2025-08-16, 21:14
Medlem
RinkebyParadisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Vad har han hotat med då?
Det var ett av alla hot, liknande många andra, men det var om att om hon inte gjorde som han sade, så skulle det sluta olyckligt för henne och andra killar hon dejtade skulle bli sönderslagna.
Citera
2025-08-16, 21:24
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Någon kanske redan har svarat i denna omfångsrika tråd…

Men, enligt förhör med fabbe sidan 288 i bilaga 101 så har en musikvideo laddats upp av fabbe sedan har någon lagt upp den på konto tillhörande en vän som fabbe inte vill namnge. Sen har BI laddat ner den där på sin egen story under nära vänner och lagt till text. Citat: jag också kommer styrka genom hennes plastbror (XX) , laddat upp den där på sin egen story under nära vänner och så har hon lagt till text..Slut citat.
Hur fabbe ska styrka det framgår inte alls, han pratar ganska stolpigt så det hänger inte riktigt ihop.
Men det blir väl så när han väver ihop sina egna fantasier.

Är AB BIs styvbror? Fabbe har begärt att polisen förhör AB efter att FUP delgavs försvaret. Förhöret finns i ett tilläggs-FUP. Varken FL eller AB verkar förstå syftet. Det framkommer ingenting och ännu mindre till FS fördel.
Citera
2025-08-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Varje gång nån nämner kläder i tråden, kommer nån fuldryg bonnläpp in i tråden och ska vädra könsord.

Att lyssna på här debila ölmagsgubbarna är som att tvingas gå till frissan (en sån där gammeldags med papiljotter och grejer) och få Damernas Värld uppläst för sig tvångsmässigt i slow motion av nån sjuk gammal snubbe från närmaste äldreboende.

Get a room och ta kläderna in i klädtråden istället. Mitt förslag ligger fast att den ska heta Syjunta för kränkta män :

Ett litet rum för bittra primalskrik från orten och förortens trashiga fattiglappar.

Ett hjärtligt utrymme för självömkan, ensamhet och pengabekymmer.

Surt kaffe med garvsyra och rökruta ingår, givetvis! 🚬 ☕️

Nu har vi för fan tröskat tyg i två dagar. Så jävla ointressant.

- Ingen som vet när domen faller i målet som tråden gäller?

Håller helt med! Färdigdiskuterat om kläder tack!
Citera
2025-08-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RinkebyParadiso
Det var ett av alla hot, liknande många andra, men det var om att om hon inte gjorde som han sade, så skulle det sluta olyckligt för henne och andra killar hon dejtade skulle bli sönderslagna.
Ja det är ju olaga hot.
Citera
2025-08-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det har gjorts en paragraf 7-undersökning som kom fram till slutsatsen att han skulle vara psykiskt frisk.

Man kan ju undra vilka kriterier som finns, verkar som dom flesta psykopaterna inte uppfylls ha en psykisk störning?

Stalkers härjar hej vilt, och det finns tom dom som tycker Bianca förtjänar detta.

Tänk er att vara rädd att någon dyker upp vart du än är, någon skapar konton, skriver till hela din familj dag ut dag in och tror att ni är tillsammans, det är ju inte något annat än en skräckfilm.
Citera
2025-08-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Han har aldrig funnits där för sina barn. Att träffas för att äta och umgås några gånger per år är inte att finnas för sina barn. Han borde inte få ha titeln pappa. Som förälder så ställer man upp i vått och torrt. Om ens barn är utsatt för en galen stalker så släpper man det lyxliv man lever och åker hem och finns vid barnets sida. Han borde skämmas! Ändå är det honom dessa 3 barn hyllar jämnt och ständigt. Jag äcklas av det.

Hur vet du att han inte har varit närvarande och stöttat henne i detta? Han kanske både har träffat henne och pratat i telefon?
Citera
2025-08-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Det dummaste du läst? Då har du inte läst mycket.

Nu står han inte åtalad för de där 17 andra grejerna, utan för det han gjort mot B(som jag tycker verkar ganska harmlöst, killen blev kär och det gick lite översyr men herregud, hon har ju inte sagt ifrån ordentligt utan tar upp telefonen och ringer mamma istället).

Jag tycket både B och hennes mamma är lite av dramaqueens i detta, tjuter och gråter och beter sig. B säger att detta har kostat henne så mycket i advokatkostnader men överdriver hon inte lite, vid allmänt åtal betalar man väl inga advokatkostnader, iallafall inte i förväg? Jag kanske har fel men de upplevs som dramaqueens och riktigt pengakåta. Det är inte orelevant i sammanhanget, inte alls

Sedan, min personliga åsikt, tror jag nog de (B och F) har träffats och det har pågått något mellan de. Kanske lite snabbt och oskyldigt men ändå, Kanske träffades de på någon ute-klubb och B var full och pratade med F och där fick kan känslor för henne. Hon väckte hans förhoppningar. Något sådant.

Men, vi får se vad domen blir i detta, ska bli intressant.

Läs fuppen, och sen bör du skämmas för att du säger att hon överdriver, hans meddelanden är helt sjuka. Varför skall man aldrig lyssna på den som blir utsatt, det är för mig en gåta. Hon har blivit utsatt för ett mycket psykologiskt brott där man kränker en annans människas frihet och privatliv.
Citera
2025-08-16, 21:45
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Man kan ju undra vilka kriterier som finns, verkar som dom flesta psykopaterna inte uppfylls ha en psykisk störning?

Stalkers härjar hej vilt, och det finns tom dom som tycker Bianca förtjänar detta.

Tänk er att vara rädd att någon dyker upp vart du än är, någon skapar konton, skriver till hela din familj dag ut dag in och tror att ni är tillsammans, det är ju inte något annat än en skräckfilm.
Antisocial personlighetsstörning/syndrom (i folkmun psykopati) hamnar inte i samma kluster i kriterierna för bedömningen om huruvida någon är psykiskt sjuk (i klinisk bemärkelse) tyvärr. Det är olika diagnostiska kategorier. Vet inte hur jag ska förklara … känner du till ICD - 11 och DSM V? Diagnostiska verktyg inom psykiatrin. Nån annan kan säkert förklara bättre.

Ja, vilken terror. Svårt att sätta sig in i.. det verkar nästan som om han utnyttjar kryphål i lagstiftningen.
Citera
2025-08-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Ni som har läst fup - har han verkligen kallat Bianca för hora? Tyckte jag läste det i något inlägg här.

CalzoneItalia kallar henne också för hora
Citera
2025-08-16, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Någon kanske redan har svarat i denna omfångsrika tråd…

Men, enligt förhör med fabbe sidan 288 i bilaga 101 så har en musikvideo laddats upp av fabbe sedan har någon lagt upp den på konto tillhörande en vän som fabbe inte vill namnge. Sen har BI laddat ner den där på sin egen story under nära vänner och lagt till text. Citat: jag också kommer styrka genom hennes plastbror (XX) , laddat upp den där på sin egen story under nära vänner och så har hon lagt till text..Slut citat.
Hur fabbe ska styrka det framgår inte alls, han pratar ganska stolpigt så det hänger inte riktigt ihop.
Men det blir väl så när han väver ihop sina egna fantasier.

Tack för förklaringen. Tänk dig hur förundrad A måste varit när han blev kallad som vittne för försvaret. Om det finns något logiskt och lite rättshaveristiskt (vilket FS är ) resonemang så kan man tänka sig att FS ville det skulle se ut på papper som att plastbrodern står på hans sida
Citera
2025-08-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Läs fuppen, och sen bör du skämmas för att du säger att hon överdriver, hans meddelanden är helt sjuka. Varför skall man aldrig lyssna på den som blir utsatt, det är för mig en gåta. Hon har blivit utsatt för ett mycket psykologiskt brott där man kränker en annans människas frihet och privatliv.

Jag har ju läst FUP:en.

Han verkar inte vara en så värst stor kille och ingen gång på 1.5 år har hon vågat att möta honom face to face och konfrontera honom. Han hade ju ingen kniv med sig när han sökte upp henne, utan blommor. Hade han velat skada henne bade han inte tagit med sig blommor. Det blir patetiskt att vara så rädd för honom när han bara verkar vara en ensam, missförstådd kille som inte vet hur han ska vinna en kvinnans hjärta. Jag tycker nästan synd om honom! Allt det här verkar otroligt överdrivet, liksom varje dag, hundra gånger per dag skrivs det osmakliga saker på sociala medier och det är också det influencers lever på, det är sånt som betalar lyxliv och lyxvåning.
Citera
2025-08-16, 22:09
Medlem
Han har ju trakasserat, förföljt, hotat, speciellt trakasserat, ofredat och haft en fantasirelation med henne.
Killen är en delusional narcissist med grova kontrollbehov av en person han endast i sitt huvud har en relation med, så att förminska det till att inte vara brottsligt är fruktansvärt.

Det han utsätter henne för är samma kontroll och maktutövande som de som lever i en fysiskt våldsam relation med sin förövare lever under. Han har fått henne att känna sig rädd, kontrollerad, förföljd, han har pendlat mellan love-bombing och förolämpningar och hot samt likt en rättshaverist anmält henne för diverse saker kopplat till marknadsföring och bokföring av hennes bolag som f:ö skett helt i enlighet med de lagar och regler som föreligger. Han är uppenbarligen psykiskt sjuk och borde försättas under vård med särskild utskrivningsprövning då han är farlig.
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Nu har jag läst hela FUP:en!

Han är uppenbart helt fixerad vid henne men hon lever ju på att folk blir fixerade vid henne. Hon exponerar sig själv, sitt hem, sin familj, vänner, sina känslor. Hon pratar ju tom om sina orgasmer i sina kanaler och media. Hon drar in pengar på det. Jag vet inte om jag ser en galning när jag läser FUP:en, jag ser en ensam kille som är helt störtkär i henne och som inte vet hur han ska tolka henne. Brott? Kanske, men inga stora. Är det ett brott att skriva många meddelanden till någon på en öppen kanal, där det tjänas pengar på att folk skriver? Det vore bättre om hon tog ett möte med honom på allmän plats och konfronterade honom. Och sa rakt ut att hon inte är intresserad. Han är antagligen autistisk och har svårt att tolka skriven text. Att hon beter sig som en rädd liten skolflicka som snart måste flytta hem till mamma gör inte saken bättre.
Han kommer nog få ett milt straff, snart vara ute igen och så kommer det fortsätta såhär år ut och år in….

När man läser FUP:en slås man av hur dålig koll hon verkar ha, hon ’vet inte’, ’är inte insatt i just det’ osv. Och hon ska vara en förebild för unga och driva framgångsrika företag? Pinsamt. Lika pinsamt som hennes val av kläder. Han skriver ju att han har psykisk påverkan på henne och det stämmer ju. Mycket av det han skriver stämmer, som att hon börjar bli gammal och att hennes pappa är frånvarande.

Det här fallet är intressant iallafall, ska bli ’roligt’ att läsa domen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in