• 1
  • 2
2006-01-04, 18:00
Bannlyst
Hejsan.
Ska försöka tillverka en hemmagjord bomb.

Vet inte om den kommer att smälla eller hur det kommer att gå.

----------------------------------
Föremål:
*Massor med nermalda tomtebloss. Just nu i rätt medelstora bitar men ska krossas till någolunda fint pulver, så gott jag kan iallafall.

1st röd DaxWax burk. Ni som använder det vet hur burkarna ser ut. Av metall tror jag?... aja inte plast eller nått sånt iallafall. Bild: http://www.shop.superhaar.de/assets/big/daxrot.jpg.

Jag ska fylla hela burken, sedan göra ett litet hål på sidan av burken där en stubin ska in, hålet ska vara jättelitet så man knappt får in stubinen.

Sedan ska jag spackla igen hålet med metallspackel och spackal igen locket och dess öppningar med glasfiber o metallspackel och tejpa en hel rulle stark silvertejp runt hela burken så att det ser ut som en tejpboll, typ.

Sedan ska vi smälla av och se hur det går.

BILDER kommer inom kort.

FILMER i 3gp format kommer också inom kort.

Har ni förslag på något fint man brukar ha hemma jag kan lägga i för att öka antändingen eller styrkan så säg gärna till.

Så nu får ni bevaka denna tråd, stay tuned!

Ahh hittade ett kemiset, något kul jag kan använda? allt är i typ pulver/bit-form, inget flytande eller så.
har följande:
* Ammoniumklorid
* Kalciumhydroxid
* Kopparsulfat
* Natriumkarbonat
* Natriumvätesulfat
* Aluminiumkaliumsulfat
* Zink
* Fenolftalein
* Kalciumkarbonat
* Ammoniumjärnsulfat
* Järnsulfat
* Natriumtiosulfat
Citera
2006-01-04, 18:06
Medlem
Spikeys avatar
Lär ju inte hända så väldigt mycket mer än att:

- Stubinen antänder inte din tomteblossblandning
- Det tänder och håller på och gnistrar lite fint i en stund

EDIT: Det är väl 18-årsgräns här eller?
Citera
2006-01-04, 18:14
Bannlyst
Jo, det har jag läst.

Och såvitt jag vet är jag över 18, har körkort och egen lägenhet.
Citera
2006-01-04, 18:15
Bannlyst
Tomtebloss är nog inte bästa innehållet, men konstruktionen verkar ju ambitiös.

Spikey: Spela inte Allan-Ballan
Citera
2006-01-04, 19:11
Medlem
Jomazis avatar
Alla dessa jävla mixtra med köpt smällare trådar.... Hur svårt är det att lägga ner lite energi i ex. svartkrut eller flash så att ni lär er något?

Det smäller om du får upp brinnhastigheten tillräckligt högt, ja. Inneslutningen spelar ingen större roll utan möjligtvis för ljudbilden.
Citera
2006-01-04, 19:48
Medlem
Men serioöst ? Tomteblossen kommer aldrig att smälla på det viset. Men om du borrar ett hål så kommer din fina burk att smälta genom asfalten

Du Måste tillsätta något för att tomteblossen ska brinna fortare. Tex Kaliumnitrat.

Men om du är över 18 så borde det ju vara enklare och häftigare att skaffa bp .. ?

Du kan ochså tillsätta järn spån ( då får du gnistor som ett tomtebloss) eller koppar för att få en fin grön färg.

MvH Warrior
Citera
2006-01-04, 20:17
Bannlyst
Vad är BP ?
Citera
2006-01-04, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rewx
Hejsan.
Ska försöka tillverka en hemmagjord bomb.

Vet inte om den kommer att smälla eller hur det kommer att gå.

Föremål:
*Massor med nermalda tomtebloss. Just nu i rätt medelstora bitar men ska krossas till någolunda fint pulver, så gott jag kan iallafall.

1st röd DaxWax burk. Ni som använder det vet hur burkarna ser ut. Av metall tror jag?... aja inte plast eller nått sånt iallafall. Bild: http://www.shop.superhaar.de/assets/big/daxrot.jpg.

