2017-12-01, 23:00
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Nej de finns inte med och ingen brottsplatsundersökning vad jag kunde se. Väldigt liten fup =/

Har rätten en annan förundersökning? blir svårt att avgöra bevisfrågan med hjälp av denna. Jag hoppas att det rör sig om något fel, annars är det ju som Wall-enberg säger i Jönssonligan filmerna " ta mej fan skandal"
Citera
2017-12-02, 00:14
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Nej de finns inte med och ingen brottsplatsundersökning vad jag kunde se. Väldigt liten fup =/

Det där är inte hela FUP utan bara förhörsbilagan. Jag vet inte varför de andra delarna inte lagts upp. De kanske är sekretessbelagda?
Citera
2017-12-02, 10:44
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det där är inte hela FUP utan bara förhörsbilagan. Jag vet inte varför de andra delarna inte lagts upp. De kanske är sekretessbelagda?

Det jag misstänkte med... Tråkigt
Citera
2017-12-02, 17:12
Medlem
Halloween2s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0Andq/vadjan-fran-basta-vannen-innan-mordet-skicka-hem-manniskan

Hon låter en pillrad kille tafsa på henne, Var anna själv lite väck på stillisar? Ännu en gång som kvinnor inte gör något på direkten utan låter sig nästan bli mördad. Fy fan. Visste innan att Anna inte var någo vidare smart men nu blir jag förbannad.

Hoppas självklart någon slår ihjäl 19åringen snarast.
Citera
2017-12-02, 17:29
Medlem
Danne90s avatar
Så hon tar hem en random kille bara sådär?? Ingen förtjänar att bli mördad så men man får ha lite eget ansvar också.
Citera
2017-12-02, 22:24
Medlem
Ja, stora delar av fup:en är sekretessbelagda. Det framgår i stämningsansökan. Finns ett tilläggsprotokoll på 8 sidor också med "protokoll över skospårsavtryck" men inte mycket mer än så.

Händelseförloppet verkar vara som sådant:
BO + killkompis stöter på GM på väg hem från centrum. GM följer med BO till Kronoparken för att köpa hasch. Tanken var att de skulle möta upp killkompisen igen, men hon meddelar snart att hon är för väck och GM likaså. Hon meddelar sin väninna att hon är hemma med GM och han gör närmanden som hon avvisar. Vännen uppmanar henne att skicka ut honom, varpå hon säger att hon inte kan skicka ut honom "i det skick han är i" utan ska avvakta och skicka ut honom om han inte ger sig.

Enligt GM:s historia (efter några vändor av "jag vet inget", "jag drog till Tyskland för jag stulit någons knark") så har de blivit oense hemma hos BO, hon ska ha knuffat honom varpå han tilldelat två slag mot hennes ansikte (ett med öppen hand, och en med knytnäven), därpå ska han ha lämnat lägenheten med henne fortfarande i livet. Han förnekar mord men erkänner misshandel.

BO ska ha hittats utan underkläder, och i GM:s lägenhet återfinns blodspår från BO och ett par underkläder i hans avlopp som inte går att DNA-spåra. På kroppen finns även skador som kan ha orsakats av "sexuellt våld" enligt rättsläkaren.

Både GM och BO tycks ha varit påverkade av stilnoct, alkohol och cannabis.

Troligtvis har det väl slagit slint i skallen på GM av kombinationen preparat och avvisade närmanden. De ytterligare åtalen visar väl att han inte var så främmande för våld överlag. Inte så mycket mer mysterium till detta. Bevisläget är ju ganska klippt och skuret dessutom.
Citera
2017-12-02, 22:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mustarden
Förundersökningsprotokoll.

https://minfil.org/K7Dch9dabc/V_rmlands_TR_B2557-17_Aktbil_59.pdf

Lägger till detta i trådstarten.

/Mod
Citera
2017-12-03, 01:33
Medlem
Hydraheads avatar
Herrejävlar vad han ljuger, ändrar och drar förklaringar i förhören.
Hade varit guld att få ta del av husrannsakan osv i Fupen.
(Samt allt annat som saknas.)
Senast redigerad av Hydrahead 2017-12-03 kl. 01:41.
Citera
2017-12-03, 16:30
Medlem
ercys avatar
Det känns som det borde finnas fler delar som inte är sekretessbelagda. Till exempel de övervakningsbilder på bussen när dem åker hem som finns ute i pressen där det också finns vissa brottsplatsbilder. Har svårt att se varför dem skulle sekretessbelägga polisanmälan också.
Citera
2017-12-03, 16:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Det känns som det borde finnas fler delar som inte är sekretessbelagda. Till exempel de övervakningsbilder på bussen när dem åker hem som finns ute i pressen där det också finns vissa brottsplatsbilder. Har svårt att se varför dem skulle sekretessbelägga polisanmälan också.

Det är inte första gången det bara lämnats ut delar av en FU med hänvisning till ”sekretess”. Vad som gjort i andra trådar är det mailats tingsrätten och begärts en sekretessprövning. Då måste de gå igenom handlingarna och ev stryka över information de anser vara fall för sekretess.

Summa sumnarum- jag hade mailat dom igen och begärt att få ut HELA förundersökningen- och vid negativt svar hade jag replikerat att jag begär att få den sekretessprövad.
Citera
2017-12-03, 20:07
Medlem
Jag bad att få ut samtliga sidor av förundersökningen tillsammans med stämningsansökan, och fick akt-bilagorna 51, 54, 56, 57 och 59.

Enligt stämningsansökan innehåller den sekretessbelagda protokollbilagan brottsplatsundersökningen, obduktionsprotokoll, fotografier och rättsmedicinsk undersökning.

Men utöver detta åberopas bland annat: händelserapport, platsundersökning av GM:s bostad, blodanalys av BO:s bostad, NFC-utlåtande om BO:s DNA i GM:s bostad/fingeravtryck i BO:s bostad/DNA i BO:s bostad, analys av GM + BO:s telefoner, rättsmedicinskt yttrande om GM:s skador, bussfotografi av GM + BO, undersökning av BO:s bärbara dator.

Dessa benämns inte som sekretessbelagda men ingår inte i de bilagorna jag har? Får Tingsrätten hålla undan delar på detta sätt - om de inte är sekretessbelagda? Ska man be om dessa specifika delar?
Citera
2017-12-03, 20:38
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Fyfan vilken misär. Inte bara BO och GM utan i stort sett alla i umgängeskretsen, missbrukare, dårar och kriminella våldsverkare i en salig blandning.
Angående BO, med det destruktiva beteendet hon uppvisat under flera år, var är hennes familj och varför tar de inte tag i henne på ett bättre sätt? Var är hennes pappa? var är mamman?
Jag menar mamman verkade ha noll koll, uppger i förhör att Annna varit "drogfri i två år", yeah right. Pundhuvudet pundade så det stod härliga till ända in i dödstimmen. Och att söka kontakt med alla möjliga skumma böss som hon gjorde sista timmarna, och sen ta hem kraftigt påverkad kriminell idiot som hon aldrig träffat tidigare, köper droger tillsammans och sen hem till henne som det vore helt naturligt?!?. Det är inte konstigt att hon blev mördad, det konstiga är att det inte hänt tidigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in