2017-06-08, 21:36
Medlem
Onan-erarens avatar
Döda människor kan inte prata. Allt som läggs fram är teorier, spekulationer. De enda som vet vad som hände är just Anna själv å Gärningsmannen å han har inte hittats ännu. När han väl hittas så kan man nog få hans version av det inträffade. Fram tills dess spekulerar man. Det som har inträffat är ohyggligt på alla sätt å vis, Diskutera gärna men ha lite respekt mot varandra å Anna naturligtvis.
Citera
2017-06-08, 21:44
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastique
Identifikationsfaktorn emellan BO och GM är troligast droger.
Möjligt att BO haft något av värde i sin bostad, (rusmedel) som GM velat åt.
Värde i sammanhanget är en definitionsfråga.

Tre 19-åriga killar styckmördade sin 26-åriga kompis, pga skuld på 2k och några zopiklon (imovane), s.k låtsas benso som förskrivs till tanter via vårdcentralen, vid tillfälliga insomnings besvär.

Med tanke på att BO varit kontaktbar under kvällen kan det tyda på att de vistas i lägenheten innan GM haft ihjäl BO. Vid sådan vistelse kan ytterligare substanser ha intagits och GM har snedtänt.

Om GM skrivit från BO's Facebook för att köpa sig mer tid att fundera ut en flyktväg, känns det som att GM bestämt sig för att mörda BO redan tidigt från att de träffats. Eftersom BO och GM knappt känner varandra är de riskfyllt att chansa och skriva till folk, där motvänd effekt istället uppstår och vänner till BO istället söker sig till hennes bostad för att de inte känner igen hennes "sätt" att skriva på.

Oavsett om GM tänkt mörda BO eller om GM handlat på impuls i bostaden, så bör GM ha stuckit illa kvickt, pga. risken att bli upptäckt.

Ingen vet ju heller säkert om fler personer besökt bostaden från fredag 20.00 till lördag 19.30 då man finner BO död.
Framför allt troligt om GM intagit benzo i kombo med alkohol och sen lite vrickad på det👍
Citera
2017-06-08, 21:46
Medlem
NicholasUrfes avatar
Sorgligt att se att många unga finner det märkligt att träffas av en slump i en park. Det var fint väder, och då brukar många söka sig till Sandgrundsudden för att dricka lite öl eller cider. Inget konstigt överhuvudtaget att människor får kontakt med andra som sitter i gräset och har det, som vi säger i Värmland, gött.

Spekulationer om BOs eventuella diagnoser är fan skamligt. Det är GM som varit dum i huvudet här, och som borde vara ämnet för såna diskussioner.

Att bjuda hem folk man nyss träffat borde heller inte vara något konstigt, det är som att skylla på ett våldtäktsoffers korta kjol. Att ha ihjäl någon som man precis träffat, och som bjudit hem en, är däremot fett onormalt, och motbjudande om det var med mening.

Jag tror GM kommer gripas inom kort, och förhoppningsvis får vi alla ett svar på vad som hänt.
Citera
2017-06-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavella
Slumpartat möte? Var? Man undrar ju varför han följde med henne hem och vad som drivit honom att ev göra detta vidriga om han inte känner henne sedan tidigare. Var han full? Hög? Båda? Eller bara bat shit crazy?

Läs gärna igenom tråden innan du ställer frågor
Citera
2017-06-08, 21:48
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Slumpartat möte? Var? Man undrar ju varför han följde med henne hem och vad som drivit honom att ev göra detta vidriga om han inte känner henne sedan tidigare. Var han full? Hög? Båda? Eller bara bat shit crazy?

Han var enligt uppgift full, ja. Och med tanke på att han suttit på ungdomshem för unga vuxna män med våldsproblematik (förstod jag det som) så var han kanske galen också ja.
Citera
2017-06-08, 21:48
Medlem
NicholasUrfes avatar
Nån som kan svara på ifall BO brukade cannabis, och det kan varit orsaken till at de skulle hem till henne? Kronoparken är trots allt en bit från stan, så någon specifik anledning borde finnas - om nu sex är uteslutet.
Citera
2017-06-08, 21:49
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Läs gärna igenom tråden innan du ställer frågor
Sorry.. har läst allt men kanske glömt en del på vägen
Citera
2017-06-08, 21:58
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Han var enligt uppgift full, ja. Och med tanke på att han suttit på ungdomshem för unga vuxna män med våldsproblematik (förstod jag det som) så var han kanske galen också ja.
Och om det var så att detta var första gången de sågs så kan hon ju självklart inte ha vetat vem hon gjorde bekantskap med. Och vem fasen vet det när en träffar någon på fyllan och villan? Ush vad tråkigt och hemskt! Hon verkar ha varit en tjej med då mycket kvar att ge. Väldigt sorgligt alltihop..
Citera
2017-06-08, 21:59
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Sorgligt att se att många unga finner det märkligt att träffas av en slump i en park. Det var fint väder, och då brukar många söka sig till Sandgrundsudden för att dricka lite öl eller cider. Inget konstigt överhuvudtaget att människor får kontakt med andra som sitter i gräset och har det, som vi säger i Värmland, gött.

Spekulationer om BOs eventuella diagnoser är fan skamligt. Det är GM som varit dum i huvudet här, och som borde vara ämnet för såna diskussioner.

Att bjuda hem folk man nyss träffat borde heller inte vara något konstigt, det är som att skylla på ett våldtäktsoffers korta kjol. Att ha ihjäl någon som man precis träffat, och som bjudit hem en, är däremot fett onormalt, och motbjudande om det var med mening.

Jag tror GM kommer gripas inom kort, och förhoppningsvis får vi alla ett svar på vad som hänt.

Håller helt å hållet med. Synd bara att denna tillsynes trevliga kväll slutar i en tragedi.
Citera
2017-06-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe

Givetvis är det gärningsmannen som bär största skulden, men folk bör ju vara rädda om sig. Man kan inte lita på varenda kotte i dagens läge. TYVÄRR. Och att du jämför påståendet att en tjej i kort kjol som går utomhus bär skuld till våldtäkt, med att en tjej som bjuder hem en främling har utsatt sig för en onödig risk, tycker jag är magstarkt. De två sakerna är som att jämföra äpplen och päron.

Att man knyter kontakt utomhus är helt okej, men att börja dra hem främlingar är onödigt som tjej. Och det kommer jag uppfostra mina barn till. Helt övertygad om att man lär känna varandra på neutral mark före man på tu man hand ses i hemmet.
Citera
2017-06-08, 22:06
Medlem
Citat:
Och om det var så att detta var första gången de sågs så kan hon ju självklart inte ha vetat vem hon gjorde bekantskap med. Och vem fasen vet det när en träffar någon på fyllan och villan? Ush vad tråkigt och hemskt! Hon verkar ha varit en tjej med då mycket kvar att ge. Väldigt sorgligt alltihop..

Fast hon var också en trasig tjej som kom ifrån dåliga sociala förhållanden (enligt henne själv), vilket säkert bidrog till att hon gjorde det val hon gjorde. Det skulle definitivt inte förvåna mig om hon råkat väldigt illa ut förut och ändå råkade ut för det här. Hon kände förmodligen igen typen av kille, lite trasig han också. Precis som hon.

Tror absolut inte att alla är lättledda och tror gott om precis alla. Jag hoppas inte det iaf. Lite självbevarelsedrift får man ha, även om INGEN tror att någon är potentiell mördare.
Citera
2017-06-08, 22:10
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Givetvis är det gärningsmannen som bär största skulden, men folk bör ju vara rädda om sig. Man kan inte lita på varenda kotte i dagens läge. TYVÄRR. Och att du jämför påståendet att en tjej i kort kjol som går utomhus bär skuld till våldtäkt, med att en tjej som bjuder hem en främling har utsatt sig för en onödig risk, tycker jag är magstarkt. De två sakerna är som att jämföra äpplen och päron.

Att man knyter kontakt utomhus är helt okej, men att börja dra hem främlingar är onödigt som tjej. Och det kommer jag uppfostra mina barn till. Helt övertygad om att man lär känna varandra på neutral mark före man på tu man hand ses i hemmet.
Fast i en perfekt värld spelar det ingen roll och tjejen springer naken längs gågatan. Hon bär väl för böveln inte skulden till en idiots vidriga handlingar?! Än mindre en tjej som träffar någon i en park och sedan bjuder hem denne. Hon hade helt enkelt otur. Och oddsen mot sig. En man är oftast starkare än en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in