• 1
  • 2
2006-01-03, 16:41
Medlem
Dennos avatar
Fan har fått dille på nypressad juice!
Men har bara en satans liten press som knappt duger något till.

Så är inne på att köpa mig en juicepress, men vilken?
Vilken får ur mest juice och är mest prisvärd?
Citera
2006-03-10, 11:32
Medlem
jagvetdetduintes avatar
För mest saft ska du ha en råsaftscentrifug, där kan du göra juice av allt du kan tänka dig. Morötter, potatis, lax u name it....
Citera
2006-03-10, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
För mest saft ska du ha en råsaftscentrifug, där kan du göra juice av allt du kan tänka dig. Morötter, potatis, lax u name it....
Hmmm... Det kanske inte är helt omöjligt att ofixa till dryck med köttsmak, något jag efterfrågar här...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=208583

// Roger P.
Citera
2006-03-10, 14:34
Medlem
Stockos avatar
Småvitt. Flyttad till Mat & dryck från Hemelektronik.

/Mod
Citera
2006-03-10, 14:49
Medlem
Madchilds avatar
Vet inte om det är den bästa, men dom där fem stumparna du har längst ut på varje arm är iaf inte mycket sämre än de flesta...
Citera
2006-03-10, 14:52
Medlem
jagvetdetduintes avatar
skulle inte någon som har en råsaftscentrifug kunna testa att steka till en biff och sedan köra in den? Det vore intressant att höra om resultatet. Man kanske kunde mixa med lite olika såser. Typ kantarell och älg eller något?
Citera
2006-03-11, 12:21
Medlem
On fires avatar
Har en elektrisk sak hemma. Är som en vanlig fast man slipper snurra själv. Så man trycker bara sin apelsin mot den rund spetsig saken ( ) och då kommer det saft. Vet inte riktigt vad den kostade men troligen billigare en en rå saftcentrifug.
Citera
2007-07-03, 09:51
Medlem
Bowens avatar
Lånar tråden lite. Har en del frågor:
1.Hur länge håller sig en liter egenpressad juice i kylskåpet?
2.Hur många apelsiner behövs för en liter juice?
3.Kan man pressa så man undviker fruktköttet i juicen?
4. Ja, som trådskaparen också frågar. Vilken är den bästa?
Citera
2007-07-03, 09:54
Medlem
davidoffs avatar
Alessi fran Italy
Citera
2007-07-03, 09:59
Medlem
Giggis avatar
Jag har en sån här ; http://www.designcollage.se/images/G-400.jpg

Den funkar utmärkt tycker jag. Man får ut all saft från frukten och det kommer inget fruktkött i juicen. Tyvärr så krävs det ett bra gäng apelsiner för att släcka flera törstiga munnar. Jag brukar köpa 5kgs lådor hos araberna, en sån låda räcker till helgfrukosten.
Citera
2007-07-03, 10:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowen
Lånar tråden lite. Har en del frågor:
1.Hur länge håller sig en liter egenpressad juice i kylskåpet?
2.Hur många apelsiner behövs för en liter juice?
3.Kan man pressa så man undviker fruktköttet i juicen?
4. Ja, som trådskaparen också frågar. Vilken är den bästa?
1. I säkert en vecka men tyvärr så försvinner C-vitaminet successivt ju längre du förvarar juicen.

2. Det beror på storleken på apelsinerna, så det går inte att svara på exakt .

3. Ja, det finns sådana apparater. Har man inte den så kan man ju alltid sila efteråt.

4. Det beror på hur mycket du är villig att investera i den. De finns i många olika prisklasser, kvalitéer och utföranden.

~Paul~
Citera
2007-07-03, 11:15
Medlem
SilverDoggs avatar
en vecka är nog rejält i överkant

flickvännen pressade ett par apelsiner nån gång när jag skulle anlända. dagen efter hade det typ jäst eller nåt. smakade inge vidare iallafall =). fast hon hade bara pressat. man kanske måste göra nåt mer för att det ska hålla sig längre?

för övrigt finns där juh ett stort urval av pressar. min flickvän har en sån där man trycker apelsinhalvan mot snurran så går den igång, och man behöver inte göra mer. själv tycker jag dom känns.. omständiga. mycket att diska =). jag skulle nog faktiskt hellre föredra en där man sätter apelsinhalvan på nån grej, och sen trycker man en slags hatt över som pressar ut saften. känns som att man får mer saft, och mindre kött då =). har även sett flera kaféer som har sådana, så nåt bra måste dom väl vara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in