Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 09:15
  #1
Medlem
Någon som hört om att det kan finnas behandlingar för att bli av med herpes?
Citera
2017-06-12, 11:54
  #2
Medlem
Bunsofsteels avatar
Går inte.

Du får leva med det.
Citera
2017-06-13, 00:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Går inte.

Du får leva med det.
I teorin skulle det gå. På samma sätt som man faktiskt kan "bota" HIV.
En komplett ryggmärgstransplantation med ryggmärg från en immun donator. Rätt säker på att det inte är värt att riskera livet för att bli av med herpes, så det är opraktiskt.
Det bör i sammanhanget kanske nämnas att Bara en (Timothy Ray Brown) har blivit "botad" från HIV, man har försökt med samma behandling 2 gånger till, och i båda fallen verkade det som om det fungerat, men efter ett tag kom HIV tillbaka. Man "tror" att Timothy egentligen fortfarande har HIV, men att det inte kan transportera sig runt i kroppen, eftersom det inte längre kan få fäste i de vita blodkropparna.

Med andra ord, hitta någon med en godartad mutation som gör dem immuna mot alla typer av herpes, gör en fullständig ryggmärgstransplantation, pumpa kroppen full med cellgifter, och håll tummarna för att du överlever, samt att det fungerade...
Själv hade jag valt att leva med det.
Citera
2017-06-15, 17:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
I teorin skulle det gå. På samma sätt som man faktiskt kan "bota" HIV.
En komplett ryggmärgstransplantation med ryggmärg från en immun donator. Rätt säker på att det inte är värt att riskera livet för att bli av med herpes, så det är opraktiskt.
Det bör i sammanhanget kanske nämnas att Bara en (Timothy Ray Brown) har blivit "botad" från HIV, man har försökt med samma behandling 2 gånger till, och i båda fallen verkade det som om det fungerat, men efter ett tag kom HIV tillbaka. Man "tror" att Timothy egentligen fortfarande har HIV, men att det inte kan transportera sig runt i kroppen, eftersom det inte längre kan få fäste i de vita blodkropparna.

Med andra ord, hitta någon med en godartad mutation som gör dem immuna mot alla typer av herpes, gör en fullständig ryggmärgstransplantation, pumpa kroppen full med cellgifter, och håll tummarna för att du överlever, samt att det fungerade...
Själv hade jag valt att leva med det.

Hahaha jag tror att jag väljer b. Stick with it
Citera
2017-12-21, 12:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Någon som hört om att det kan finnas behandlingar för att bli av med herpes?

I dags läget - nej.

Men vi får hoppas på framtiden

https://www.dh.se/forsta-vaccinet-mo...ket-effektivt/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback