2026-08-28, 01:53
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Varje öre ska sparas in på så Bianca kan gå på så mycket massage, injektioner, botox, frisörbesök och Ibiza-besök som möjligt.

Väntar fortfarande på reportage om den stora entreprenören Bjank-fjant finaste i dagens industri. Kanske hon där kan i detalj få utveckla tampongen som glömdes bort i 9 dagar

Bianca äger under 15% av bolaget och förra året fick hon över 20 miljoner i vinst även om riskkapitalbolaget fick mest.

Hon är inte personligen ansvarig för att tjejen inte fick sin julkalender däremot har hon tillräckligt stort inflytande för att se till att hon får presentkort på motsvarande värde (eller mer) då kunderna betyder så mycket för Bianca enligt vad hon själv säger.

Ska bli intressant att se om hon får upprättelse.
Citera
2026-08-28, 01:56
Medlem
Fantens avatar
Som jag förstår det så om man säljer 'hemliga paket' av något slag, och hävdar att innehållet är värt upp till X kronor - så är det X kronor man måste ersätta, inte priset för det hemliga paketet.

Men det är ju inte första gången som det är liv om Caias kalendrar. Det senaste jag minns är att folk kände sig lurade och att innehållet var saker som inte ens gick att köpa så det påstådda värdet var i stort sett en bluff. Plus att Caia tog ockerpriser för vissa saker. Minns till exempel något om en pincett.
Citera
2026-08-28, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ja det stämmer.

https://www.radron.se/svarta-listan/artiklar/caia-vagrar-ersatta-vardet-i-forsvunnen-kalender/

"Caia vägrar ersätta värdet i försvunnen kalender"

För företaget är det en så liten summa för att göra en kund nöjd och ARN rekommenderar det men Caia vill inte punga ut med ynka 5000kr, så lågt.

Visst är det lågt och snålt att inte göra den där kunden nöjd, företaget borde självklart följa ARN:s rekommendation eller struntar de helt enkelt i negativ publicitet?

En dag vänder kanske vinden och företaget börjar gå lika dåligt som modebolaget som lades ner förra året pga en storförlust ☺️
Citera
2026-08-28, 02:16
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Som jag förstår det så om man säljer 'hemliga paket' av något slag, och hävdar att innehållet är värt upp till X kronor - så är det X kronor man måste ersätta, inte priset för det hemliga paketet.

Men det är ju inte första gången som det är liv om Caias kalendrar. Det senaste jag minns är att folk kände sig lurade och att innehållet var saker som inte ens gick att köpa så det påstådda värdet var i stort sett en bluff. Plus att Caia tog ockerpriser för vissa saker. Minns till exempel något om en pincett.

Det stämmer precis.
Har varit mycket i media och Bianca har bett om ursäkt på sociala medier mm och hon var en del av processen för att ta fram kalendern för 2025 som då var väldigt fördelaktig med mycket högre värde.

I detta fallet rekommenderar ARN att tjejen ska få kompensation för hela värdet och det tycker jag också beroende på att Bianca gick ut i sociala medier och sa att de precis hade kalendrar till de som beställt ändå tog hon hem flera stycken och öppnade, gav även bort i present, just därför är det ett specialfall.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Visst är det lågt och snålt att inte göra den där kunden nöjd, företaget borde självklart följa ARN:s rekommendation eller struntar de helt enkelt i negativ publicitet?

En dag vänder kanske vinden och företaget börjar gå lika dåligt som modebolaget som lades ner förra året pga en storförlust ☺️

Så tänkte jag också, att ett företag har gott rykte är A och O.
Det är många i branschen och konkurrensen är stenhård.
Tycker att 5000kr är en så liten summa för att visa att man är rädd om sina kunder är billigt.

Kan lova att hon aldrig mer kommer att handla av Caia och om hon har många vänner kommer de inte heller att handla där.

