2017-06-02, 15:14
Medlem
Whitks avatar
Det är så här, Jag har börjat använda bitcoin-qt. Men min hårddisk med win 8.1 hade för lite utrymme för att installera det....
Så jag formaterade om hårddisken.. fortfarande för lite utrymme!

Så jag köpte en ny hårddisk på 1TB Och installerade bitcoin-qt där..

Men problemet nu är att jag kan inte lägga in min backup för min wallet på nya hårddisken för den har inte filerna AppData/Roaming (finns i c: på windows 8.1) när nya hårddisken inte har nåt operativsystem!

Och nu försöker jag installera windows 7 på nya hårddisken för att få AppData filen.
Men nu kommer det upp ett felmeddelande hela tiden där det står

Citat:
Det gick inte att uppdatera installationsfilerna- Stäng installationsprogrammet och starta om. Felkod 0x0

Kan man inte ha två olika operativsystem på två olika hårddiskar? Självklart ska man kunna ha det.

Vad gör jag för fel?
Citera
2017-06-02, 15:25
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitk
Det är så här, Jag har börjat använda bitcoin-qt. Men min hårddisk med win 8.1 hade för lite utrymme för att installera det....
Så jag formaterade om hårddisken.. fortfarande för lite utrymme!

Så jag köpte en ny hårddisk på 1TB Och installerade bitcoin-qt där..

Men problemet nu är att jag kan inte lägga in min backup för min wallet på nya hårddisken för den har inte filerna AppData/Roaming (finns i c: på windows 8.1) när nya hårddisken inte har nåt operativsystem!

Och nu försöker jag installera windows 7 på nya hårddisken för att få AppData filen.
Men nu kommer det upp ett felmeddelande hela tiden där det står

Kan man inte ha två olika operativsystem på två olika hårddiskar? Självklart ska man kunna ha det.

Vad gör jag för fel?
Kart du kan ha 2 olika os på datorn om dessa ligger på 2 olika hårddiskar, det räcker att ha de på 2 olika partitioner för att vara exakt.

Vad är det du gör egentligen?

Skit förresten i att starta installern inifrån windows, det du vill göra är att starta från installationsmedia och sedan installera windows den vägen, speciellt om du vill installera ett äldre system efter ett nyare.

Efter att du är klar kanske du blir tvungen att skruva på din bootmeny, görs enklast med programmet easyBCD.

https://www.howtogeek.com/214477/how...ns-of-windows/ kanske kan hjälpa med.
Citera
2017-06-02, 15:28
Medlem
Whitks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Kart du kan ha 2 olika os på datorn om dessa ligger på 2 olika hårddiskar, det räcker att ha de på 2 olika partitioner för att vara exakt.

Vad är det du gör egentligen?

Skit förresten i att starta installern inifrån windows, det du vill göra är att starta från installationsmedia och sedan installera windows den vägen, speciellt om du vill installera ett äldre system efter ett nyare.

Efter att du är klar kanske du blir tvungen att skruva på din bootmeny, görs enklast med programmet easyBCD.

https://www.howtogeek.com/214477/how...ns-of-windows/ kanske kan hjälpa med.

Okej. tack.. ska läsa. <3

EDIT: Vad är det du gör egentligen? JAG FÖRSÖKER FÅ WINDOWS PÅ MIN ANDRA HÅRDDISK!!
Kan inget om datorer.. Killar ska sköta sånt här.........
Senast redigerad av Whitk 2017-06-02 kl. 15:33.
Citera
2017-06-02, 18:13
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitk
Okej. tack.. ska läsa. <3

EDIT: Vad är det du gör egentligen? JAG FÖRSÖKER FÅ WINDOWS PÅ MIN ANDRA HÅRDDISK!!
Kan inget om datorer.. Killar ska sköta sånt här.........
Varför kan du inte bara installera och ha 1 Windows och sedan flytta över allt från den andra? Blir ju mindre krångel på det sättet.
Citera
2017-06-03, 04:40
Medlem
TinFoilHats avatar
Annars kanske du ska söka på och labba lite med mklink? Då slipper du strulet med att installera och köra två OS samtidigt som du kan använda utrymmet på din nya HDD för system-/programfiler.
Citera
2017-06-03, 09:17
Medlem
Whitks avatar
Jag som tänkte fel...

Tänkte att om jag installerar ett annat os på den större hårddisken så skulle

*:\Users\namn\AppData\Roaming finnas på den stora disken också.. eftersom den andra är för liten för att installera Bitcore på..

Men så är ju inte fallet
Den adressen kommer ju bara finnas på C:/
Så jag har förlorat mina bitcoins

Kram WhitK
Citera
2017-06-10, 16:37
Medlem
FISKISCHs avatar
Nu är jag inte insatt i hur BC wallets fungerar, men som jag har förstått det så ligger pengarna aldrig på datorn, utan är del av den blockchain du använder dig av. Borde det inte bara vara att ladda ner plånboken och logga in med ditt konto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in