• 1
  • 2
2017-06-02, 20:22
Medlem
mmas avatar
http://www.sherdog.com/news/news/Ras...co-City-122399

Citat:
Rashad Evans will attempt to halt a three-bout skid when he faces Sam Alvey at UFC Fight Night 114 in Mexico City on Aug. 5.

Citat:
The latest UFC Fight Night 114 card now includes:

Sergio Pettis vs. Brandon Moreno
Jose Quinonez vs. Diego Rivas
Dustin Ortiz vs. Hector Sandoval
Rashad Evans vs. Sam Alvey
Citera
2017-06-02, 22:00
Medlem
Gantz92s avatar
Synnerligen svagt kort. Sergio Pettis är den enda någorlunda lovande fightern och honom hade jag knappt lagt på minnet om det inte vore för hans brorsa.
Citera
2017-06-02, 22:09
Medlem
Bulkninjas avatar
Har sett varenda UFC gala sedan Tank Abbott.
Och Pettis och Rashad (has been) är de enda namnen som ens väcker reaktion.
De övriga har jag förmodligen sett men känner inte ens igen namnen.

Uselt kort
Citera
2017-06-02, 23:55
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Har sett varenda UFC gala sedan Tank Abbott.
Och Pettis och Rashad (has been) är de enda namnen som ens väcker reaktion.
De övriga har jag förmodligen sett men känner inte ens igen namnen.

Uselt kort

Det är 4 fighter klara, är väl lite magstarkt att döma ut kortet helt redan.

För övrigt har en som Dustin Ortiz 11st fighter kom sig i UFC, så det borde ringa en klocka.

För övrigt borde man snappat upp vem smilen Sam Alvey är också, som även han har 11 fighter i UFC.
Citera
2017-06-03, 00:03
Medlem
Mx_1337s avatar
Blir tufft för Rashad detta. Sista chansen innan pension, eller inte, för det trodde jag senast också. Känns som om tåget gått iallafall, och droppet till 185 kom alldeles för sent.
Citera
2017-06-03, 00:12
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
droppet till 185 kom alldeles för sent.

Ja det hade varit jävligt skoj att följa mycket tidigare, precis som jag för länge sen hade önskat att se Roy Nelson i 205 vilket egentligen inte skulle varit något problem.
Citera
2017-06-09, 06:50
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2017/06/jack-he...ght-114-mexico

Citat:
August’s UFC return to Mexico has a new middleweight bout.

UFC officials today announced a UFC Fight Night 114 matchup between Jack Hermansson (15-3 MMA, 2-1 UFC) and Brad Scott (11-4 MMA, 3-3 UFC). mmadna.nl first reported it.

Skoj med svensk-intresse på galan.
Citera
2017-06-09, 18:29
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://mmajunkie.com/2017/06/jack-he...ght-114-mexico

Skoj med svensk-intresse på galan.
Bra fight för Hermansson med. Håller honom nog som favorit här, även om Scott sett bra ut när han presterat som bäst.

Kul att Jack är aktiv också. Går han denna matchen blir det fjärde sen han gick första i UFC, dvs fjärde på 11 månader. Det behövs med svenskar som matchas aktivt!
Citera
2017-08-06, 14:30
Medlem
Mx_1337s avatar
Jäkligt kul att se att Jack Hermansson lever upp till den potential, som han visade när han var i Cage Warriors och andra mindre organisationer, även nu när han är i UFC.

Inte fått de största namnen än men trots allt gjort ett bra avtryck med 3-1 i octagonen, dessutom är han aktiv; gått dessa 4 matcher på 11 månader. Hoppas det kan fortsätta så, kul att se svenskar som inte bara vinner utan även matchas ofta!
Citera
2017-08-06, 19:08
Medlem
Mx_1337s avatar
I övrigt än rätt så underhållande gala även om den kändes lite tunn på förhand. En del fina avslut, när en Von Flue choke (Rinaldi) inte ger en bonus så..

Förutom Hermansson så var Niko Price roligast att se. Framtidsnamn som lever upp till hypen mot en etablerad fighter som Jouban.

Pettis den yngre levde äntligen upp till hypen han med, kändes som om han var underdog mot Moreno men vann ganska tydligt. Några avslut hade väl inte skadat om han vill ta sig upp på brorsans nivå, men men.

Rashad Evans, dags att lägga handskarna nu. Tro dock inte att det kommer ske, när han förlorar via domslut och inte blir avslutad. Som sagt, droppet till 185 kom för sent och han har inte vunnit en match på snart 4 år. Trist, men så är det, luften går ur för alla förr eller senare.

Grasso, ett av dam-namnen som intresserat mest senaste tiden. Tight match men välförtjänt vinst.
Citera
2017-08-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Jäkligt kul att se att Jack Hermansson lever upp till den potential, som han visade när han var i Cage Warriors och andra mindre organisationer, även nu när han är i UFC.

Inte fått de största namnen än men trots allt gjort ett bra avtryck med 3-1 i octagonen, dessutom är han aktiv; gått dessa 4 matcher på 11 månader. Hoppas det kan fortsätta så, kul att se svenskar som inte bara vinner utan även matchas ofta!

Dags att ge Hermansson en rankad fighter eller vad tror du?
Citera
2017-08-06, 21:56
Medlem
Energiknippes avatar
Riktigt kul gala med många avslut. På pappret den svagaste på länge men var som sagt riktigt kul. Enda sömnpillrat var Rashad Evans som verkligen borde lägga ner.

Jag är ju svag för de lättare divisonerna och hade därför bra koll på Sergio Pettis. Hade hoppats att det skulle gå vägen så jag blev glad att han klarade det, speciellt efter den inledningen han fick. Han brukar hota med en giljotin när någon tar ner honom men han fick inte till det idag. Suverän boxning!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in