Vi får väl se hur det blir men svarta listan för en liten peng kan knappast vara värt det eller?
Citera
2026-08-28, 02:20
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det stämmer precis.
Har varit mycket i media och Bianca har bett om ursäkt på sociala medier mm och hon var en del av processen för att ta fram kalendern för 2025 som då var väldigt fördelaktig med mycket högre värde.
Var den verkligen bättre då? Inte bara mindre dålig?
Citat:
I detta fallet rekommenderar ARN att tjejen ska få kompensation för hela värdet och det tycker jag också beroende på att Bianca gick ut i sociala medier och sa att de precis hade kalendrar till de som beställt ändå tog hon hem flera stycken och öppnade, gav även bort i present, just därför är det ett specialfall.
Som sagt - som jag har förstått det som om man säljer något som påstås ha ett värde av säg 10 000, men man tar bara 5000 - så har man rätt till 10 000 för det är vad det hade kostat att köpa prylen i vanliga fall.
Citera
2026-08-28, 02:30
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Var den verkligen bättre då? Inte bara mindre dålig?

Som sagt - som jag har förstått det som om man säljer något som påstås ha ett värde av säg 10 000, men man tar bara 5000 - så har man rätt till 10 000 för det är vad det hade kostat att köpa prylen i vanliga fall.

Den var mycket bättre och det måste jag ge Bianca att hon faktiskt skämdes för den dåliga kalendern och såg till att förra årets blev mycket högre värde på då hon deltog i processen.

Vanligtvis har man bara rätt till det man har betalat men eftersom ARN har granskat detta fallet så är det vissa omständigheter som gör att de rekommenderar att tjejen ska få hela värdet.

Jag tror faktiskt att Bianca om hon får veta detta kommer att försöka få Caia att betala eller skicka produkter.

Bianca brukar vara noga med kunderna för det är de som ser till att hon tjänar pengar.
Citera
2026-08-28, 02:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Den var mycket bättre och det måste jag ge Bianca att hon faktiskt skämdes för den dåliga kalendern och såg till att förra årets blev mycket högre värde på då hon deltog i processen.

Vanligtvis har man bara rätt till det man har betalat men eftersom ARN har granskat detta fallet så är det vissa omständigheter som gör att de rekommenderar att tjejen ska få hela värdet.

Jag tror faktiskt att Bianca om hon får veta detta kommer att försöka få Caia att betala eller skicka produkter.

Bianca brukar vara noga med kunderna för det är de som ser till att hon tjänar pengar.
Nej, vanligtvis brukar man ha rätt till så mycket som det kostar att ersätta det som felas. Om jag köper en TV på rea för 5990 som ordinarie kostar 10 990 och något felas så har jag rätt till 10 990.

Ja, det skulle hon säkert göra - men inte för att det är det som är rätt att göra utan för att pengar inte betyder något för henne.
Citera
2026-08-28, 08:36
Medlem
Bianca har inget körkort väl? Får se om hon lyckas med det innan hon fyller 40.
Citera
2026-08-28, 08:38
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackett.
Hon behöver inget körkort. Hon får antingen skjuts av mamma eller av någon personligassistans. Annars har hon råd med taxi.
Citera
2026-08-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackett.

Hon behöver inte göra någonting, det betalar hon andra att göra åt henne. Ett riktigt föredöme är hon för den yngre generationen som bara behöver sträva efter att bli kända och tjäna pengar. Strunt samma hur man tjänar pengar, bara man kan tjäna de så äger man världen och kan köpa sig fri från allting. Det är pengarna som räknas.
Citera
2026-08-28, 14:19
Medlem
Nu är hon hemma igen från sin kärleksresa men är på väg till Göteborg för Swedish Housemaffia i helgen. Såg bilder på henne utan löshåret och shit vad fint och fräscht det var.
Citera
2026-08-28, 17:19
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Nu är hon hemma igen från sin kärleksresa men är på väg till Göteborg för Swedish Housemaffia i helgen. Såg bilder på henne utan löshåret och shit vad fint och fräscht det var.

Håller med tyckte också att det var bättre utan löshår men tyvärr gillar hon att se konstgjord ut.
Kul att se henne med nytvättat hår också, är inte så ofta.

Men tror faktiskt att hon har träffat rätt kille den här gången han har satt sitt jobb först och hon har haft flera dagar till sitt eget när hon var hos honom och sedan har de gjort gemensamma saker senare.

Hon klarar nog inte av någon som hänger efter henne 24/7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in