2017-06-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Jag hoppas inte att vi här bidragit till att han inte överlämnat sig/hittats än.

Det skulle jag inte tro. Han måste ju ha varit på flykt från början. Inte varit hemma och låtsats som ingenting. Och det är väl lättare att få fast en som folk vet hur han ser ut, tänker jag.
Citera
2017-06-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Det skulle jag inte tro. Han måste ju ha varit på flykt från början. Inte varit hemma och låtsats som ingenting. Och det är väl lättare att få fast en som folk vet hur han ser ut, tänker jag.

Det är så jag tänkt hela tiden. Men asså om jag hjälpt till att förstöra nåt kommer jag nog aldrig förlåta mig själv tror jag..
Citera
2017-06-10, 00:54
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:

Jag hoppas inte det.

Att några få i ett forum vet hur han ser ut hjälper väl i och för sig inte jättemycket. Men om han känner sig jagad så kan det ju öka den pressen på honom och leda honom till att göra något drastiskt. Bara spekulationer förstås. Men tanken slog mig i alla fall som sagt tidigare idag att det kanske är därför polisen lämnat ut så lite om honom och därför som ingen som står honom nära yttrat sig här.
Citera
2017-06-10, 01:01
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Det är så jag tänkt hela tiden. Men asså om jag hjälpt till att förstöra nåt kommer jag nog aldrig förlåta mig själv tror jag..

Problemet är väl bara att det är relativt få ändå som vet hur han ser ut så länge polisen inte går ut med mer information. Om de gått ut med bild och någon sett honom så skulle han kanske kunna tas fast fort. Men nu är vi relativt få som sett bilderna så sannolikheten är väl inte så jättehög att någon av oss plötsligt skall få syn på honom ute. Samtidigt kanske vad som skrivits här gjort att han känner sig mer outad och tror att alla vet vem han är och vad han misstänks för. Vilket jag tänker kanske kan göra honom mer labil.

Men förhoppningsvis överlämnar han sig till polisen. I slutändan blir det nog alltid bäst om man gör det. Särskilt så ens egna anhöriga slipper oroa sig.
Citera
2017-06-10, 04:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastique
Kuriosa

Det finns 100-tal som bär efternamnet R*dderstr*le i Sverige. Det finns 200-tal Ahnstr*m. Båda namn är adliga.

Båda släkterna är spridda på någorlunda liknande platser i landet. Det finns Ahnstr*m i Östersund där misstänkt GM är ifrån.

http://kriminellt.com/robert-ahnstrom-ornskoldsvik/

Här har vi en Ahnstr*m i norra Sverige.

Spekulerar kring ifall de finns kopplingar genom släkten mellan BO och GM, eftersom så få har dessa efternamn.

Mer kuriosa:
Kolla vem som står för utslussningshemmet där han bodde. Bor på entreplanet.
Verkar vara falsk adel. Finns bara två i Sverige och den ena finns i Lexbase.
Citera
2017-06-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy

Du ska absolut inte lägga någon skuld på dig själv! Du har inte gjort något fel.
Till er som skriver att det är några få här som vet hur han ser ut: Jag tar för givet att saker sprids. Måste självklart vara många fler än vi på flashback som har fått den informationen.
Sedan måste man ju påpeka att även om mycket talar för hans skuld så är han oskyldig tills han fälls i domstol...
Citera
2017-06-10, 14:09
Medlem
Citat:
Du ska absolut inte lägga någon skuld på dig själv! Du har inte gjort något fel.
Till er som skriver att det är några få här som vet hur han ser ut: Jag tar för givet att saker sprids. Måste självklart vara många fler än vi på flashback som har fått den informationen.
Sedan måste man ju påpeka att även om mycket talar för hans skuld så är han oskyldig tills han fälls i domstol...
Har Anna piercing i näsa och läpp?
Citera
2017-06-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016

Ja
Citera
2017-06-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Tydligen. Varför frågar du det?
Citera
2017-06-10, 19:37
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Jag hoppas inte det.

Att några få i ett forum vet hur han ser ut hjälper väl i och för sig inte jättemycket. Men om han känner sig jagad så kan det ju öka den pressen på honom och leda honom till att göra något drastiskt. Bara spekulationer förstås. Men tanken slog mig i alla fall som sagt tidigare idag att det kanske är därför polisen lämnat ut så lite om honom och därför som ingen som står honom nära yttrat sig här.

Helt ärligt så tror jag att killen tycker för mycket om sig själv för att göra något drastiskt. Eventuellt skulle han kanske överlämna sig i hopp om mildare straff. Vi får ändå tänka på att denna killes liv redan är skit. Han är van vid kaos. Kanske till och med gillar det?
Citera
2017-06-10, 20:32
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavella
Helt ärligt så tror jag att killen tycker för mycket om sig själv för att göra något drastiskt. Eventuellt skulle han kanske överlämna sig i hopp om mildare straff. Vi får ändå tänka på att denna killes liv redan är skit. Han är van vid kaos. Kanske till och med gillar det?

Vem vet.
Citera
2017-06-11, 02:35
Medlem
G.Silverbanes avatar
"Ge dig tillkänna nu!" Bäst att du gör som Polisen uppmanar!

Citat:
Det var i lördags som anhöriga hittade den
25-åriga kvinnan död i hennes hem på Kronoparken i Karlstad.
Skador på kroppen tyder på att hon utsatts för brott.

Citat:
– Vi vill uppmana honom att höra av sig till oss nu, säger Anders Forsman.
För hans egen skull. Han kommer aldrig att klara sig undan detta.
Det är bättre att han tar kontakt med polisen,
så att vi får ta reda på hur saker och ting ligger till.

http://nwt.se/karlstad/2017/06/09/ge-dig-tillkanna-nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in