Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2017-06-13, 17:53
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Känn på den. Konstistensen alltså.
Lite svårare (tycker jag) än en solid biff.
Men grillar man en del och kör plus/minus medium ska det nog funka för de flesta
Citera
2017-06-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
En hamburgare ska vara tillagad medium. Lite blod är inte farligt.
Jag brukar gissa mig till när burgaren är klar. Är jag osäker skär jag ett litet snitt i den och kollar.

Vart har du publicerat dina forskningsrön?

http://dels.nas.edu/resources/static-assets/materials-based-on-reports/special-products/Ground-Beef-Fact-Sheet.pdf

"Because ground beef can turn brown before disease-causing bacteria
are killed, color is not a reliable indicator of the temperature of
the meat.
Use a meat thermometer to check the ground beef has
reached the target temperature"
Citera
2017-06-14, 12:46
Medlem
psychotropics avatar
Om målet är att äta burgaren "well done" spelar inte tiden någon större roll. Då burgaren är förstörd när du passerat ~60 grader innertemperatur hur som helst, kan du lika gärna fortsätta tills du är säker att inget "rött" finns kvar.

Med andra ord spelar det ingen roll om du steker i 8 eller 20 minuter, slutresultatet blir vidrigt oavsett vilket.
Citera
2017-06-14, 20:06
Medlem
Mackan52s avatar
Om alla är av samma storlek, dela en i fyra delar för att kolla och gör en tilltuggsgrej av den med stark ost och lite salsa
Citera
2017-06-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Om ni gör en egen hamburgare av köttfärs och steker den hur gör ni för att se att den inte är röd i mitten?
Jag steker på ganska låg temp en längre tid för att burgaren inte ska bli allt för bränd men jag får ändå lite rött i mitten.
Jag vill inte heller dela den för att kontrollera för då blir det ju liksom ingen burgare.

Då låter den steka tills di ser att köttet närmast pannan ändrat färg till något som ser ut som grått. Så vänder du och om du vill vara säker kör du en runda till. Du får en känsla för det efter att ha gjort det ett par gånger. Det är inte svårt och någon termometer behver man inte såvida man inte är ett retard.
Citera
2017-06-14, 20:33
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbidawi
Då låter den steka tills di ser att köttet närmast pannan ändrat färg till något som ser ut som grått. Så vänder du och om du vill vara säker kör du en runda till. Du får en känsla för det efter att ha gjort det ett par gånger. Det är inte svårt och någon termometer behver man inte såvida man inte är ett retard.

Kollade lite i tråden och blev förvånad att folk ens föreslog detta
Vart är världen på väg?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här