Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Som jag förstår det så om man säljer 'hemliga paket' av något slag, och hävdar att innehållet är värt upp till X kronor - så är det X kronor man måste ersätta, inte priset för det hemliga paketet.
Men det är ju inte första gången som det är liv om Caias kalendrar. Det senaste jag minns är att folk kände sig lurade och att innehållet var saker som inte ens gick att köpa så det påstådda värdet var i stort sett en bluff. Plus att Caia tog ockerpriser för vissa saker. Minns till exempel något om en pincett.
Det stämmer precis.
Har varit mycket i media och Bianca har bett om ursäkt på sociala medier mm och hon var en del av processen för att ta fram kalendern för 2025 som då var väldigt fördelaktig med mycket högre värde.
I detta fallet rekommenderar ARN att tjejen ska få kompensation för hela värdet och det tycker jag också beroende på att Bianca gick ut i sociala medier och sa att de precis hade kalendrar till de som beställt ändå tog hon hem flera stycken och öppnade, gav även bort i present, just därför är det ett specialfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Visst är det lågt och snålt att inte göra den där kunden nöjd, företaget borde självklart följa ARN:s rekommendation eller struntar de helt enkelt i negativ publicitet?
En dag vänder kanske vinden och företaget börjar gå lika dåligt som modebolaget som lades ner förra året pga en storförlust ☺️
Så tänkte jag också, att ett företag har gott rykte är A och O.
Det är många i branschen och konkurrensen är stenhård.
Tycker att 5000kr är en så liten summa för att visa att man är rädd om sina kunder är billigt.
Kan lova att hon aldrig mer kommer att handla av Caia och om hon har många vänner kommer de inte heller att handla där.
Vi får väl se hur det blir men svarta listan för en liten peng kan knappast vara värt det eller?