Jag ska fylla hela burken, sedan göra ett litet hål på sidan av burken där en stubin ska in, hålet ska vara jättelitet så man knappt får in stubinen.

Sedan ska jag spackla igen hålet med metallspackel och spackal igen locket och dess öppningar med glasfiber o metallspackel och tejpa en hel rulle stark silvertejp runt hela burken så att det ser ut som en tejpboll, typ.

Sedan ska vi smälla av och se hur det går.

BILDER kommer inom kort.

FILMER i 3gp format kommer också inom kort.

Har ni förslag på något fint man brukar ha hemma jag kan lägga i för att öka antändingen eller styrkan så säg gärna till.

Så nu får ni bevaka denna tråd, stay tuned!

Ahh hittade ett kemiset, något kul jag kan använda? allt är i typ pulver/bit-form, inget flytande eller så.
har följande:
* Ammoniumklorid
* Kalciumhydroxid
* Kopparsulfat
* Natriumkarbonat
* Natriumvätesulfat
* Aluminiumkaliumsulfat
* Zink
* Fenolftalein
* Kalciumkarbonat
* Ammoniumjärnsulfat
* Järnsulfat
* Natriumtiosulfat

Jag hade förståt att dette skulle vara as coolt om du var ca 7år och trode på allvar att detta skulle bli värsta smällen och värsta kraten! men efter som att du kan skriva och får vara på internet själv utan mamma och pappa. så kan jag tänka mig att du iallafall är över 10?

Hålla på och nörda sig och lägga massa onördig tid på att vänta på att mettalspackel skall torka och tejpa och klistra, vill bara skriva att den tiden är slut.(det ända du kommer hitta sen efter du tänt är kanske ett lite bränn hål i snönn!!! HHahahahaha! Lyck till) Julen är slut så skit och tejpa och klistra när det räcker med att göra lite tcap och lägg 2 g i den lilla asken och sätt på locket och gör ett jätte litet hål för stubin tänd och spring!!!. (det ända du kommer hitta sen efter du tänt är kanske ett lite bränn hål i snönn!!! HHahahahaha! Lyck till)

Detta sparar tid! jag lovar!

Ha det gött!

MVH// Klorex55
Citera
2006-01-04, 20:23
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Inneslutningen spelar ingen större roll utan möjligtvis för ljudbilden.
Inte? Accelererar inte reaktionen om trycket ökar? Eller det spelar ingen roll i det här fallet? Om inte, varför då?

BP är svartkrut.
Citera
2006-01-04, 20:28
Bannlyst
Har jag sagt att jag gör det för att jag vill ha en fet explosion?

Vill jag ha det fixar jag väl fan annat, såsom sprängdeg eller liknande eller frågar mian Kompisar i borensberg hur dom gjorde (Dom som sprängde bort benet när dom skulle fiska).

Jag gör detta för att jag vill SE om det går och för att det är KUL att testa vad som händer.
Citera
2006-01-04, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rewx
Har jag sagt att jag gör det för att jag vill ha en fet explosion?

Vill jag ha det fixar jag väl fan annat, såsom sprängdeg eller liknande eller frågar mian Kompisar i borensberg hur dom gjorde (Dom som sprängde bort benet när dom skulle fiska).

Jag gör detta för att jag vill SE om det går och för att det är KUL att testa vad som händer.

Så du vill ha TCAP? vill du att det skall gå samma för dig eller??

http://img277.imageshack.us/img277/550/imag03176xp.jpg

har alla tidningar som dom sprängkt sig i , Tror jag iallafall???!

+ att du har döpt tråden till BOMBFÖRSÖK???! så skärp dig!
Citera
2006-01-04, 20:46
Bannlyst
Om jag ville, sa jag. Men nu sa jag ju att jag INTE gjorde detta för att jag vill ha en fet explosion.

Och ja? skitsamma för helvete. Oavsett om jag vill göra det i informations/teorisyfte så är det väl en bomb oavsett om den puffar lite som när man klappar h'nderna eller exploderar som fan, inte sant?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in