2017-10-10, 20:08
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Så lite så.

Verkligen! Har skrivit det många gånger förut i tråden, det här liknar Arboga-fallet!
Trams.
Återigen påstår du saker utan belägg.
Tvivlar på att du ens skule kunna redogöra hur du tänker där utan att bli än mer förvirrad, men försök gärna.
Citera
2017-10-10, 20:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Trams.
Återigen påstår du saker utan belägg.
Tvivlar på att du ens skule kunna redogöra hur du tänker där utan att bli än mer förvirrad, men försök gärna.
Har absolut inga belägg heller! Att det skulle vara trams får stå för dig. Tramspelle.

Däremot så säger min magkänsla att det mycket väl kan ligga till på det sättet.

Har inga bevis, förutom det lilla jag forskat mig fram till + pm.

Vem blir inte förvirrad av detta fall?
Citera
2017-10-10, 21:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Har absolut inga belägg heller! Att det skulle vara trams får stå för dig. Tramspelle.

Din magkänsla ?
Utveckla gärna dina magkänslor om likheterna med Arboga-fallet .
Du blir antagligen förvirrad av alla inbillade PM du svamlar om .
Eller är det avsaknaden av nya besked som snurrar till det i skatboet .
Det bästa är att avvakta nya besked från utredarna och inte fantisera så mycket .
Tids nog så kommer det att släppas mer info om E**** och hans bravader i Mantorp .
Intressant är ju att få veta om E**** var ensam eller om han har haft hjälp .
Citera
2017-10-10, 21:16
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Satt och klämde på toa när det plötsligt pluppade upp en idé.
Tänk om EG lämnat DNA på brottsplatsen de där dagarna han var försvunnen. Men vad gjorde han där då?

Men sen pluppade det till igen men då var det ner.
Det var flera år sedan. Fortsätt pluppa istället.

Fettsvanens DNA kom dit under mordet. Punkt.
Citera
2017-10-10, 21:24
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Din magkänsla ?
Utveckla gärna dina magkänslor om likheterna med Arboga-fallet .
Du blir antagligen förvirrad av alla inbillade PM du svamlar om .
Eller är det avsaknaden av nya besked som snurrar till det i skatboet .
Det bästa är att avvakta nya besked från utredarna och inte fantisera så mycket .
Tids nog så kommer det att släppas mer info om E**** och hans bravader i Mantorp .
Intressant är ju att få veta om E**** var ensam eller om han har haft hjälp .
Orkar knappt läsa ditt inlägg, men eftersom du citerar mig så gör jag ett försök.

Likheterna med Arboga-fallet är att ett oskyldigt pensionärspar mördas. Dock så överlevde kvinnan där, men det var inte meningen

Motivet var pengar.

Vilket tjat det är om vilka PM jag har fått. Som jag skrivit tidigare så kan jag mycket gärna bevisa det med ett screenshot. Naturligtvis kommer jag blurra namnen som vill vara anonyma. Alla PM som skickats till mig har publicerats samma dag, så det går att kolla upp också.

Vill även förtydliga, än en gång, att det är mycket vanligt att nyregistrerade användare skickar PM till aktiva användare. Speciellt i ett sådant här fall. Inga konstigheter, har heller ingen anledning till att hitta på någonting då jag inte har någon personlig anknytning till fallet.

Är du CP-skadad?
Citera
2017-10-10, 21:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Nej, det har jag inte. Det var mest bara ett tips om var det finns spår (som GM kan ha utnyttjat).

Okej. Tack ändå.

Vi får väl leta vidare där.

Såg inte att det var Folke först. Trodde det var nån Yoda.
Citera
2017-10-10, 22:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Jag är benägen att hålla med. Att likheter finns. Kanske inte barnen. Men att någon ganska nära paret på något sätt är inblandad.

Det är en gigantisk släkt, med för en utomstående ganska ganska röriga ingiftes, utgiften och halvsyskon, känns lite som man skulle kunna vara sin egen faster typ. Kanske är det allmänt kännt att paret hade något värdefullt hemma. (Dyr konst, någon antiksamling etc etc).

