• 3
  • 4
2017-06-07, 20:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiafredriksson95
Han i 20 års åldern.
Christoffer lindgren 21 år född 950812 .
Känner han sen tidigare känt han i 14 år mitt ex samt barndomskompis osv. Han är ifrån ett litet ställe utanför Umeå sedan flyttade han till umeå bodde här 2008-2010 sedan flyttade han till Kungälv för att bo med sin pappa sedan fick han soc lägenhet blev involverad i droger och kriminalitet osv . Han körde även bil utan körkort hela tiden brydde sig inte , körde bil påverkad osv. Så inte så konstigt att han skulle gå på det här sättet då han umgicks med kriminella osv.. :/
Vem som körde bilen kan ha varit vem som helst av dom, han Tony var ju med i "300 km klubben" så tror ej han körde spec bra i trafiken och i hans register hade han precis som Christoffer olovliga körningar, rattfylla osv allt sånt.
Har pratat med Christoffer väldigt mycket innan allt detta hände vi pratade i stort sett dygnet runt, då han även skrivit med mig samtidigt som han vart ute och kört och skickat bilder då han kört över 120/km i timmen påverkad av alkohol/droger osv så :/
Vet även att Christoffer hade en 3-4 egna bilar men stod bara skriven på en bil så dom kan förmodligen ha använt en av hans bilar.
Suckar tungt Då förstår vi vad dom gjorde i Lilla Edet för där bodde Christoffer så dom var troligen på väg hem till eller från honom.
Christoffer Lindgren Storgatan 11 Lilla Edet.
Han stod skriven på 3 bilar. AUDI, Personbil, 1999
RENAULT, Personbil, 2002
MERCEDES BENZ, Personbil, 2000
Vilken bil var det dom smällde med?

Hans facebook och där finns vila i frid på ett inlägg. https://www.facebook.com/pirateen

Det finns flera domar på Lexbase.
Det börjar med ett strafföreläggande med 1500 kr i böter då han var 17 år.
Datum: 2012-08-14
Brott: Olovlig körning
Beskrivning: Du har fört motorcykel på Romelandavägen i Kungälv utan att vara berättigad till det.

När han är 18 förekommer han under tre avsnitt i belastningsregistret. Anteckningarna avser två åtalsunderlåtelser och ett strafföreläggande. Brotten har varit olovlig körning och snatteri.

Datum domslut: 2014-03-25 Domstol: Göteborgs
DOMSLUT Begångna brott. Medhjälp till grov stöld
Väskryckning Påföljd Skyddstillsyn.

Datum domslut: 2014-09-04 Domstol: Göteborgs
DOMSLUT Brott som den tilltalade döms för
1. Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål - 2014-04-22
2. Olovlig körning, grovt brott - 2014-04-22
Påföljd Skyddstillsyn

Det saknas en dom på Lexbase men den finns omnämnd i senare dom.
Christoffer Lindgren dömdes den 28 september 2015 för misshandel.

Datum domslut: 2015-10-06 Domstol: Alingsås
DOMSLUT Brott som den tilltalade döms för
1. Olovlig körning, grovt brott, 2015-02-06 -- 2015-08-26 (3 tillfällen)
2. Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål.
3. Rattfylleri.
4. Narkotikabrott.
5. Snatteri.
Påföljd Fängelse 2 månader

I domen skrivs att han har 11 avsnitt i belastningsregistret trots att han inte har fyllt 21 år.
Det fattas alltså en hel del domar på Lexbase.
Christoffer Lindgren förekommer under elva avsnitt i belastningsregistret bl.a. för flera fall av grov olovlig körning. Christoffer Lindgren dömdes den 25 mars 2014 av Göteborgs tingsrätt för medhjälp till grov stöld och har sålunda upprepade gånger återfallit i brott under den på skyddstillsynen löpande prövotiden. Annan påföljd än fängelse bör nu inte komma ifråga. Vid straffmätningen beaktar rätten att Christoffer Lindgren ännu inte fyllt 21 år.

Hur summerar man detta? Ingen större skada skedd...? Hur kunde det gå så snett för honom?
Vägarna är befriade från två rattfyllerister.
Han har skrivit på en av sina profilbilder. Hoppas han får som han vill.
"When I die burry me upside down so the world can kiss my ass"
Senast redigerad av Timeout 2017-06-07 kl. 20:56.
Citera
2017-06-07, 21:01
Medlem
Hur fan kan en äldre man köra som en tok med en ung grabb i bilen? MAKALÖST!
Citera
2017-06-07, 21:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hur fan kan en äldre man köra som en tok med en ung grabb i bilen? MAKALÖST!
Du får nog läsa lite i tråden. Det kan lika väl ha varit den unga killen som körde för han gillade också att köra fort och supa och köra olovligt. Han var ingen duvunge.
Citera
2017-06-15, 12:42
Medlem
Hummm..s avatar
Vad jobbade Christoff*r med? Tråkigt när människor mister livet i olyckor.
Citera
2017-09-21, 00:09
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Vad jobbade Christoff*r med? Tråkigt när människor mister livet i olyckor.
Jobbade?! Vad får dig att tro att den kriminella sopan jobbade i ordets rätta bemärkelse?
Ingen av dessa brottslingarna bidrog med något annat än skit och elände under hela sina miserabla liv. Svenska skattebetalarna tackar och bockar för deras sorti, inte en dag för tidigt.
Citera
2018-02-07, 16:38
Medlem
prinsbuss avatar
Det här kommer väl att svida i vissa personer. Då bilen dom färdades i var Kristoffers merceders och DET VAR KRISTOFFER SOM KÖRDE. Tony satt på pasagerarsätet. Bilen var inne på tekniska för utredning då bägge personerna flugit ut ur bilen och bägge två avled. Tekniska har alltå gjort en grndlig utredning om hur och vem om körde....ALLTSÅ DET VAR LILLE OSKYLDIGE KRISTOFFER SOM KÖRDE...OCH INTE TONY. SÅ SNACKA FAN INTE OMRÄTTVISA...ÅT HELVETE MD ER...
Citera
2018-02-21, 18:41
Medlem
munkenpetersens avatar
hur kommer man åt dessa polisrapporter?
Citera
2018-02-24, 22:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsbus
Det här kommer väl att svida i vissa personer. Då bilen dom färdades i var Kristoffers merceders och DET VAR KRISTOFFER SOM KÖRDE. Tony satt på pasagerarsätet. Bilen var inne på tekniska för utredning då bägge personerna flugit ut ur bilen och bägge två avled. Tekniska har alltå gjort en grndlig utredning om hur och vem om körde....ALLTSÅ DET VAR LILLE OSKYLDIGE KRISTOFFER SOM KÖRDE...OCH INTE TONY. SÅ SNACKA FAN INTE OM RÄTTVISA...ÅT HELVETE MD ER...
Ingen större skada skedd oavsett vem som körde... Två personer är döda som låg samhället till last. Tur att ingen oskyldig stackare råkade illa ut.
Citat:
Ursprungligen postat av munkenpetersen
hur kommer man åt dessa polisrapporter?
Dom kommer man inte åt. Men vad som kommer fram i utredningen berättas för anhöriga och dom i sin tur berättar för någon som berättar för någon osv... och så får vi reda på det när någon läcker ut det.
Senast redigerad av Timeout 2018-02-24 kl. 22:26.
Citera
2019-12-23, 23:14
Medlem
prinsbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hoppas vi får reda på vem som körde och vems bil det var.
Tony blev av med bilen förra året, beslagtagen och förverkad enligt domen 2016-12-20 men det finns ingenting som hindrar alkisar från att köpa en ny bil tyvärr. Körkort hade han inget men det hindrade honom inte heller. Vet inte hur man ska få bukt med såna här människor.

Det är synd att den unga killen inte gick att rädda. Vad gjorde han i bilen?
Av bilderna från GP att döma gick det undan och bilen kom över på fel sida av vägen.

"Männens bil körde över på fel sida av vägen och voltade runt flera varv. I samband med olyckan slungades männen enligt polisen ur fordonet och deras liv gick inte att rädda."
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...asch-1.4312223
du din jävla nolla. Bilen var inte Tonys... Det var inte Tony som körde den, det är bevisat och avklarat vem som körde....tyvärr så var det ju den stackars lilla 20 åringen som satt bakom ratten...Ni fattar fan inte hur jävla ont det gör varje dag, natt. JAG ÄR HALV, jag kommer aldrig mer att känna hans doft, hans armar som håller om mig när jag mår dåligt, är ledsen eller vaknat av en mardröm, höra han hans röst igen... Det Har snart gått 2 halvt år. Jag är knäckt, halv, tom det gör ont i mig så jävla ont så ni kanaldrig fatta hur fan det är... Jag har mådde hyfsat dåligt ett tag. Jag vet ihop. Tills idag för 4 timmar sen. För jag orkar inte mer nu...allt jag vill är bara att få höra hans röst, hans armar om mig ochkänna hans närhet och hur hans luktar hans lukt när jag ska somna, så, ja jag gråter, jag sörjer jag saknar men ni era jävla duktiga pissluffare😭😭😭🤬
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in