Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 20:05
  #601
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nej, hon bjöd knappast med sig honom hem av "något oskyldigt skäl", det är klart det rör sig om känslig information, varför skulle personen som såg dem annars vara så oerhört diskret på just den punkten och inte då det rör sig om annat?

Vad ska man hem till en vilt främmande person att göra mitt i natten när man är väldigt berusad? Ja, inte är det för att titta på vederbörandes frimärkssamling, det kan i så fall ske vilken annan dag som helst.

Efterfest kanske, men killen visste knappast att Anna var homosexuell och gissningsvis var det därför det hela spårade ur. De drack i soffan och killen tyckte det hettade till, men Anna som är lesbisk avvisade och då slog det slint.

Alltså saken är ju den att detta inte var mitt i natten, det var vid åtta på kvällen. Då är barn fortfarande ute och leker, folk är i rörelse, det är ljust. Då är det inte konstigt att svänga förbi sin lägenhet med en främling för att hämta/titta på något.
Citera
2017-06-08, 20:07
  #602
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Man har haft kontakt med henne vid ett senare tillfälle också. Så det var nog hon själv som skrev.

Efter runt kvart i nio? Okej.
Citera
2017-06-08, 20:10
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Alltså saken är ju den att detta inte var mitt i natten, det var vid åtta på kvällen. Då är barn fortfarande ute och leker, folk är i rörelse, det är ljust. Då är det inte konstigt att svänga förbi sin lägenhet med en främling för att hämta/titta på något.

Ok, men bortsett ifrån att klockan bara var åtta, så tycker ju inte jag att man drar med sig en kanonfull främmande snubbe hem till lägenheten, utan att det är någon alldeles särskild anledning och vad kan det rimligtvis finnas för orsak att dra med sig en full främling hem? Inte särskilt många som jag ser det.... Hon var ju feminist (enligt Lady Dahmer) så hon borde haft koll på riskerna, men att omdömet kan försämras av cider är ju självklart möjligt.

Killen kan väl mycket väl ha frågat om han fick titta på hennes katter t ex eller frågat om de kunde titta på film ihop, men sådant är ju välkända omskrivningar (får jag komma hem till dig och titta på dina etsningar eller dricka té hette det förr) för sex, så jag håller det för osannolikt att hon skulle "gått på det".
Citera
2017-06-08, 20:16
  #604
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ok, men bortsett ifrån att klockan bara var åtta, så tycker ju inte jag att man drar med sig en kanonfull främmande snubbe hem till lägenheten, utan att det är någon alldeles särskild anledning och vad kan det rimligtvis finnas för orsak att dra med sig en full främling hem? Inte särskilt många som jag ser det.... Hon var ju feminist (enligt Lady Dahmer) så hon borde haft koll på riskerna, men att omdömet kan försämras av cider är ju självklart möjligt.

Killen kan väl mycket väl ha frågat om han fick titta på hennes katter t ex eller frågat om de kunde titta på film ihop, men sådant är ju välkända omskrivningar (får jag komma hem till dig och titta på dina etsningar eller dricka té hette det förr) för sex, så jag håller det för osannolikt att hon skulle "gått på det".

Eller så kan hon ha haft cider hemma hos sig och eftersom det var kväll så var inte Systemet öppet och E kanske beklagade sig över att han skulle dra vidare på "efterfest" men att han inte hade någon dricka att ta med sig och då sade hon att han kunde få/köpa av henne. Kompisen tyckte att E verkade trevlig. E är dessutom fem år yngre än Anna så hon kan säkert ha sett honom lite som en pojke. Inte som ett hot.
Citera
2017-06-08, 20:28
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Eller så kan hon ha haft cider hemma hos sig och eftersom det var kväll så var inte Systemet öppet och E kanske beklagade sig över att han skulle dra vidare på "efterfest" men att han inte hade någon dricka att ta med sig och då sade hon att han kunde få/köpa av henne. Kompisen tyckte att E verkade trevlig. E är dessutom fem år yngre än Anna så hon kan säkert ha sett honom lite som en pojke. Inte som ett hot.

