• 1
  • 2
2003-07-21, 19:12
Medlem
Turbaner tillåts till Svensk polisuniform ! NEJ! Nu får det fan vara nog !! Detta idiotiska beslut/förslag trodde jag var ett skämt. Men efter att jag fått klart för mig att det var en sann historia som kablades ut i media idag så vart jag hellt matt och fick för mig bevisat att efekterna efter flummvågen från 60-talet mer och mer börjar visa sig i bland beslutsfattarna för det finns ingen annan förklaring till denna IDIOTISKA och mot Sveriges rike förolämpning som jag anser detta beslut/förslag vara !!! Aftonbladets ommröstning visar just efter 45000 röster på 82,7% för ett nej till denna sjuka ide. Så man får verkligen hoppas att detta bara var ett förhastat önsketänkande från en persson som borde avsättas från en sådan post som hon besitter för med detta uttalande har hon enligt mig visat sig okapabel till att vara objektiv i sitt arbete och totalt oduglig på en sådan viktig post. En ren förolämpning är vad detta är !!!
Citera
2003-07-21, 19:53
Medlem
Nidstangs avatar
Jag håller med dig 100%. Sin religion ska man lämna där hemma enda undantaget är naturligtvis religiösa lokaler (kyrkan, synagogan, moskéen etc. )
Citera
2003-07-21, 20:05
Medlem
"Det är viktigt att visa att vi accepterar olika inriktningar när det gäller etnisk bakgrund och religiös tillhörighet”.
Måste detta visas med en turban på skallen. Det borde väl vara självklart. En polis i uniform ska vara helt objektiv och inte visa politisk eller religös tillhörighet. Just my two cents...
Citera
2003-07-21, 22:03
Medlem
Micheys avatar
.

astakask:
Citat:
Men efter att jag fått klart för mig att det var en sann historia som kablades ut i media idag så vart jag hellt matt och fick för mig bevisat att efekterna efter flummvågen från 60-talet mer och mer börjar visa sig i bland beslutsfattarna för det finns ingen annan förklaring till denna IDIOTISKA och mot Sveriges rike förolämpning som jag anser detta beslut/förslag vara
Du låter förvånad. Detta är något man sett i många år nu när de röda vänsterpartierna år efter år tillåts missköta Sverige. Det som stör mest är ju "alla" som efter varje val säger sig ångra sin röst på socialdemokraterna. Sen går det 4 år och så läggs rösten på sossarna igen... :roll: Flummerierna kommer fortsätta på med sossepamparna vid makten.
Citera
2003-07-21, 23:00
Medlem
User: Unknowns avatar
Mona Sahlin måste jubla av glädje.

Det här måste fan vara det dummaste jag hört nånsin! Turban och slöja på våra poliser?? Men vad i helvete...
Citera
2003-07-21, 23:04
Medlem
Byfånens avatar
Varför har inte Mona Muslim *host* Sahlin på sig slöjan ??
Citera
2003-07-22, 01:04
Medlem
Micheys avatar
.

Isbiten665, förbannat kul
Citera
2003-07-22, 02:19
Medlem
asg

HAHAHA LOL
Grymt bra ISBITEN....hahahahahaaa
Citera
2003-07-22, 06:54
Medlem
...

lol, stiligt

/doc
Citera
2003-07-22, 10:47
Medlem
Skrellans avatar
Svår fråga, personligen tror jag inte på någon som gud eller dess motsvarighet i andra religioner, så jag har svårt att förstå någonting som har med det att göra. Men med utgångspunkt från att det är religionsfrihet i Sverige så kan det verka OK, turbanen är tydligen något väldigt viktigt för de som använder den i religionssyfte, men då kan man undra vad nästa steg blir, ska kvinnliga poliser bära slöja om de är muslimer som normalt gör detta, fast och andra sidan är det nog (nu är jag fördomsfull) mycket ovanligt med kvinnor som är muslimer och polis, antar att det inte går ihop med deras religion (ber om ursäkt om jag trampar någon på tårna, så rätta mig om ni vet att jag har fel).

Nej det enda rätta är nog att i yrken där det krävs särskild uniform, ska det vara den som gäller, man ska jobba inte utöva sin religion under arbetstid.

Vill bara passa på att tala om att jag på inga sätt är rasist, så att ingen missuppfattar ovanstående, däremot har jag gott om fördomar mot människotyper oberoende av vilket land de kommer ifrån, men det ska jag inte tjata mer om här.
Citera
2003-07-22, 11:23
Medlem
Megons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isbiten665
- Kan jag få se på ditt körkort?

du menar väl ändå "Kan jak få se din körkort?" =)
Citera
2003-07-22, 11:42
Medlem
Det finns uniformsreglementen som skall följas, jag orkar inte sitta och skriva om varför det skall vara enhetlig klädsel m.m men det finns anledningar. Sen skall denna "polis-turban" utvecklas. Ok då skall det bestämmas modell, färg,mtrl m.m. Denna utredning kommer bli riktig "bonn-komik" att följa. Jag har själv haft ett uniformsyrke i flera år och jag vet att vid riktigt varma sommardagar är det rätt skönt att vila skallen från mössan ett tag, men som jag skrev innan det finns anledningar för att det skall vara enhetlig klädsel. Skall det nu tas fram olika modeller, eller vad? Jag tänker : sommar- contra vintermodell. En som får plats under mc-hjälmen . En för kravaller??!!! Jag menar man har uniformen för att den fyller ett syfte!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in