2017-05-30, 18:05
Medlem
Hej!
Detta är första gången jag använder mig av detta fantastiska forum. Och blir snart gråhårig av oändliga misslyckande med Google. Finns det någon som vet vad skillnaden egentligen är på radhus och marklägenhet?

Ida
Citera
2017-05-30, 18:11
Tja, en marklägenhet brukar väl finnas i ett större hus med andra bostäder både ovanpå och brevid. Ett radhus är en länga med hus som sitter ihop, men ingen ovanpå. Och man har egen ingång (ingen port).

Kan inte förklara bättre.
Du får nöja dig så, tills någon mer välformulerad kommer och rättar ut saker.

Edit: Glömde.
Välkommen till FB, hoppas att du ska trivas.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-05-30 kl. 18:36.
Citera
2017-05-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tja, en marklägenhet brukar väl finnas i ett större hus med andra bostäder både ovanpå och brevid. Ett radhus är en länga med hus som sitter ihop, men ingen ovanpå. Och man har egen ingång (ingen port).

Kan inte förklara bättre.
Du får nöja dig så, tills någon mer välformulerad kommer och rättar ut saker.

Edit: Glömde.
Välkommen till FB, hoppas att du ska trivas.

Bättre kan det nog inte beskrivas. Radhus har ofta en liten markplätt för eget bruk på fram och baksidan också.
Citera
2017-05-30, 19:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Bättre kan det nog inte beskrivas. Radhus har ofta en liten markplätt för eget bruk på fram och baksidan också.

Marklägenheter kan i och för sig också ha det på EN sida i alla fall. Så har jag!
Citera
2017-05-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Marklägenheter kan i och för sig också ha det på EN sida i alla fall. Så har jag!
Men du har folk ovan dig, det har aldrig ett radhus.
Citera
2017-05-30, 19:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Men du har folk ovan dig, det har aldrig ett radhus.

Absolut! (Och tyvärr - jag har en barnrik inavlad mellanösternfamilj ovan mig...)
Citera
2017-05-31, 21:01
Medlem
Ja jag har med tänkt så. Att marklägenheter helt enkelt bara är lägenheten på botten i ett stort hus. Men finns ju de lägenheter som bara är på ett plan och kallas också marklägenhet och inte radhus. Kanske bara är så att folk använder fel ord för fel sak..
Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in