2006-01-03, 19:51
Medlem
Tjena.

Tänkte bara tippsa om sidan http://www.marketiva.com som ger dig 5$ att "satsa" på deras site. inte mycket men du kan ju se om du går plus eller minus på att trade valutor.

Tänkte sätta ihop en lätt liten guide för er som inte gjort valuta affärer förrut.
1. Okej då börjar vi med att ta fram RSI (Relative Streanght Index) klicka på chart uppe i högra hörnet av programmet, sedan högerklickar du på diagrammet och väljer Add indicator--> RSI, så får du upp en röd kurva tag tag i det blå sträcket över kurvan och dra upp dem till hälften av bilden.

2. Nu till själva analysen av valuta paren. Du väljer att titta på olika valutor genom att högerklicka på "charten" och klicka på currency pair och sedan börjar du uppifrån och tar den första valutan. Titta på RSI kurvan du tog fram förrut, är den närma 25 så är den översåld och då vill du lägga en Bid order på det valuta paret. Då klickar du på parets BID ruta i den högra delen av programmet. om det nu är närma 75 på RSI så är den då givetvis överköpt och då vill du placera en Offer order på det paret du valt. Åter till den högra delen av programmet och väljer OFFER istället för bid som du gjorde förut.

3. Du bör kolla igenom alla valuta par innan du besämmer dig för att lägga en order.

4. Om du nu bestämt dig för att göra en BID order på t.ex EUR/USD så klickar vi ju på BID på EUR/USD och nu kommer en ruta upp, Quantity=Ditt kapitals tre första siffror tex du har 5$ till att börja med så dit kapital är 500 men sattsa aldrig mer än 2/3 av kapitalet i början då kursen kan svänga ganska rejält och då autosäljer den för du saknar kapital. "exit stop loss" är den kursen du vill sälja om den sjunker alldeles för mycket. Exit target är det målet du har då den säljer av automatiskt.

testa gärna och skriv hur det går. är det nått du undrar över så kan du fråga i denna tråden
Citera
2006-01-03, 20:14
Medlem
Kul grejj jag provar på och ser om man har någon framtid inom valutatradeing
Citera
2006-01-03, 21:06
Medlem
gratis är gott.

testar och får se om min framtid som finansmogul växer fram
Citera
2006-01-05, 19:14
Medlem
ZoltiRs avatar
Har hängt med så långt att man exempelvis kan köpa en valuta. Men sen när man vill sälja, tar man då close under "positions"? Säljs valutan för bid-priset då? Hur funkar det om man väljer sell när man inte innehar något av en valuta, jag får upp negativt innehav, kan man ha det?
Även undrar jag vad du kör för timescale? RSIn blir ju givetvis olika beroende på i vilket perspektiv man tittar, ska man helt enkelt fråga sig själv i vilket perspektiv man tittar på och därefter välja?

Många frågor, kan ju ingenting om detta märker jag
Citera
2006-01-08, 22:28
Bannlyst
jätte intressant...men jag har ngen aning vad jag ska skriva i sälj automatiskt rutan hmm...sen en annan fråga...behöver man inte bli updaterad live? kom gärna med mer tips! letat efter något sånt här.. kör mycket autosurf..

vad står rsi för?
vad är dom andra två streclen som e i tabellen?
Skulle testa lite med då stod det att dom hade "stängt"? vilka tider kan man handla på i svensk tid?
Citera
2006-01-09, 00:29
Medlem
MagicMacks avatar
testade för ett par månader på den sidan, gick från 5$ till 10$ sen gick allt åt helvete

forex är inget för mig
Citera
2006-02-02, 23:17
Medlem
Dr.Dings avatar
Här kommer en bra länk i ämnet!

Någon som här som håller på med forex-trading seriöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in