Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-08, 22:29
  #1
Medlem
LekandePyromanens avatar
Hej, jag behöver få tag ett lösenord, som ligger på min syrras dator. Jag kan inte lösenordet till hennes dator dock.

Jag har admin lösenord till routern som hon använder (Det är Bahnhofs standard router, om jag kan göra det därifrån).
Men eftersom hon har mac så vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Tack på förhand
Citera
2017-06-08, 23:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Hej, jag behöver få tag ett lösenord, som ligger på min syrras dator. Jag kan inte lösenordet till hennes dator dock.

Jag har admin lösenord till routern som hon använder (Det är Bahnhofs standard router, om jag kan göra det därifrån).
Men eftersom hon har mac så vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Tack på förhand

Blir svårt om du inte har tillgång till hennes dator. Routern lär du inte kunna installera en sniffer på.

Hur viktigt är det för dig att komma över lösenordet? Finns ju alternativa sätt att komma in i datorn, men det kan kosta.
Citera
2017-06-08, 23:28
  #3
Medlem
Phising?

Inte riktigt keylogger, men lär kunna resultera i ett och annat användarnamn/lösenord om du sköter det bra
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-06-08 kl. 23:31.
Citera
2017-06-08, 23:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Phising?

Inte riktigt keylogger, men lär kunna resultera i ett och annat användarnamn/lösenord om du sköter det bra

Hur garanterar du att personen använder samma lösenord som det man vill ha tag på?

Edit: Glöm mig, jag är en idiot.
Citera
2017-06-09, 10:13
  #5
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Blir svårt om du inte har tillgång till hennes dator.

Jag skulle kunna få tillgång till hennes dator i några få minuter, men jag kan inte lösenordet till hennes dator. Och det får inte lämna några spår.
Citera
2017-06-09, 10:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Jag skulle kunna få tillgång till hennes dator i några få minuter, men jag kan inte lösenordet till hennes dator. Och det får inte lämna några spår.

Är det en stationär eller bärbar dator?
Citera
2017-06-09, 11:07
  #7
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Är det en stationär eller bärbar dator?
Bärbar, MacBook Pro
Citera
2017-06-09, 11:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Bärbar, MacBook Pro

Om du inte hinner installera en keylogger under de minuterna den lämnas olåst får du helt enkelt ta dig förbi låsningen. Det kan göras med DMA-attack, du kan till exempel använda hård- och mjukvara som tas upp av Ulf Frisk här: https://github.com/ufrisk/pcileech - kostnaden är närmare 2000 kr för hårdvaran och du får inte vara helt dum i huvudet om du ska lyckas använda hårdvaran och mjukvaran till din egen dator.

Om du tror att du hinner däremot så finns det en uppsjö av keyloggers för Mac OS X som du hittar genom att googla just "Mac OS X keylogger".

Enklast är ju att sluta bråka med din syster och lämna hennes grejor i fred, men det var inte vad tråden handlade om, bara ett vänligt råd än att lägga pengar på något brottsligt och moraliskt förkastligt bara för att syskonbråka.

Det är ännu enklare förstås att låsa hennes dator och shoulder-surfa henne när hon skriver in lösenordet till datorn för att senare kunna installera keylogger i lugn och ro.
Citera
2017-06-09, 11:15
  #9
Medlem
Ännu enklare är ju att fråga om du kan få låna hennes dator och göra det då.
Citera
2017-06-09, 16:41
  #10
Medlem
LekandePyromanens avatar
Jag har letat runt nu under dagen efter någon bra keylogger, men jag hittade inga som passade mina behov, och som är gratis. Har någon nåt tips?

Lösenordet som jag vill åt ligger sparat i safari, men man kan bara se det om man har lösenordet till datorn. Kan det vara lättare att få tag på?
Citera
2017-06-09, 17:33
  #11
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Lösenordet som jag vill åt ligger sparat i safari, men man kan bara se det om man har lösenordet till datorn. Kan det vara lättare att få tag på?
Har du ett konto på datorn som är administratör?
Citera
2017-06-09, 22:05
  #12
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Har du ett konto på datorn som är administratör?

Vet inte, då det är min syrras dator, men jag antar att hon är det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback