Citat:
Ursprungligen postat av
NicholasUrfe
Sorgligt att se att många unga finner det märkligt att träffas av en slump i en park. Det var fint väder, och då brukar många söka sig till Sandgrundsudden för att dricka lite öl eller cider. Inget konstigt överhuvudtaget att människor får kontakt med andra som sitter i gräset och har det, som vi säger i Värmland, gött.
Spekulationer om BOs eventuella diagnoser är fan skamligt. Det är GM som varit dum i huvudet här, och som borde vara ämnet för såna diskussioner.
Att bjuda hem folk man nyss träffat borde heller inte vara något konstigt, det är som att skylla på ett våldtäktsoffers korta kjol. Att ha ihjäl någon som man precis träffat, och som bjudit hem en, är däremot fett onormalt, och motbjudande om det var med mening.
Jag tror GM kommer gripas inom kort, och förhoppningsvis får vi alla ett svar på vad som hänt.
Givetvis är det gärningsmannen som bär största skulden, men folk bör ju vara rädda om sig. Man kan inte lita på varenda kotte i dagens läge. TYVÄRR. Och att du jämför påståendet att en tjej i kort kjol som går utomhus bär skuld till våldtäkt, med att en tjej som bjuder hem en främling har utsatt sig för en onödig risk, tycker jag är magstarkt. De två sakerna är som att jämföra äpplen och päron.
Att man knyter kontakt utomhus är helt okej, men att börja dra hem främlingar är onödigt som tjej. Och det kommer jag uppfostra mina barn till. Helt övertygad om att man lär känna varandra på neutral mark före man på tu man hand ses i hemmet.