Han har ju trakasserat, förföljt, hotat, speciellt trakasserat, ofredat och haft en fantasirelation med henne.
Killen är en delusional narcissist med grova kontrollbehov av en person han endast i sitt huvud har en relation med, så att förminska det till att inte vara brottsligt är fruktansvärt.
Det han utsätter henne för är samma kontroll och maktutövande som de som lever i en fysiskt våldsam relation med sin förövare lever under. Han har fått henne att känna sig rädd, kontrollerad, förföljd, han har pendlat mellan love-bombing och förolämpningar och hot samt likt en rättshaverist anmält henne för diverse saker kopplat till marknadsföring och bokföring av hennes bolag som f:ö skett helt i enlighet med de lagar och regler som föreligger. Han är uppenbarligen psykiskt sjuk och borde försättas under vård med särskild utskrivningsprövning då han är farlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
flb3455
Nu har jag läst hela FUP:en!
Han är uppenbart helt fixerad vid henne men hon lever ju på att folk blir fixerade vid henne. Hon exponerar sig själv, sitt hem, sin familj, vänner, sina känslor. Hon pratar ju tom om sina orgasmer i sina kanaler och media. Hon drar in pengar på det. Jag vet inte om jag ser en galning när jag läser FUP:en, jag ser en ensam kille som är helt störtkär i henne och som inte vet hur han ska tolka henne. Brott? Kanske, men inga stora. Är det ett brott att skriva många meddelanden till någon på en öppen kanal, där det tjänas pengar på att folk skriver? Det vore bättre om hon tog ett möte med honom på allmän plats och konfronterade honom. Och sa rakt ut att hon inte är intresserad. Han är antagligen autistisk och har svårt att tolka skriven text. Att hon beter sig som en rädd liten skolflicka som snart måste flytta hem till mamma gör inte saken bättre.
Han kommer nog få ett milt straff, snart vara ute igen och så kommer det fortsätta såhär år ut och år in….
När man läser FUP:en slås man av hur dålig koll hon verkar ha, hon ’vet inte’, ’är inte insatt i just det’ osv. Och hon ska vara en förebild för unga och driva framgångsrika företag? Pinsamt. Lika pinsamt som hennes val av kläder. Han skriver ju att han har psykisk påverkan på henne och det stämmer ju. Mycket av det han skriver stämmer, som att hon börjar bli gammal och att hennes pappa är frånvarande.
Det här fallet är intressant iallafall, ska bli ’roligt’ att läsa domen!