Om rånet på något sätt var primärt här. Så tänker jag att rånarhen var ute efter något specifikt. Något som kanske inte fanns kvar. Man tejpar paret, letar, hotar, letar blir ( kanske paret erbjuder pengar de har på banken). Till slut tar frustrationen över och det hela urartat.
Citera
2017-10-10, 22:50
Medlem
Det närmaste vi kan komma en rimlig koppling så här långt är nog bågskytte och bågskytteklubben som husrannsakades,

Tydligen har Edvin genom umgänge kopplingar till bågskytte i Mullsjö och offrens dotters pojkvän tävlar i bågskytte (enl. post #4204.) SÅ vanligt är det ju inte med bågskytte precis.

Kan EG tagit fel på Lekanders ? Och egentligen var ute efter dottern och svärsonen...
Kanske via en bils regnr. vid någon tävling eller liknande. Inte omöjligt.

Eller kan "svärsonen" vara inblandad ? Hmmm.
Citera
2017-10-10, 23:04
Medlem
Citat:
Som åklagaren citeras så finns det inte några uppenbara kopplingar. Men han visste vilka det var, helt klart.

Kan själv räkna upp många hushåll där det bor förmögna personer, det kan säkert du med, utan några kopplingar till mig själv. Att sedan rånmörda dessa är helt absurt.

Att sedan Tjocksvanen åker ända till Mantorp för att råna är märkligt. Han borde känna till lämpliga rånoffer inom närmare avstånd.

Absolut! Jag kan räkna upp ett stort antal förmögna personer. Jag förstår hur du resonerar och har respekt för ditt resonemang men det här med BO och en eventuell förmögenhet tror jag är ren bullshit.

Vad jag har hört (från insatta personer i BO's närhet) finns ingen större förmögenhet eller för den delen någon större travvinst.

Jag skulle vilja hävda att förmögenhet och eventuell travvinst hos BO har blivit en trådsanning här på forumet.

Det är något annat, men vad?!!
Citera
2017-10-10, 23:04
Medlem
Citat:
Likheterna med Arboga-fallet är att ett oskyldigt pensionärspar mördas. Dock så överlevde kvinnan där, men det var inte meningen

Motivet var pengar.

I Arboga var det väl en livförsäkring som lockade.

Skulle kunna vara intressant om någon känner till om paret i Mantorp hade tecknat någon livförsäkring och vem i så fall är förmånstagare.
Citera
2017-10-10, 23:16
Medlem
Tryckkokarens avatar
Fick ett nytt pm. Det är delvis redigerat av mig.

Citat:
När jag av nyfikenhet går tillbaka och kollar Polisen i Östergötlands historik är det delvis tomt .
Ingenting under händelser mellan. 2017-03-19 20:48 och 2017-07-03 03:15 ...! !

Märkligt- kan Polisen valt att ta bort händelser denna period eller ett rent misstag. Bedöm själv.

Med vänlig hälsning
Citera
2017-10-10, 23:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Absolut! Jag kan räkna upp ett stort antal förmögna personer. Jag förstår hur du resonerar och har respekt för ditt resonemang men det här med BO och en eventuell förmögenhet tror jag är ren bullshit.

Vad jag har hört (från insatta personer i BO's närhet) finns ingen större förmögenhet eller för den delen någon större travvinst.

Jag skulle vilja hävda att förmögenhet och eventuell travvinst hos BO har blivit en trådsanning här på forumet.

Det är något annat, men vad?!!
Pengar tror jag på. Gick själv till biblioteket dock och kollade deras senaste inkomst, för de sista två åren. Finns längre bak i tråden. De var defenitivt inte förmögna av lönearbete, det är sanning.

Samtidigt så är en eventuell travvinst något man inte skryter med.
Citat:
Ursprungligen postat av April62
I Arboga var det väl en livförsäkring som lockade.

Skulle kunna vara intressant om någon känner till om paret i Mantorp hade tecknat någon livförsäkring och vem i så fall är förmånstagare.
Möller mördade sin man på grund av livförsäkringen.

Sina föräldrar mördade hon för arvet.
Om jag minns rätt, är inte jätteinsatt i fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in