad. Men inbilla dig inte att du är stark.

Det är löjligt att kalla det att vara stark. Livet kan vara en fruktansvärd plåga men blanda inte in styrka i det här.

skriv ett utförligt brev och lämna personliga saker efter dig.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2018-12-19 kl. 22:14.
Citera
2019-01-30, 19:39
  #69
Medlem
tjejen ringde upp mig ![/quote]

Var det den äldre kvinnan har ni gjort slut?
Citera
2019-01-30, 19:54
  #70
Avstängd
tror hopplöshet orsakar många självmord nu för tiden
hamnar du snett någon gång i livet , så går det fort utför helt okontrollerat
och då ser många människor att självmord är enda lösningen
tragiskt , men förstår tänket
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback