Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
Det var ju det som hände. Vattnet från kommunen var avstängt under en del av brotts tiden. Mitt antagande efter det som framkommit i media.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Jan.Itor
Aha den infon har gått mig förbi. Då är jag med i tankegången.
Nej, att kommunen stängt av vattnet har inte kommit fram någonstans, vad jag sett.
Det jag läst som har kommit fram (från källor inom polisen), åtminstone enligt postare här, är att en väldigt stor vattenåtgång har konstaterats på brottsplatsen eller i dess omedelbara närhet. En vattenåtgång som inte kunnat förklaras.
Teorier har förts fram här i tråden, att det skulle ha med brottet att göra, att GM (eller ev. medhjälpare) har skruvat på kranarna i huset där det brutala brottet begicks, för att dölja spåren av gärningen. Det låter dock väl spekulativt i mitt tycke.
Att kommunen har registrerat en plötslig stor vattenåtgång i området, med ett automatiskt larmsystem, och dragit slutsatsen att en vattenläcka på någon större ledning troligen kan vara orsaken, skulle motivera att kommunen tog beslut om att stänga av vattnet över en mer eller mindre begränsad tid (i anknytning till brottet). Helt oavsett om denna vattenåtgång har någon koppling till dubbelmordet eller ej, kan ryktet om detsamma ha uppstått just så.