2006-01-04, 18:00
Hejsan.
Ska försöka tillverka en hemmagjord bomb.
Vet inte om den kommer att smälla eller hur det kommer att gå.
----------------------------------
Föremål:
*Massor med nermalda tomtebloss. Just nu i rätt medelstora bitar men ska krossas till någolunda fint pulver, så gott jag kan iallafall.
1st röd DaxWax burk. Ni som använder det vet hur burkarna ser ut. Av metall tror jag?... aja inte plast eller nått sånt iallafall. Bild: http://www.shop.superhaar.de/assets/big/daxrot.jpg.
Jag ska fylla hela burken, sedan göra ett litet hål på sidan av burken där en stubin ska in, hålet ska vara jättelitet så man knappt får in stubinen.
Sedan ska jag spackla igen hålet med metallspackel och spackal igen locket och dess öppningar med glasfiber o metallspackel och tejpa en hel rulle stark silvertejp runt hela burken så att det ser ut som en tejpboll, typ.
Sedan ska vi smälla av och se hur det går.
BILDER kommer inom kort.
FILMER i 3gp format kommer också inom kort.
Har ni förslag på något fint man brukar ha hemma jag kan lägga i för att öka antändingen eller styrkan så säg gärna till.
Så nu får ni bevaka denna tråd, stay tuned!
Ahh hittade ett kemiset, något kul jag kan använda? allt är i typ pulver/bit-form, inget flytande eller så.
har följande:
* Ammoniumklorid
* Kalciumhydroxid
* Kopparsulfat
* Natriumkarbonat
* Natriumvätesulfat
* Aluminiumkaliumsulfat
* Zink
* Fenolftalein
* Kalciumkarbonat
* Ammoniumjärnsulfat
* Järnsulfat
* Natriumtiosulfat
Ska försöka tillverka en hemmagjord bomb.
Vet inte om den kommer att smälla eller hur det kommer att gå.
Föremål:
*Massor med nermalda tomtebloss. Just nu i rätt medelstora bitar men ska krossas till någolunda fint pulver, så gott jag kan iallafall.
1st röd DaxWax burk. Ni som använder det vet hur burkarna ser ut. Av metall tror jag?... aja inte plast eller nått sånt iallafall. Bild: http://www.shop.superhaar.de/assets/big/daxrot.jpg.
Jag ska fylla hela burken, sedan göra ett litet hål på sidan av burken där en stubin ska in, hålet ska vara jättelitet så man knappt får in stubinen.
Sedan ska jag spackla igen hålet med metallspackel och spackal igen locket och dess öppningar med glasfiber o metallspackel och tejpa en hel rulle stark silvertejp runt hela burken så att det ser ut som en tejpboll, typ.
Sedan ska vi smälla av och se hur det går.
BILDER kommer inom kort.
FILMER i 3gp format kommer också inom kort.
Har ni förslag på något fint man brukar ha hemma jag kan lägga i för att öka antändingen eller styrkan så säg gärna till.
Så nu får ni bevaka denna tråd, stay tuned!

Ahh hittade ett kemiset, något kul jag kan använda? allt är i typ pulver/bit-form, inget flytande eller så.
har följande:
* Ammoniumklorid
* Kalciumhydroxid
* Kopparsulfat
* Natriumkarbonat
* Natriumvätesulfat
* Aluminiumkaliumsulfat
* Zink
* Fenolftalein
* Kalciumkarbonat
* Ammoniumjärnsulfat
* Järnsulfat