2017-05-31, 23:56
Medlem
Internhumors avatar
http://www.expressen.se/nyheter/brut...mot-is-i-irak/

Brutala tortyrbilderna mot IS?

Hallå?

Har redaktionens journalister blivit bankade i stjärt och fitta och blivit islamister?

Klart som fan att det är tortyr dessa mellanöstern idioter sysslar med. De följer en annan mellanösternstrategi av socialbiologiska skäl.

Totala främlingar vi inte har någon skyldighet att förstå eller komponsera.
Senast redigerad av Internhumor 2017-06-01 kl. 00:01.
Citera
2017-06-01, 00:02
Medlem
4yoonlys avatar
Orkar inte läsa hela, men kan du inte ge lite citat och din sammanfattning (iofs har du redan gjort)...
Men jag kan hjälpa till med en unvis länk...
https://unvis.it/expressen.se/nyhete...-mot-is-i-irak

För de som inte vill sponsra expressen med pengar för deras avskyvärda hatfulla journalistik...
Citera
2017-06-01, 00:12
Medlem
Krigsbrott mot oskyldiga är inte okej oavsett vilka gärningsmännens fiender är. Det borde vara avrättning av gärningsmännen i såna här lägen.

Jag tycker att det är jättebra att Expressen belyser det.
Citera
2017-06-01, 00:16
Medlem
Browngreeneyess avatar
Jag begriper inte heller Expressen har flitigt skrivit reportage om syriska civila som flyr IS terror och nu gör man en helvändning och skriver om IS fångar som torteras.
Citera
2017-06-01, 00:17
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Krigsbrott mot oskyldiga är inte okej oavsett vilka gärningsmännens fiender är. Det borde vara avrättning av gärningsmännen i såna här lägen.

Jag tycker att det är jättebra att Expressen belyser det.

Förstår, men hur vet du att dom är oskyldiga?
Citera
2017-06-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Förstår, men hur vet du att dom är oskyldiga?
De kunde inte bevisas vara skyldiga till någonting enligt reportaget. I min västerländska och vetenskapliga värld så är man oskyldig tills dess att motsatsen bevisats och jag köper inte saker som avviker från det vanliga utan belägg.

Och det är väl också ofta därför (brist på bevis) man torterar någon (trots att all forskning visar på att det bara ökar risken för felaktig information och inte ökar chanserna för korrekt information)

Dessutom, om oskyldiga torteras och mördas, gissa vilken sida de övriga (som ännu är) oskyldiga till illdåd kommer att vända sig till.

Att Expressen belyser det är väl den enda ljuspunkten i det hela, inte minst eftersom det kan dämpa ilskan hos en del folk som lär väckas av sånt här, särskilt om de tidogare uppfattat Sverige som indirekta försvarare till det.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-06-01 kl. 00:41.
Citera
2017-06-01, 00:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Det är svårbegripligt hur inskränkta människor kan se allt i så svart eller vitt. Bara för att Expressen visar bilder och har ett reportage om hur irakiska styrkor torterar civila i jakten på IS-medlemmar så skulle Expressen alltså blivit "IS-vänner"? Jodå, i morgon kommer vi att få läsa hur Expressen aktivt ger sitt fulla stöd till IS vilket kommer att deklareras av Thomas Mattsson. "Vi på Expressen stöder IS kamp mot sina förtryckare". Kan man inte tänka till lite innan man startar en tråd?
Citera
2017-06-01, 00:48
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är svårbegripligt hur inskränkta människor kan se allt i så svart eller vitt. Bara för att Expressen visar bilder och har ett reportage om hur irakiska styrkor torterar civila i jakten på IS-medlemmar så skulle Expressen alltså blivit "IS-vänner"? Jodå, i morgon kommer vi att få läsa hur Expressen aktivt ger sitt fulla stöd till IS vilket kommer att deklareras av Thomas Mattsson. "Vi på Expressen stöder IS kamp mot sina förtryckare". Kan man inte tänka till lite innan man startar en tråd?

Va? Jag är full och visar ingen pardon mot de kvällstidningar som relativiserar.
Citera
2017-06-03, 05:00
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Jag tror mer de är Al-Qaeda/FSA supporters.
Vilken terrorgrupp står Diamant Salihu närmast? Den gruppen är nog den som Expressen stöttar.
Ser väldigt sällan att den gruppen kritiseras trots att de gasar folk, äter deras hjärtan och annat "trevligt". Samma grupp våldtar, mördar, rånar osv. här i Sverige. Inte ett varningens ord från Expressen om dessa, man mörkar ju väldigt ofta. Man gömmer sanningen från folket. Gris-Mattsson & Expressen har tusentals liter med blod på sina händer.

Majoriteten av tafsarna i Köln var ju såna här Al-Qaeda supporters.
Citera
2017-06-03, 08:20
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Innerst inne vet Thomas Mattson att han och Expressen har det mesta gemensamt med Akilov som mejade ned oskyldiga på Drottninggatan: Hatet mot Sverige och svenskarna.Det logiska vore faktiskt att han och redaktionen tillsammans med de "svenska" IS-turisterna åker ned till Mosul eller Raqqa för att undsätta IS.
Citera
2017-06-03, 12:28
Medlem
Rasande-Roses avatar
Ytterst så är ju alla araber barbarer, oavsett om de krigar för IS eller regeringsstyrkorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in