Naturligtvis. Felbedömningar har ju många brottsoffer gjort. Och alkohol fördunklar sinnesintrycken markant. En mans ålder har ingen betydelse så länge han är större och starkare, där är det snarare till nackdel om han är ung (och testosteronstinnare än andra män). På något sätt har jag svårt att köpa att en feminist skulle begå ett sådant här snedsteg, men det är naturligtvis inte omöjligt. Det är skillnad på teori och praktik.
Citera
2017-06-08, 20:29
  #606
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Den tanken slog mig också så jag frågade hennes kompis och han sade att han inte vet säkert ifall meddelandet skrevs av Anna eller inte.

Nej, det kan man ju inte veta, men om hon bestämt träff med kompisen känns det ju högst misstänkt och med facit i hand kan man nog sluta sig till, att så var fallet.

Det här är nog en tämligen oorganiserad mördare som lämnat mycket spår efter sig, och som inte har något intresse eller kunskap om polisens metoder, så utredningsläget är nog gott.
Citera
2017-06-08, 20:41
  #607
Medlem
Onan-erarens avatar
Någon skrev ju att GM troligtvis är i Danmark, vet polisen om detta? isåkall måste dansk polis underrättas så GM inte tar sig vidare ut i Europa för då kan det bli svårt att hitta honom.
Citera
2017-06-08, 20:43
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Någon skrev ju att GM troligtvis är i Danmark, vet polisen om detta? isåkall måste dansk polis underrättas så GM inte tar sig vidare ut i Europa för då kan det bli svårt att hitta honom.

Det vet dom
Citera
2017-06-08, 21:14
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Naturligtvis. Felbedömningar har ju många brottsoffer gjort. Och alkohol fördunklar sinnesintrycken markant. En mans ålder har ingen betydelse så länge han är större och starkare, där är det snarare till nackdel om han är ung (och testosteronstinnare än andra män). På något sätt har jag svårt att köpa att en feminist skulle begå ett sådant här snedsteg, men det är naturligtvis inte omöjligt. Det är skillnad på teori och praktik.

Men va? "Svårt att köpa att en feminist skulle begå ett sådant här snedsteg " Hon var inte en "jag-hatar-alla-män" person. Hon såg det goda i alla tills de visat motsatsen.
__________________
Senast redigerad av FrokenElfel 2017-06-08 kl. 21:17.
Citera
2017-06-08, 21:29
  #610
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Vännen som var med hennenär de båda träffade Erik är dock väldigt bestämd med att MGM och Anna inte kände varandra sedan tidigare utan att det var ett slumpartat möte.
Slumpartat möte? Var? Man undrar ju varför han följde med henne hem och vad som drivit honom att ev göra detta vidriga om han inte känner henne sedan tidigare. Var han full? Hög? Båda? Eller bara bat shit crazy?
Citera
2017-06-08, 21:32
  #611
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenElfel
Men va? "Svårt att köpa att en feminist skulle begå ett sådant här snedsteg " Hon var inte en "jag-hatar-alla-män" person. Hon såg det goda i alla tills de visat motsatsen.
Fast.. en feminist hatar inte alla.. var får du det ifrån?
Citera
2017-06-08, 21:33
  #612
Medlem
Om GM skrivit från BO's Facebook för att köpa sig mer tid att fundera ut en flyktväg, känns det som att GM kan ha bestämt sig för att mörda BO redan tidigt från att de träffats. Eftersom BO och GM knappt känner varandra är de riskfyllt att chansa och skriva till folk, där motvänd effekt istället uppstår och vänner till BO istället söker sig till hennes bostad för att de inte känner igen hennes sätt att skriva på.

Oavsett om GM tänkt mörda BO eller om GM handlat på impuls i bostaden, så bör GM ha stuckit illa kvickt, pga. risken att bli upptäckt.
__________________
Senast redigerad av plastique 2017-06-08 kl. 21:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback